Reply on: mi.v #11025:
Prešiel som si teda dopravnú časť a zbežne zvyšok.Konečne z plánov vypadli fantasmagórie o Východnom meste a radšej sa sústredí na reurbanizáciu brownfieldov (okolie malej stanice, lokalita okolo Hornádu, areál SMZ atď.)
A teraz podrobne o električkovej doprave:
1. Trať na Ťahanovce.
KONEČNE (!!!) zmizol zo sveta plánov ten nezmysel s traťou poza bučky. KONEČNE (!!!) niekomu napadlo ťahať to po Hlinkovej až po Komenského. Keď som to na jednom prerokovaní v roku 2012 navrhol, dotyčný súdruh spracovateľ ZaD ÚPN HSA ma akurát vysmial. Som zvedavý, či teraz vysmeje aj (starších) kolegov – spracovateľov nového ÚPN HSA.
Variant A počíta s trasovaním cez reurbanizovanú magnezitku, krížom cez Aničku (spolu s cestou), s napojením na Havlíčkovu.
Variant B trať trasuje novou štvrťou v magnezitke, ďalej k Terminálu Sever, smeruje po Hlinkovej a zapája sa na trať na Komenského ulici pred zastávkou Okresný úrad.
Variant A vykazuje veľmi podobné príznaky, ako doteraz silou-mocou protežované trasovanie územím nikoho (po železnici). Navyše tam robí dosť podivné esíčko v novej uličnej siete pod sídliskom. Variant B umožní Ťahanovčanom prestup v Termináli Sever, obslúži aj TUKE, aj Mier, dovezie ich na MMM.
Čo je smutné, opäť nikto nenabral odvahu ťahať trať do sídliska. Trasovanie len po Americkej je polovičaté riešenie.
2. Trať po Svätoplukovej
Zmizli zo sveta plánov hlúposti o trasovaní po Bencúrovej – opäť problém územia nikoho.
3. Obchvat vozovne a Popradská
Variant A s tým nepočíta. Variant B klasicky od DPMK po Stodolovu, okolo budúceho štadióna až po Železníky, križovatka.
Vo variante B mi chýba nejaké obratisko, akoby to mala byť len a len priebežná trať. Rád by som videl nejaký nástrel LV k takémuto riešeniu.
Oveľa prospešnejšie mi pripadá obratisko OC Optima v priestore internátov. Priestor tam na to je, pozemky pod Jedlíkovou (vrátane pozemkov pod budovami) sú mestské. Obslúži to študentov, dá príležitosť na poctivú celodennú/celotýždennú linku 5. Tú by som si vedel "obspoj" predstaviť až napr. po Pereš (obnoviť koľajovú spojku a výhybne a nasadiť obojsmernú električku).
4. Trať na letisko
Tvrdošijne sa pokračuje v čmáraní trate, kde je špičkovosť dokopy možno 2,5 hodiny za deň, inak sa tam vozí vzduch.
5. Trať k ŽST Krásna
Variant A s ňou počíta, variant B nie.
Táto lokalita je na dlhé roky zabitá, podľa mňa na oveľa viac rokov, než je "target" tohto ÚPN HSA. Zároveň sa popri trati ráta v Krásnej aj s vozovňou. To nepovažujem za vhodné riešenie, najmä ak sa prestalo rátať s územným rozvojom v tejto lokalite (Východné mesto) a v severnej časti mesta sa ráta s dosť zásadnými reurbanizáciami. Oveľa logickejšie je preto umiestnenie vozovne vo variante B (vo dvoch alternatívach) v Ťahanovciach.
6. Rýchlodráha
Oba varianty rátajú so zachovaním esíčka, ktoré je problémom prakticky od kedy sa po trati jazdí.
S ničím novým, čo sa týka ED plán neprichádza. Nenašla sa ani odvaha skúsiť riešiť KVPčko električkovou dopravou – čo po prvé nie je technicky nemožné a po druhé už sme tu riešenia v minulosti mali.
V Barci naťahujú obytnú štvrť bližie k Šebastovciam, ale nepokúšajú sa riešiť prestupný uzol s obnovením bývalej ŽZ Šebastovce a prípadným potiahnutím električky. A už keď neťahajú električku ďalej, tak k Jazeru prilepujú novú obytnú štvrť (priestor pri trati), vymyslia prepojovaciu komunikáciu míňajúcu barčiansku stanicu, ale ani po nej nenatiahnu prepojovaciu trať (význam stanice by výrazne vzrástol).
A hej, slávne tramtrejny asi už definitívne pôjdu do kytek, lebo nijaké prepojenie tratí v pláne zakreslené nie je ?
mi.v
V marci 2018 mal byť zverejnený jeho koncept. Sú niekde zverejnené aj termíny verejného pripomienkovania alebo iných súvisiacich stretnutí?