ED na Hlavnej sa nikdy nemala natrvalo zrušiť. Prerušenie dopravy malo trvať len po nezbytnú dobu pri oprave dómu a divadla. Plánovalo sa len so skludnením el. dopravy (jedna pravidelná linka) a výhliadkové jazdy s povodne k tomu zakúpenými vozmi 103,104.
cedin:
"Stačí laický pohľad na mapu električkovej siete v Košiciach a hneď je jasné, že je v centre akási nedorobená"
Ona bola dorobená a vymyslená velmi dobre, 'okružná linka a linka cez centrum' ,ale bola dobabraná.
Aby bola ed v ke plnohodnotná, je treba tieto trate obnoviť. A to včetne trate na Hlavnej, to nieje žiadna turistická sranda. Chápem, že generácii, ktorá si to nepamätá by to prišlo "nové, cudzie" , ale bola to užitočná velmi využívaná trať. To, že je z Hlavnej k najbližšej zastávke max.5 minút, tak to platí možno pre -násťročných a to si musia švihnúť. MHD je pre širšie vekové skupiny cestujúcich. /mamička s nákupom a kočiarom "švihá" od Immaculaty k hlavnej pošte alebo k busu u starej krytej plavárni -po schodoch...za 5 minút - v pohode,že ? /
Samozrejme, aby nedošlo k nedorozumeniu, rozhodne som nemyslel prevádzku vozov s dieselovým pohonom. Pokial by lahké trakčné vedenie bolo z politických dovodov nepriechodné, dá sa to riešiť bateriovým pohonom alebo spodným odberom (vo Francúzsku je to zavedené už v mnohých mestách - vyriešený systém)
Ešte pripomínam, že trakčné kábely od meniarne na Hlavnú sú položené .
Zážitok z cestovania v MHD KE:
Štart- Kino Družba
Cieľ - Postupimská (Furča)
Spôsob 1 - L55 z Nová Nemocnica do Postupimská - problém - L55 plne obsadená
Spôsob 2 - L9/L6/LR7 z Kino Družba do Amfiteáter - X2 do Mlynská Bašta - 71/72 do Postupimská
- problém - 2-krát prestupovanie
Spôsob 3(dnes využitý cca7:30)
- L71/L72 z Magistrát KE do Postupimská - problém - kým prišla 1 L71/L72 prešlo už okolo 5 električiek jedným smerom, keď konečne prišla L71, bola taká plná, že polovica zastávky sa nevošlo + cestovanie pomalé, zápchy - - - kým som sa dostal len na Nám. Osloboditeľov, ma predbehli 2 L6 (ktoré idú o cca 2km dlhšou trasou).
Preco by mali byt ludia tupi, napokon sa nikto nepytal ani ziadna iniciativa nebola, aby sa elektricky na Hlavnu vratili. Skor by som to videl, zeby sa dobudovala trat od stanice na NMM, napokon o prestavbe tej krizovatky pri Jumbe sa hovori uz roky. Vacsina Hlavnej je dostupna do 5 min od najblizsej zastavky MHD, preto ani nikto eletricku na Hlavnej nepotrebuje, ked uz snivat o vylepseni, tak urcite potiahnut trat zo stanice na NMM.
To neviem, kedy sa začal objavovať a či bol podložený. Faktom je, že v dnešnej situácii je to bez problémov riešiteľné ale rozhodne nie zavedením dieseltramvají na Hlavnej. Proti drôtom, keby už mali tak hrozne vadiť, máme dnes akumulátory, APS, Primove...
Ja si v dnesnom stave neviem predstavit elektricky na hlavnej. Ved ludia su natolko tupi, ze by ich hned dajaka elektricka zrazila. Nehovoriac o zasobovani
Samozrejme, dnes sú technické možnosti odhlučnenia, ako aj minimalizácie prevádzkou vznikajúcich vibrácií úplne odlišné, ako boli povedzme v 80. alebo 90. rokoch. Takisto aj trolejové vedenie sa dá riešiť už rôznymi spôsobmi tak, aby pre bežného človeka nebolo nijako nápadné a vyrušujúce.
Argument ohľadom poškodzovania dómu sa začal viac prejavovať až keď začali úvahy o obnovení električiek na Hlavnej (medzi ukončením rekonštrukcie divadla a začatím šusterrekonštrukcie).
Či sa dočkal aj seriózneho podloženia, to netuším. Nikdy som nič také nevidel.
Proste, boľševik si vymyslel kopať kolektor krížom cez Hlavnú kvôli divadlu a podzemné priestory pod horným parkom. Električka musela zákonite preč, lebo okrem rozkopávok nebolo miesto na zázemie staveniska. Ale nikdy sa neplánovalo, že ju nadobro zlikvidujú (neuvažoval o tom ani nikdy neschválený návrh nového ÚPN-HSA z roku 1989). Oprava dómu sa popri tom napasovala tak, že v čase rekonštrukcie divadla sa opravovali časti, ktoré si odstávku ED vyžadovali (najmä západná loď).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
veteran
Či sa dočkal aj seriózneho podloženia, to netuším. Nikdy som nič také nevidel.
Proste, boľševik si vymyslel kopať kolektor krížom cez Hlavnú kvôli divadlu a podzemné priestory pod horným parkom. Električka musela zákonite preč, lebo okrem rozkopávok nebolo miesto na zázemie staveniska. Ale nikdy sa neplánovalo, že ju nadobro zlikvidujú (neuvažoval o tom ani nikdy neschválený návrh nového ÚPN-HSA z roku 1989). Oprava dómu sa popri tom napasovala tak, že v čase rekonštrukcie divadla sa opravovali časti, ktoré si odstávku ED vyžadovali (najmä západná loď).