Stačí laický pohľad na mapu električkovej siete v Košiciach a hneď je jasné, že je v centre akási nedorobená.
Buď treba prepojiť Maratón so stanicou a tak vzniknú 2 možnosti objazdu centra alebo obnoviť trať na Hlavnej a vznikne priamy prejazd (ale normálny prejazd z Komenského na Južnú triedu čiže od Loky do Barce a na Jazero, nie dajaké turistické srandy len od Maratónu len po Nám. osloboditeľov.)
Nech mi nikto nevraví, že dostatočné odpruženie tejto trate v blízkosti Dómu je neriešiteľný technický problém...
Obe tieto veci naraz netreba, ale jednu z nich určite.
To bol taký úspešný Nordhausenský šotopokus, takže na zatraktívnenie skomierajúcej mestskej električky ju prepojili s blízkou Harzskou úzkorozchodkou.
Nordhausenské električky to bol vždy taký minipodnik , celý vozový park cca 6 vozov , niekolkokrát hrozil zánik.
Inak električky s nezávislým pohonom nie je nič zvláštne, dá sa to vyrobiť, napr. Škodovka pre Turecko (bat.pohon) ale pre košické výluky niečo také - zbytočné, scifi.
Požičiavať čokoľvek dízlové kvôli výlukám? ? To sa už približuje šotonezmyslom typu "V Prahe budeme v zastávke X rozdeľovať dvojičky a každá časť pôjde ďalej svojou cestou, lebo ICE v Nemecku sa tiež takto rozpájajú".
V prvom rade sa treba o infraštruktúru starať priebežne a nemať takého obrovské odstávky koľajovej siete. A v druhom rade je potrebné koncipovať NADku v takej miere, aby boli dopady na cestujúcich (ZÁKAZNÍKOV) čo najmenšie.
To je jedno. Stačí, že jazdí po koľajniciach a môže to byť ako dočasná náhrada za električky, aby sa kvôli NAD nemuseli sťahovať vozidlá zo služieb, kde majú byť, a aby boli aj adekvátne zálohy k dispozícii. ?
Keďže sme v Košiciach a na Slovensku, viem, že nikto z kompetentných by sa týmto nezaoberal, ale váš názor ma zaujíma. Len tak náhodou mi napadlo, že (keby sa chcelo) na električkové linky, ktorých sa dotkla výluka na ČSA, by sa mohli vypraviť požičané dieselelektrické vozidlá. Podľa vás by to mohlo byť reálne, alebo aspoň hodné seriózne sa tým zaoberať? ?
cedin
Buď treba prepojiť Maratón so stanicou a tak vzniknú 2 možnosti objazdu centra alebo obnoviť trať na Hlavnej a vznikne priamy prejazd (ale normálny prejazd z Komenského na Južnú triedu čiže od Loky do Barce a na Jazero, nie dajaké turistické srandy len od Maratónu len po Nám. osloboditeľov.)
Nech mi nikto nevraví, že dostatočné odpruženie tejto trate v blízkosti Dómu je neriešiteľný technický problém...
Obe tieto veci naraz netreba, ale jednu z nich určite.