Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vie mi tu niekto poradiť? Mám mestskú kartu Košice,ktorá bola vydaná v roku 2013. Na karte je vyznačené ,že platí do roku 2016. Medzičasom vyšiel oznam,že platnosť mestských kariet sa predlžuje na päť rokov.
Tak teraz som z toho jeleň. Karta je nastavená na platnosť tri roky. Treba ísť na DPMK ,aby mi predĺžili platnosť, alebo sa to udeje nejako automaticky. Nerád by som bol,keby som nastúpil do autobusu s plne nabitou kartou a čítačka mi oznámi "neplatná karta"
Reply on: tbus #10098:
Práve taká 10 by už vôbec nemusela existovať v súčasnej podobe. Veď električkou by sa dalo dostať až na Bardejovskú – prípadne odtiaľ predĺžiť trať o pár m na Luník VIII. Toto si pýta priame spojenie výmenou za zrušenie súčasnej 10.
Taktiež napríklad RA5 – tiež takmer celá by sa mohla nahradiť električkou. I keď chápem, že spoje týchto služieb môžu pokračovať vnútrozávodnou dopravou.
Viacero ľudí by presedlalo na električku nielen zo smeru cez Mier, ale aj zo smeru po Prešovskej ceste.
Samozrejme, električková trať musí viesť cez Staničné námestie, inak sa úplne stráca zmysel rýchleho spojenia s centrom mesta.
Reply on: TA #10097:
Električky by určite nenahradili všetky autobusové spoje. Takže z tých 25 spojoch za hodinu si odrátaj minimálne spoje 10, 18, 51, 54, a najskôr aj tú RA5... to sú ciele, kde bude tak či tak musieť jazdiť autobus aj po zavedení električky cez mier
Reply on: tbus #10093:
V prípade, že by to bol prestup na "rovnakej" hrane, tak v tom nevidím veľký problém. Aj pri 7-minútovej jazde môže byť takýto prestup tolerovateľný. V aute by čakal niekoľkonásobne dlhšie. Pri malom intervale, aký by električkové spojenie Ťahanovce – centrum malo mať, by čakanie nemalo prekročiť doslova pár minút.
Keď si uvedomíme, aký je teraz ideálny súhrnný interval liniek z Ťahanoviec do centra v rannej špičke – pri 25 spojoch za hodinu je to približne 2 minút, takže pokiaľ by ostal zachovaný takýto interval, s prestupom nemôže byť problém. Skôr by bol problém za 2 minúty na zastávke vyprázdniť autobus a naplniť električku.
Električková trať od OC Metro do centra na samostatnom električkovom telese, s trasou do centra s dobou jazdy max. 10 minút, interval každých 5 minút. A pri OC Metro terminál MHD, kde budú zvážať autobusy cestujúcich z celého sídliska protismerne v 2,5 minútových intervaloch. Prekrytý prestup na električku bez toho, aby som zmokol či zapadal snehom. A potom bez problémov môže jazdiť električka iba po Americkej triede.
Reply on: tbus #10093:
To je pravda. Ti, čo idú na mier nech ostanú v buse, ale tí, čo idú ďalej môžu ísť električkou
Reply on: KosickyTiger #10090:
To by mala byť samozrejmosť ?
Reply on: KosickyTiger #10090:
Nie je veľmi šťastným riešením nútiť niekoho prestupovať po 1-2 zastávkach v rámci sídliska pri každej jednej ceste. Predstav si že ak niekto cestuje napr. z belehradskej na mier, čo je dnes asi 7 minút, tak ho budeme nútiť prestpovať pri metre (a potom na termináli sever) a pri každom prestupe zabiť ďalšie minúty? Sadne do auta a počká radšej v zápche a večer bude parkovať na chodníku.
Reply on: Dispecer #10091:
To by bolo iné ?
Reply on: tedom-cng #10089:
Aj keby tie parkovacie miesta boli nahradené parkovacími domami?
Reply on: tedom-cng #10089:
A keby aj urobili nejaké normálne prestupy - napr. 1 min. po príchode autobusu na prestupnú zastávku odíde električka.
Reply on: veteran #10084:
K bodu 1: Ťahanovce sú tak postavené, že električka inakadial do vnútra sídliska ísť nemôže. AK by mala jazdiť po Ťahanovciah jazdiť trasou ako 10,18, 27 atď., tak by to mohlo mať zmysel, ale výstavbu trate tam považujem za nereálnu najmä kvôli parkoviskám na oboch stranách cesty a aj prístupom k panelákom. Mozno by sa dala postaviť trať po okrajoch sídliska, ale to by asi slúžilo zase len tým, ktorí to majú blízko. Ak by teda bola postavená tam dole a jej zastávky by boli vhodne umiestnené, tak ludia z horných častí sídliska by na ňu mhli prestupovať napr. pri zast. Bruselská a možno aj pri metre (podla trasy trate). A keď pochopia, že električkou sa môžu ráno vyhnút kolónam, možno by to aj tak robili ?
Reply on: veteran #10084:
Ja akurát riešim ten tvoj bod dva... ? Ináč v podstate vo väčšine bodov s tebou súhlasím. ?
Reply on: afeno #10086:
Skade si to nabral? Pokiaľ viem, tak motor sa musí vypnúť do troch minút od príchodu na konečnú. (okrem konečných kde nie je miestnosť pre vodičov)
zdravim mam otazku vodici pocas prestavky na konecnej musia vypnut motor?
Reply on: Dispecer #10083:
Trať na Ťahanovce bude mať zmysel ak:
1. Nepôjde popod sídlisko po širokánskej ulici, odkiaľ je prakticky všade ďaleko a sú na nej nezmyselne naprojektované zastávky (zlá dostupnosť, zlá poloha),
2. Bude existovať spojnicana STN a NO, t. j. napríklad trať po Svätoplukovej, hoci by to bolo dosť krkolomné esíčko. Pokiaľ by sa stavala trať na Ťahanovce vo schválenom trasovaní na Masarykovej, vedenie trate z MMM na STN po Bencúrovej je passé (takisto tam svoju úlohu zohráva aj plánovaná výpadovka ako pokračovanie Masarykovej ulice smerom na Prešovskú cestu, zatiaľ (už 40 rokov) čiara v územnom pláne),
3. Nebude zastávková turistika na Termináli Sever (v stave, v akom to je teraz, turistika hrozí).

Osobne nie som fanúšikom trasovania trate z Ťahanoviec poza bučky medzi Terminálom Sever a MMM. Oveľa radšej by som videl trasu cez Mier po Krajský úrad. MMM ako hlavný cieľ, ktorý má táto trať dosiahnuť, by sa dosiahol tiež, navyše by bol obslúžený aj Mier, aj TU, Krajský úrad a tak ďalej. V prípade existencie úplnej preferencie ED by spojenie Ťahanovce–MMM nebolo až tak priamé, ale určite pomerne komfortné (veď 27 a 36 Mlynskú baštu či MMM dosahujú prakticky po paralelnej ulici). Popri tom všetkom by sa križovatka na Mieri mohla prerobiť na čiastočne mimoúrovňovú zapustením priameho smeru Mier–Krajský úrad (a vice versa).

Áno, bolo by to celé zrejme drahšie riešenie (aj keď... odpadla by estakáda Masarykova–trať ŽSR), ale oveľa efektívnejšie. V súčasnom stave je totiž projekt trate na Ťahanovce zrelý na trvalé odloženie do veľmi–veľmi hlbokého šuflíka.
Reply on: Dispecer #10082:
Ináč, pýtam sa na tie trate preto, lebo uvažujem ako by vyzeralo linkové vedenie pri existencii trate na Sídlisko Ťahanovce...

Vychádzajúc z dnešného stavu by to podľa mňa mali byť 2 električkové linky, jedna s cieľmi podobnými ako linka 36 (t. j. NMM, nemocnica), druhá s cieľmi podobnými ako linka 10 (resp. 27) (t. j. Staničné nám., NO, príp. aj SOŠA a OC Optima). V lepšom prípade by tieto spojenia mali zvládnuť sa lepší alebo aspoň rovnaký čas ako súčasné autobusové linky, ak však nebude existovať nejaká spojnica od Masarykovej k STN, tak zmysel i tej samotnej električkovej trate na Sídlisko Ťahanovce mi príde veľmi otázny... ?
Reply on: 110mat110 #10081:
Povedal by som, že stúpanie od zastávky Vodná ku Mlynskej bašte je oveľa miernejšie ako od Amfiteátra k nemocnici, či od zastávky VSS, križovatka na most ponad železničnú trať...

O stúpaní zo Štefánikovej na Protifašistických bojovníkov sa zas dá polemizovať, keďže bez väčšej prestavby to tam nepôjde...
Reply on: Dispecer #10079:
Ak by tam boli elektricky zaberali by 2 jazdne pruhy. Dajme tomu vonkajsie, lebo je uplna hlupost spravit to ako pri DPMK. Auta by jazdili v dvoch strednych pruhoch. Nikto ti nepojde po trati ked moze ist vedla po asfalte. Takze znizis kapacitu o cca 60%

Neviem aky stupak vylezie elektricka. Ale nie som si isty, ze vylezie ten stupak na oboch koncoch.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.