Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kona #9434:
T3MOD už nemá teraz zmysel "uschopňovať",beztak je to morálne zastaralý voz s vysokou podlahou,odstála si prakticky bez využitia 14 rokov a odvtedy doba pokročila.
Celý projekt sa stal nakoniec fiaskom aj napriek tomu,že Blaváci svoju rozchodili,žiadne sériové modernizácie sa nekonali...
Dosť podobný osud,ako projekt Tatranský orol a Terminátor...Akurát tak exponáty do múzea moderného umenia?
Reply on: Rudyke902 #9433:
Na DOD sa pár ľudí (asi tiež fanúšikov MHD) pýtalo na Modku. Správca tohto okruhu povedal, že je potrebné úplne vymeniť výzbroj. Hovoril, že brika by v podstate išla, ale výzbroj je nejako nastavená tak, že by všetko vraj šlo do výzbroje na pohon a nezvýšilo by sa veľa energie na brzdy. Ale zase keby to preladili, tak brzdy by fungovali na maximum ale do pohonu veľa nie... Proste nedoladená výzbroj. Schopných ľudí by na výmenu výzbroje mali, ale zase nie sú peniaze a zo starej T3 by to vôbec nešlo, a celkovo - keď sa do niečoho zašprtá tak sa ťažko vráti späť. Čo sa týka skeletu vozidla, tak ten by bol aj naďalej využiteľný, veď Modka jazdila asi 2000-2004 a viac nie ako áno, takže skeletu a všetkého ostatného by bola škoda šrotovať, keďže sú v podstate fungel nové. A črevá Varia a samotné Vario nechajte tak. Aký by to malo význam rozobrať viac použiteľnú električku a dať jej črevá do menej použiteľnej. A čo sa týka vrazenia peňazí do projektu T3MOD, tak dať ju zošrotovať by bolo väčšie vyhodenie peňazí, než ju nechať. Však je to v podstate fungel nový kus plechu, ktorý by sa dal ešte využiť a my nie sme na západe, že šesť rokov staré, plne funkčné briky už vyhadzujú❗
Hm, k tej 359 - bolo že to slávy aj v mediach aj na veľtrhu, že aký "nový" voz vedeli naši na Slovensku vyrobiť, aj ked prišla do KE a párkrát aj jazdila, no veľa toho nenajazdila, vždy niečo "nešlo"... Ja sa ale čudujem že sa DP k tomu nepostavil od začiatku rázne a tvrdo! Ved sa vyhodili na to aj peniaze, čas, predsa nieje možne aby taky voz, aj ked prototyp vždy stál ako novy v depe, a nič sa neriešilo, ani v rámci reklamacie, nič? Ved existoval nejaky "zadávateľ", alebo objednávateľ, a niekto sa aj podpísal pod niečo, aby z toho niečo bolo.. a necha sa takto voz ďalej stáť a chátrať v depe? Nikto nemá zaujem už nič riešiť na ňom? Tak prosim, ak je to neriešiteľný problém u nás, ohladom "čriev", tak prosim dať ju do pôvodneho stavu, alebo nejakeho prevádzkyschopného.. ved dizajnovo vôbec nevyzerá zle.... Lenže to by sa niekomu muselo v DP aj chcieť sa tomu venovat a doťiahnut ten problém do konca.. Lenže s rokmi sa zabudne na všetko ?

A ešte jedna vec - to smie vedome vodič (len pre jeho lenivost) vyraziť a odísť hneď na začiatku trasy z konečnej na svoju linku už s vedomim že bude meškať? Na jazere sa to stáva často!! miesto toho aby si na obratisku vyšiel z kabínky a prehodil výhybku aby mohol supravu pred nim stojacu obísť, tak radšej počka 2-3 minuty , vie že linka (voz) pred ním stojaci pojde tiež, tak čo? bude po celej trase na jazere meškat , ved potom to doženie (ak sa "rozídu" pri VSS) ? Sú tie palubné počitače a ja by som sa aj na to pozeral - ak je to meškanie len pre pohodlnosť šofera, postihoval by som to.. !!
Reply on: 110mat110 #9431:
Výzbroj je vlastný vývoj EVPÚ N.Dubnica,v podstate prototyp.
Reply on: Tatranka #9430:
Ma 359 podobne "creva" ako vario? Po prichode novych varii by nase dielne mohli byt schopne ju rozchodit
Reply on: Yogi616 #9428:
359 nemusí byť ešte účtovne odpísaná.Po reko sa to asi bralo,ako nové vozidlo.
GR dostal od nás návrh na zachovanie,ako exponátu,ale pokiaľ nebudeme do nich hučať,tak asi pôjde skôr,či neskôr po rozobratí do šrotu.
Reply on: Sheep221 #9423:
20 odstavených T3? No podľa mňa ich už tam toľko nie je.
Reply on: afeno #9422:
A prečo by nemali brať 359? Tá už nikdy nebude jazdiť, takže kľudne ju môžu zošrotovať.
Reply on: tbus #9426:
Dakujem, super vychytavka
Reply on: 110mat110 #9425:
hviezdicka je pri prispevkoch, ktore pribudli od tvojej poslednej navstevy
co znamena hviezdicka s + pri niektorych uzivateloch?
Reply on: Sheep221 #9423:
100 je Národná kultúrna pamiatka SR,zatiaľ sa ešte využíva ako cvičný voz a nejaký čas bude,keďže neočakávame iniciatívu na zmenu zo strany podniku a nedozrel čas na jej renováciu do stavu po vyrobení.
Reply on: afeno #9422:
100 je autoskola, takze toto ostava, co pojde pa ako prve je este 20 odstavenych T3, potom pojdu T3 ktore su teraz v premavke no a T6tkam tiez vela casu neostava. Elektronika v T6tkach je dobra aj novonok vyzeraju dobre ale karoseria je uz znacne skorodovana u vacsiny.
SOR do roku 1993 vyrábal poľnohospodárske vozidlá. Teraz je najväčší výrobca autobusov v česku
Aj na SOR stránke informujú o tom že SOR je výrobca low-cost autobusov. Citelisy sú na tom podobne ale výrobca pre istotu o tom neinformuje . Ku električkam by som dodal že niesu zlé. Vario sa osvedčilo dlhšiu odstavku mala iba tento rok čo jej vytrhli toten Dom sv. Alžbety a vybili sklo. S novými brikami podľa mňa odídu odstavené (len nech neberú 359 ? ) a aj briky v zlom stave čo sú v premávke. Na koľaji smrti som videl merací voz a ringhoffer 12. Podla mňa pojde aj brusiaca T3. 100 je už historická taže ta nepojde, podla mňa sa bude využívať tak ako nadalej. Ale je aj možnosť že ostane iba ako historicka tak že sa bude použivať na učely ako T1 a T2 a použila by sa nejaká iná T3
Reply on: veteran #9419:
Šak počekaj!Budeš báť doma hladničku otvoriť aby tam nembol reklama na SZOR Libhavy?
Reply on: Tatranka #9418:
Hej, prešmarime a o pejc roky sebe naplanujeme, že to i tak zrušime ... (a nahradíme "doteraz neprekonanou autobusovou dopravou, dopravou s veľkou perspektívou v budúcnosti" - to som počul dnes v rádiu, reklama na istého mimoriadne obľúbeného sociálne-demokratického výrobcu niečoho, čo sa snaží tváriť ako autobus) ?

Smutné je, že dnes je plánovanie samo o sebe snáď ešte horšie, ako vtedy. Jediným "šťastím v nešťastí" je, že sa dokopy nič nestavia (v porovnaní s tým, koľko sa stavalo vtedy).

Pekným príkladom socialistického plánovania je budova Karpatská 5 na Kuzmánke. Stavať to začali ako "Pavilón TP 500, M4 - Technický pavilón a práčovňa", potom rozhodnutím Národného výboru sa z toho stalo "Strojnopočt. stan. a prevádzková budova", no a ďalším rozhodnutím NV z toho mali byť "Verejné učebne" ?

Ale ešte lepšie to bolo na hlavnej budove TU. Tam sa malo nasťahovať 10 katedier, pre ktorú boli jednotlivé trakty od začiatku projektované. Tak sa to postavilo, nainštalovalo sa zariadenie (silnoprúdy, plyn do labákov atď., komplet napojenie na trafokobky dimenzované na také počty a typy labákov). No a po slávnostnom odovzdaní budovy sa rozhodlo, že 8 z 10 katedier sa tam nenasťahuje, resp. niektoré ani nikdy nevznikli. Tak sa komplet zariadenie labákov vyhádzalo a miestnosti sa začali prispôsobovať iným potrebám. Do vzduchu išli ťažké milióny vtedajších Kčs.

No aľe to sme už kuščok off-topic ?
Reply on: veteran #9417:
Koľko rokov?150-200??

To obratisko som uz vyštúral dávnejšie.Raz darmo,socialistické plánovanie...Fakt sa s tým vtedy nepárali,postavime,zrušime,prešmarime...?
Reply on: Tatranka #9416:
Jo, to by bolo asi výstižnejšie ?

A ešte niečo z iných končín mesta: Pôvodné obratisko Solovjevova na fotke
http://abload.de/img/zcervenehobrehu-007qtqbh.jpg

Fotka vznikla na 99% niekedy medzi augustom a októbrom 1959. Takže nákresy obratiska v plánoch sídliska i v územnom pláne mesta nie sú len prepoklad/plán, ale skutočnosť.

V tom istom období (august-október) roku 1961 už obratisko neexistovalo, v jeho mieste je rozloženie staveniska kotolne a bloku Centauri (prvý zo severu).

No nič, ešte tak 15-20 rokov a dáme dokopy nejakú tišicpecto-stranovú monografiu ?
Reply on: veteran #9413:
Dalo by sa nazvať:"Úryvok z rozsiahlejšieho cyklu."?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.