Reply on: mi.v #11240:
Ukončovanie platnosti značiek v križovatkách je ďalší z nedorobkov tzv. československej značkárskej školy. Len v Košiciach nájdem niekoľko sporných a najmä preznačkovaných miest. Jedno za všetky: Poľov smer Košice. Najprv 60tka, potom os križovatky, za ňou opäť ďalšia značka obmedzujúca MPR na 60 km/h a o pár desiatok metrov značka ukončujúca MPR 60 km/h. Po ďalšie, pri súčasnom systéme si vodič musí domýšľať a teda jestvuje viacero situácií, kde je prinajmenšom sporné, či ten výjazd po pravej strane je ešte miesto mimo cesty alebo regulérna cesta nižšej kategórie. Napríklad: Odbočka pri zastávke Pereš, vodojem je čo? Je to križovatka alebo nie? Dokonca na hlavnej nie je ani značka hlavná cesta a na vedľajšej chýba Daj prednosť v jazde (tabuľa začiatok cesty pre MV tam pre zmenu je). To tam platí pravidlo pravej ruky? Za zastávkou je ale zopakovaná značka MPR 100 km/h, čo by napovedalo, že to teda križovatka je. Ukážkový bordel.
Ešte k tomu "nemeckému vzoru". V tejto novele a pár predošlých (implementácia TP a vzorových listov) sa kopíruje najmä rakúsky systém, vrátane detailov ako tvary šípok či systém informačných a smerových značiek v rôznych druhoch križovatiek (výjazdy z diaľnice, diaľničné uzly, X-ká, T-čka).
mi.v
Všimli ste si aj redizajn šípok na zvislom značení? Ak šípka indikuje jazdný pruh, zostáva jej plná hlava ako doteraz, ale ak indikuje jazdu nejakým smerom priamo na danom mieste (nie cez pruh, ktorý postupne tam postupne zájde), už má hlavu zloženú z úsečiek. Aj keď niekde je použité rozlíšenie trochu diskutabilné. A neviem, či to rozlišovanie nie je aj zbytočné.