maciatko: vrátim sa k tvojim pozorovaniam ľudí, čo radšej chodia pešo ako autobusom. Tento trend je vzhľadom na oteplenie očakávaný, preto že ľudia poviťahovali, motorky bicykle a iné dopravné prostriedky. Tým pádom sa v Jarnom a Letnom období, nedá realne vystopovať úbytok cestujúcich. Na Jeseň sa uvidí, či sa cestujúci vrátia do MHD. Ak bude BBDS jednoť s cestujúcimi ako do teraz ako so špinovou handrou, dosť realne o tom pochybujem.
Vedeniu BBDS: Tak sa pozrite, do akej krajnosti ste dostali MHD v BB, ktorú považujete za jednu z najlepších na Slovensku. Mnoho cestujúcich si to zďaleka nemyslí a došlo to až tak ďaleko, že dnes som dostal mail, ktorý putuje po Internete s nasledovným textom:
"Pre Banskobystričanov a pre tých, ktorí si uvedomujú, ako nás niekto okráda
!!! Štrajk !!!
7.júna 2005
Na tento deň je vyhlásený štrajk proti MHD (mestkej hromadnej doprave).
Okráda všetky skupiny ľudí / pracujúcich, študentov, dôchodcov ako aj
nezamestnaných/ .
Necestujte. Choďte pešo. Zlepší sa Vám zdravie a zároveň dáme najavo svoj
nesúhlas so sústavným a neopodstatnením zvyšovaním cestovného v MHD.
POROZMÝŠĽAJTE NAD TOUTO VÝZVOU - RAZ TO MUSÍ PRESTAŤ
Pošlite ďalším banskobystričanom"
Som veľmi smutný, že namiesto kvalitnej MHD v BB a presviedčania ľudí, aby využívali práve hromadný spôsob prepravy, dochádza k pravému opaku. Ale ja osobne som si tiež povedal dosť a už nevyužívam od apríla MHD ani pri ceste do zamestnania.
A este navrat k nebezpecnemu soferovi stvorkolky spred tyzdna:
Policajti strieľali!
V prvú aprílovú nedeľu sa na Tulskej ulici v Banskej Bystrici strieľalo. Policajti prenasledovali motorovú štvorkolku Yamaha bez evidenčného čísla. Vodiča sa podarilo zastaviť až potom, keď mu jeden z policajtov strelil do päty pravej nohy. Incident sa odohral krátko pred 16. hodinou. „Vodič štvorkolky svojou jazdou ohrozoval bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, ľudí idúcich cez priechod pre chodcov, aj na chodníku. Hliadka sa ho pokúšala zastaviť, ale vodič nereagoval na znamenie policajtov a pokračoval v jazde. Nezastavil ani po troch varovných výstreloch do vzduchu a ďalších výzvach, aby upustil od svojho protiprávneho konania. Preto bola služobná zbraň použitá ešte raz v zmysle zákona o PZ, pričom bolo mierené na koleso štvorkolky,“ uviedla banskobystrická policajná hovorkyňa Mária Faltániová. Použitie zbrane vyhodnotil nadriadený policajtov ako oprávnené.
„Nikoho som neohrozoval,“ tvrdí 23-ročný vodič Miroslav Marton, ktorého museli hospitalizovať v nemocnici. Priznáva, že jazdou na motocykli bez evidenčného čísla a navyše v jednosmerke, sa dopustil priestupku, za ktorý mal dostať pokutu. To, že ho prenasledujú policajti, si vraj vôbec nevšimol. na štvorkolke totiž nemá spätné zrkadlá a kvôli prilbe na ušiach a burácaniu motora nemohol počuť ani varovné výstrely.
„Zastal som preto, lebo som zrazu v nohe pocítil bolesť,“ tvrdí a dodáva, že jeden z policajtov na neho stále mieril ako na zločinca a druhý mu vulgárne nadával. Spočiatku ich vôbec nezaujímalo, že ho bolí noha a sanitku zavolali až neskôr. „Vraj ma obvinia z útoku na verejného činiteľa. Ale ako som ja mohol zaútočiť, keď oni išli za mnou, oni strieľali po mne a ja som napadol ich?“ čuduje sa postrelený muž. Jeho otec hovorí, že zo syna netreba robiť mučeníka. „Na tej ceste nemal čo robiť, ani jazdiť v jednosmerke. Ale spôsob zastavenia za taký priestupok bol neadekvátny. Policajti nemali dôvod strieľať, navyše na sídlisku, kde bolo v tom čase veľa ľudí.“ Obe strany údajne majú dostatok očitých svedkov, ktorí potvrdia práve ich verziu.
Banskobystrickí dôchodcovia a zdravotne ťažko postihnutí márne čakali v pondelok na čipové karty MHD. Od minulého týždňa totiž vstúpil do platnosti nový cenový výmer, podľa ktorého nielenže stúplo cestovné v mestskej hromadnej doprave na 15 korún (pri čipovej karte na 13 Sk), ale SAD - Banskobystrická dopravná spoločnosť podmienila poskytovanie všetkých zliav, teda aj dôchodcom (5 Sk) a ťažko zdravotne postihnutým (1 Sk), používaním čipových kariet. Bez nich totiž už dnes nemôžu vôbec cestovať. Dopravcovia však situáciu podcenili a karty sa rýchlo vypredali. Mnohí sa ich nedočkali ani v ďalších dňoch a vystáli si v rade celé hodiny. „Toto nie je možné. Nielenže nám zvýšili cestovné, ale nemôžeme si kúpiť ani čipovú kartu,“ hovorili nespokojní ľudia, ktorí si aj privstali, aby sa ku kartám dostali. Šoféri ich odmietali bez nich prepravovať so zľavou a vznikal chaos.
„Stojíme tu od siedmej ráno a čipové karty nemajú,“ povedala v pondelok Anna Šimková, ktorá stála spolu s ostatnými v dlhom rade na predajnom mieste MHD na Fončorde. Je ZŤP a už ráno, keď išla do nemocnice, musela zaplatiť plné cestovné 15 Sk tam aj späť. V rovnakej situácii bola i ďalšia Banskobystričanka Mária Synaková. Jeden dôchodca zasa reagoval: „Nedostal som čipovú kartu a potreboval som ísť k lekárovi. Šofér mi nechcel poskytnúť zľavu a odmietol pokračovať v ceste, kým nevystúpim. Vyhodil ma.“ Podľa svedkov niektorým ľuďom dokonca prišlo počas státia v rade zle a museli k nim privolať lekára.
„Dôchodcovia a zdravotne postihnutí nemali naozaj možnosť kúpiť si čipové karty, ktoré potrebujú na uplatnenie zliav. Bola to naša chyba,“ uviedol vedúci prevádzky MHD v B. Bystrici Miroslav Snopko. Pripustil, že situáciu podcenili. SAD -ka počas minulého týždňa objednávala ďalšie čipové karty. Vedenie napokon muselo vydať vodičom príkaz, aby dôchodcov a zdravotne postihnutých vozili zadarmo. Ešte aj vo štvrtok bol problém s čipovými kartami, a tak mohli jazdiť zadarmo.
Na autobusovych zastavkach pribudol takyto oznam: studenti vysokych skol do 20.4.2005 je potrebne si preprogramovat si Ck na tarifu vysokoskolak.Po tomto termine nepreprogramovane Ck budu zablokovane.
Zdá sa, že pánu ing. Snopkovi došli argumenty, očakával som, že bude "svoj" podnik brániť.
Celkom by som uvítal aj návštevu pána Kornieta na tejto stránke, kde by mohol vysvetliť hodnotiace kritériá pre "jednu z najlepších MHD na Slovensku".
Plne súhlasím a akurát by ma zaujímalo, aký postih mesto vyrubilo BBDS za maximálne nezvládnutú zmenu k 04.04.2005, ktorý jej bez akejkoľvek pochybnosti prislúcha.
Inak som počul, že v ten pondelok pán primátor "obchytil" nejaký ten úder od dôchodcov - predpokladám, že keď išiel ráno neprozreteľne do práce pešo okolo predajno-informačného miesta BBDS na Nám. slobody, kde od rána čakali na ČK dôchodcovia, ktorým povedali, že ich budú mať až od 13:00...
A este by som mal poznamku k tohtorocnym zmenam v MHD.
Mestsky urad operuje tym, ze tohtorocne zmeny v MHD maju len docasny charakter, a ze v buducom roku bude pre MHD vyclenene to, co im patri (teda tych cca 50 mil.)
Az na to, ze sa prepocitali. Preco? Lebo tieto zmeny maju neblahy vplyv na cestujucich a vseobecne na zle renome MHD. Kto uz RAZ (v tomto roku) "presedla" na chodzu, bicykel ci auto, VELMI TAZKO sa vrati spat k MHD. Ale to sme tu uz niekolkokrat rozoberali. A som si na 99% isty, ze raz zvysene cestovne neklesne (napr. na uroven roku 2004) -teda aspon u nas, v BB.
Som uz teraz velmi zvedavy na pocet cestujucich za rok 2005 a na komentare Ing. Kornieta-na jeho zaskocenost takto vzniknutou situaciou. A zvysovanim cestovneho pre poriadny pokles cestujucich?!
(Reakcia na stojace nove solove autobusy stojace na dvore BBDS).
Pri dnesnej "prechadzke" do mesta som to pochopil. Zmeny, ktore nastali v MHD BB su poslednym klincom do rakvy hromadnej dopravy v Bystrici.
Kedze sa znizili pocty cestujucich na niektorych klbovych linkach, je mozne, ze sa napr. na linku 22 zacnu postupne, maskovane, zaradovat práve solo autobusy. Aspon som mal dnes taky dojem: Isiel som peso Rudlovskou cestou, cca 14:50 a videl som 2 poloprazdne klbove Karosy. To ma dost prekvapilo, kedze je to nosna linka do Sasovej. Takze nakup solo autobusov moze byt bohuzial "prezieravost" BBDS. (pre doplnenie o cca 15:30 som videl 2 25-ky a tie boli "standardne" natrieskane).
Ali B.