Ahojte
Včera som si pozeral jedne moje zabudnuté poznámky a našiel som tam zaujímavú vec.
Na jeseň 1994 premával v BB nejaký nový voz. Videl som ho vždy iba cez víkend a vždy iba na linke 31 (vtedy Internátna - ŽSR). Nikdy som ho nevidel cez pracovný deň. Ale premával asi 2 - 3 mesiace - od polovici septembra do polovici decembra 1994. Bohužiaľ neviem o ňom vôbec nič. Pamätám si celkom určite, že mal bystrické ŠPZ. Bol celý biely, šofér vôbec nemal kabínku, iba akúsi stenu za chrbtom. Interiér bol do modra (nie som si istý), sedadlá mali niečo ako zamatový poťah, celkom pekný. Nad sedadlami mal priestor na batožinu, ale bol to celkom iste mestský autobus, mal trojo dverí. Potom sa akosi vytratil a celkom som naň zabudol. Nevie niekto čo to bol za voz, prípadne čo je s ním???
Majkl, LUK, Kami: Pozerali ste ten CP? Sú tam fantastické časy na konečnej zastávke 1 - 3 minúty i keď je možné, že na Starohorskej sa vozidlá majú striedať medzi linkami, čo ale nie je možné na opačnej konečnej, kde je tento čas bežne 2 - 3 minúty. Bonbónikom je, že u posledného spoja na linke je odchod z tejto konečnej zastávky v CP o 1 min. skorší, ako príchod na ňu z predchádzajúceho spoja. Nemám slov, ako môže niečo takéto niekto vymyslieť ? A pre Majklove potešenie sú na linke 3 chroná - čas spoja cez víkend v oboch smeroch 22 min., v "xwc" zo Starohorskej 25 min. a na Starohorskú do 9:00 to je 25 min. a po 9:00 až do večera 27 min. To chcem vidieť, ako sa bude dodržiavať CP poslednom spoji o 22:20
Uzasne!
Prave som videl autobus MHD! Presne v tom istom case, ako chodievala linka 10 z Karpatskej, smer Slovenka!!! (23:37)
Kolka to nostalgia ma pochytila :-)))
Dokonca sa mi zdalo (to sa mi fakt asi len zdalo), ze to bol ten povodny nocny bus (s vylepsenym motorom a pod).
Jeden postreh z vecerneho cestovania linkou 25:
Tajovskeho SOUS smer Sasova, 18:08 (odchod podla grafikonu 18:06)
Strieborne nam. 18:22 !!! (grafikon 18:10)
Karpatska 18:34 (grafikon 18:20).
Myslim, ze to vela slov nepotrebuje. Male ospravedlnenie je, ze na ceste bolo trochu snehu (no zase az take hrozne to nebolo) a pred Slovenkou bolo tolko ludi, ze sa takmer vsetci skoro nepomestili do klboveho busu.
Apropos Hlasenie zastavok: Posledne 2 razy co som isiel busom hlasenie zastavok fungovalo "fantasticky": 2-3 zastavky bolo ticho, potom naraz vychrlilo 2-3 zastavky, zahlasilo nasledujucu a potom repete po 2-3 zastavkach.
? Ten kto zrušil 32 by sa mal denne prechádzať s kočikom po tej skvelej ceste ktorá vedie na Pršiansku terasu.Hlavne teraz v zime.Alebo tam byvajú iba milionári v socialnych bytoch /ako tie byty nazval bystricky zajac/,ktory sa vyvažaju na mercedesoch?Súdruhovia z MHD zobudte sa veď aj tam byvaju obyčajny ĺudia ktory sa potrebuju dostať do práce či obchodu.
Samozrejme, čím menší rozsah dopravy, tým drahšia prevádzka trombelusov. Dráty sa odpisujú, či jazdí jeden spoj za hodinu alebo za päť minút, meniarne musia byť v činnosti, vrchári v pohotovosti, to je jednoduché, takýmto spôsobom vyženiem náklady na trombelusy na takú sumu, na akú sa mi bude práve chcieť.
Čože sa deje? Autoškolu 182BS som nevidel asi pol roka (od septembra) a teraz za 4 dni už 3x. V piatok okolo 11:00 h bola v Radvani, v sobotu okolo 8:30 na Uhlisku (!), a tiež dnes ráno, 7:10 bola na THK? Žeby konečne prijali nových šoférov?
V piatok som navštívil bývalé družobné (dnes partnerské) mesto Banskej Bystrice - Salgótarján.
Okrem toho, že pre mňa bolo mimoriadne zaujímavé z hľadiska zloženia vozidlového parku, chcel by som poznamenať aj niekoľko interesantných postrehov (pre porovnanie s BB):
-oficiálne sa síce nastupuje len prednými dvermi, ale na zastávkach, kde niekto vystupuje (t.j. všetky v centre mesta) nastupujú cestujúci aj ostatnými. Vodič sa s kontrolou lístkov vôbec neobťažuje. Výmena cestujúcich na zastávkach tak prebieha plynule a vcelku rýchlo.
-majú v ponuke mesačné predplatné lístky - celosieťový stojí 2470 HUF a na jednu linku 1460 HUF.
-jednorazový lístok stojí veľa - 120 HUF v predpredaji (cca 20 Sk) a 165 HUF u vodiča (cca 27 Sk)!
-odchody liniek sú vcelku pekne preložené a cez víkend majú základné linky celodenný 60 minútový interval
-jediným mínusom snáď boli len klasické maďarské zastávkové CP s odchodmi len z východzej stanice, ale bez uvedenej jazdnej doby k danej zastávke, čo ne-miestnemu dosť sťažuje orientáciu v odchodoch spojov. V predajniach Nógrád Vólán ale bola k dispozícií knižná forma CP aj s jazdnými dobami. Každá linka má len jednu chrono platnú 24/7.
-Salgótarján má síce len 48 000 obyvateľov, ale z hľadiska MHD určite prevyšuje Banskú Bystricu...
-No a na záver niečo málo o vozidlovom parku. V MHD jazdia tieto typy vozidiel: Ikarusy 260, 280, 283, 411, 412, 415, 417, 435, 436, 480, Rába Contact, Volvo 7000 (12M a 18M).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Danny
Tajovskeho SOUS smer Sasova, 18:08 (odchod podla grafikonu 18:06)
Strieborne nam. 18:22 !!! (grafikon 18:10)
Karpatska 18:34 (grafikon 18:20).
Myslim, ze to vela slov nepotrebuje. Male ospravedlnenie je, ze na ceste bolo trochu snehu (no zase az take hrozne to nebolo) a pred Slovenkou bolo tolko ludi, ze sa takmer vsetci skoro nepomestili do klboveho busu.
Apropos Hlasenie zastavok: Posledne 2 razy co som isiel busom hlasenie zastavok fungovalo "fantasticky": 2-3 zastavky bolo ticho, potom naraz vychrlilo 2-3 zastavky, zahlasilo nasledujucu a potom repete po 2-3 zastavkach.
Len tak dalej ?