Cestovné v MHD by mohlo zostať na súčasnej úrovni
Mesto Banská Bystrica sa chce dohodnúť so Slovenskou autobusovou dopravou-Banskobystrickou dopravnou spoločnosťou (SAD-BBDS) na zachovaní súčasných cien cestovného v mestskej doprave (MHD). Obnoviť by sa tiež mali niektoré linky MHD, ktoré SAD-BBDS zrušila od januára a rozsah výkonov by sa mal vrátiť na úroveň minulého roka.
Mestské zastupiteľstvo v utorok večer schválilo pre dopravcu dotáciu do výšky 18 miliónov korún z prebytku minuloročného hospodárenia na krytie preukázateľných strát vo verejnom záujme. SAD-BBDS však bude mať na dotáciu nárok len za splnenia viacerých podmienok. Tými sú schválenie cestovného poriadku, udržanie cien cestovného lístku na minuloročnej úrovni, podpísanie nájomných zmlúv na mestské vozidlá a trolejové dráhy, uviedol primátor Ján Králik. Dopravca by mal ďalej poskytnúť 50 percentnú zľavu pre cestujúcich od 6 do 15 rokov a študentov stredných škôl a odborných učilíšť a za cestovné 1 korunu prepravovať zdravotne ťažko postihnuté osoby a deti do 6 rokov a za päťkorunové cestovné dôchodcov nad 70 rokov. Tieto zľavy sa však budú týkať výhradne občanov s trvalým pobytom na území Banskej Bystrice. Vysokoškoláci už nebudú mať nárok na žiadnu zľavu, proti čomu protestuje rektor Univerzity Mateja Bela Milan Murgaš. Ďalšou podmienkou mesta pre dopravcu je 100 percentná zľava na kategóriu sprievodca s dieťaťom v kočíku, za ktorú však SAD-BBDS nebude mať nárok na dotáciu.
Dotáciou pre dopravcu bude aj prenájom autobusov a trolejbusov, ktoré vlastí mesto a prenájom trolejového vedenia. Ak sa SAD-BBDS s mestom dohodne, za prenájom nebude musieť platiť. Z našich prepočtov vyplýva, že dotácia vo výške 30 miliónov korún za prenajatý majetok, vo výške štyri milióny za ďalší prenajatý majetok a priama dotácia 18 miliónov je postačujúca na to, aby cestovný poriadok bol na úrovni roku 2004 a aj ceny zostali na vlaňajšej úrovni, dodal Králik.
Pre SAD-BBDS sú podmienky mesta prijateľné. Bude treba ešte rokovať, ale myslím si, že návrh už vytvára rámec na to, aby sa dohody ukončili a spustil sa taký cestovný poriadok a také podmienky pre cestovanie v Banskej Bystrici, aby občania už boli spokojní, povedal pre agentúru SITA riaditeľ SAD-BBDS Igor Korniet.
BBDS od začiatku januára v Banskej Bystrici výrazne obmedzila výkony MHD, keď zrušila zhruba tretinu liniek vrátane oboch nočných a viac ako polovicu ostatných presmerovala, skrátila alebo znížila ich frekvenciu. Na krajskú samosprávu tiež poslala návrh na zvýšenie ceny základného cestovného zo súčasných 13 na 17 korún a zrušenie všetkých sociálnych zliav. Dôvodom týchto zmien je podľa riaditeľa BBDS Igora Kornieta neposkytnutie dotácie na výkony vo verejnom záujme. Kým v minulom roku podnik dostal zo štátneho rozpočtu dotáciu 54 miliónov korún, tento rok už mestský rozpočet s dotáciou nepočítal.
SITA
Streda 16.Február 2005 15:00, zdroj:
http://mesto.sk/prispevky_velke/banska_bystrica/cestovnevmhdbymo1108562400.phtml
Mesto Banská Bystrica sa chce dohodnúť so Slovenskou autobusovou dopravou-Banskobystrickou dopravnou spoločnosťou (SAD-BBDS) na zachovaní súčasných cien cestovného v mestskej doprave (MHD). Obnoviť by sa tiež mali niektoré linky MHD, ktoré SAD-BBDS zrušila od januára a rozsah výkonov by sa mal vrátiť na úroveň minulého roka.
Mestské zastupiteľstvo v utorok večer schválilo pre dopravcu dotáciu do výšky 18 miliónov korún z prebytku minuloročného hospodárenia na krytie preukázateľných strát vo verejnom záujme. SAD-BBDS však bude mať na dotáciu nárok len za splnenia viacerých podmienok. Tými sú schválenie cestovného poriadku, udržanie cien cestovného lístku na minuloročnej úrovni, podpísanie nájomných zmlúv na mestské vozidlá a trolejové dráhy, uviedol primátor Ján Králik. Dopravca by mal ďalej poskytnúť 50 percentnú zľavu pre cestujúcich od 6 do 15 rokov a študentov stredných škôl a odborných učilíšť a za cestovné 1 korunu prepravovať zdravotne ťažko postihnuté osoby a deti do 6 rokov a za päťkorunové cestovné dôchodcov nad 70 rokov. Tieto zľavy sa však budú týkať výhradne občanov s trvalým pobytom na území Banskej Bystrice. Vysokoškoláci už nebudú mať nárok na žiadnu zľavu, proti čomu protestuje rektor Univerzity Mateja Bela Milan Murgaš. Ďalšou podmienkou mesta pre dopravcu je 100 percentná zľava na kategóriu sprievodca s dieťaťom v kočíku, za ktorú však SAD-BBDS nebude mať nárok na dotáciu.
Dotáciou pre dopravcu bude aj prenájom autobusov a trolejbusov, ktoré vlastí mesto a prenájom trolejového vedenia. Ak sa SAD-BBDS s mestom dohodne, za prenájom nebude musieť platiť. Z našich prepočtov vyplýva, že dotácia vo výške 30 miliónov korún za prenajatý majetok, vo výške štyri milióny za ďalší prenajatý majetok a priama dotácia 18 miliónov je postačujúca na to, aby cestovný poriadok bol na úrovni roku 2004 a aj ceny zostali na vlaňajšej úrovni, dodal Králik.
Pre SAD-BBDS sú podmienky mesta prijateľné. Bude treba ešte rokovať, ale myslím si, že návrh už vytvára rámec na to, aby sa dohody ukončili a spustil sa taký cestovný poriadok a také podmienky pre cestovanie v Banskej Bystrici, aby občania už boli spokojní, povedal pre agentúru SITA riaditeľ SAD-BBDS Igor Korniet.
BBDS od začiatku januára v Banskej Bystrici výrazne obmedzila výkony MHD, keď zrušila zhruba tretinu liniek vrátane oboch nočných a viac ako polovicu ostatných presmerovala, skrátila alebo znížila ich frekvenciu. Na krajskú samosprávu tiež poslala návrh na zvýšenie ceny základného cestovného zo súčasných 13 na 17 korún a zrušenie všetkých sociálnych zliav. Dôvodom týchto zmien je podľa riaditeľa BBDS Igora Kornieta neposkytnutie dotácie na výkony vo verejnom záujme. Kým v minulom roku podnik dostal zo štátneho rozpočtu dotáciu 54 miliónov korún, tento rok už mestský rozpočet s dotáciou nepočítal.
SITA
Streda 16.Február 2005 15:00, zdroj:
http://mesto.sk/prispevky_velke/banska_bystrica/cestovnevmhdbymo1108562400.phtml
mimi