Zdravím,
už dlhšie som sa chcel opýtať, plánuje sa konečne nejaká poriadna zmena vozového parku v BB, najmä vozidlá DPMBB? Totiž, sporadicky MHD v BB využívam a teda tá tunajšia zbierka vrakov je na zaplakanie. Viem, že prebehla súťaž na dopravcu a je aj nová zmluva. To si mesto nepožadovalo nejakú väčšiu zmenu vozového parku?
Ex zvolenské Citelisy v rôznom štádiu rozkladu, pár kusov z 2009 a ojazdenky z medzimesta kryjú značnú časť autobusovej výpravy aj na hranici životnosti/po životnosti. Autobusová časť je relatívne zachránená novšími Iveco Urbanway ale trolejbusy? Krátke 30Tr takmer všetky po/na hrane životnosti, bez klimatizácie...Plánuje sa vôbec nejaký nákup nových trolejbusov?
Ďakujem za odpovede.
už dlhšie som sa chcel opýtať, plánuje sa konečne nejaká poriadna zmena vozového parku v BB, najmä vozidlá DPMBB? Totiž, sporadicky MHD v BB využívam a teda tá tunajšia zbierka vrakov je na zaplakanie. Viem, že prebehla súťaž na dopravcu a je aj nová zmluva. To si mesto nepožadovalo nejakú väčšiu zmenu vozového parku?
Ex zvolenské Citelisy v rôznom štádiu rozkladu, pár kusov z 2009 a ojazdenky z medzimesta kryjú značnú časť autobusovej výpravy aj na hranici životnosti/po životnosti. Autobusová časť je relatívne zachránená novšími Iveco Urbanway ale trolejbusy? Krátke 30Tr takmer všetky po/na hrane životnosti, bez klimatizácie...Plánuje sa vôbec nejaký nákup nových trolejbusov?
Ďakujem za odpovede.
aktuálne nie som doma tak ešte ich nemôžem poslať ale do konca mesiaca by už mali byť zaslané.
můžeme se domluvit na zaslání? Případně co za to můžu poslat já?
asi sa pustím do ich hľadania
810zssk
a) Návrat k odbaveniu z roku 2023 v plnom rozsahu, t.j. vytiahnutie starých odbavovacích zariadení a starej tarify. Toto je zmluvne problematické (od 2024 ma odbavováky poskytovať BBSK), znamenalo by to zrušenie niektorých produktov (napr. PCL), plus náročné refundovanie kreditu a PCL predaných v novom systéme.
b) Prekopanie tarify, návrat k pôvodným odbavovacím zariadeniam. V tomto modeli by bolo nasadené "hotové" riešenie od Transdaty ktoré sa používa v IDS BK a IDŽK, takže v zásade po technickej stránke by to šlo takmer zo dňa na deň. Muselo by sa však prejsť z relačnej na zónovú tarifu, čo by o.i. znamenalo nutnosť komplet prekopať zonáciu aby všetky zóny mali rovnakú veľkosť. Zostáva tu tiež zmluvný problém z možnosti A, a tiež nutnosť vyplácať kredit a PCL z aktuálneho systému.
c) Kompletné prekopanie odbavovacieho systému pri zachovaní súčasnej tarify. Minimálne by bol nutný kompletne nový SW pre odbavovanie cestujúcich, veľmi pravdepodobne ale môže byť nutná aj výmena HW (vrátane možnosti použiť Transdata zariadenia). Tento variant je z dlhodobého hľadiska najlepší, ale implementácia by trvala veľmi dlho, obzvlášť ak sa to nemá (opäť) odfláknuť. O tom že by to bolo pekelne drahé ani nehovoriac.
d) Zachovanie status quo.
BBSK sa zatiaľ tvári že problém neexistuje a ide len o nejaké občasné výpadky. Neviem koho sa tým snažia oklamať, je celkom zrejmé že to tak nie je.