Na tri kilometre cesty čakajú roky, jeden z najdôležitejších projektov sa približuje k výstavbe
https://mybystrica.sme.sk/c/23283767/trojkilometrovy-usek-r1-sprevadzany-problemovym-tendrom-by-mali-este-na-jar-zacat-stavat.html?ref=mnt
https://mybystrica.sme.sk/c/23283767/trojkilometrovy-usek-r1-sprevadzany-problemovym-tendrom-by-mali-este-na-jar-zacat-stavat.html?ref=mnt
asi sa pustím do ich hľadania
810zssk
a) Návrat k odbaveniu z roku 2023 v plnom rozsahu, t.j. vytiahnutie starých odbavovacích zariadení a starej tarify. Toto je zmluvne problematické (od 2024 ma odbavováky poskytovať BBSK), znamenalo by to zrušenie niektorých produktov (napr. PCL), plus náročné refundovanie kreditu a PCL predaných v novom systéme.
b) Prekopanie tarify, návrat k pôvodným odbavovacím zariadeniam. V tomto modeli by bolo nasadené "hotové" riešenie od Transdaty ktoré sa používa v IDS BK a IDŽK, takže v zásade po technickej stránke by to šlo takmer zo dňa na deň. Muselo by sa však prejsť z relačnej na zónovú tarifu, čo by o.i. znamenalo nutnosť komplet prekopať zonáciu aby všetky zóny mali rovnakú veľkosť. Zostáva tu tiež zmluvný problém z možnosti A, a tiež nutnosť vyplácať kredit a PCL z aktuálneho systému.
c) Kompletné prekopanie odbavovacieho systému pri zachovaní súčasnej tarify. Minimálne by bol nutný kompletne nový SW pre odbavovanie cestujúcich, veľmi pravdepodobne ale môže byť nutná aj výmena HW (vrátane možnosti použiť Transdata zariadenia). Tento variant je z dlhodobého hľadiska najlepší, ale implementácia by trvala veľmi dlho, obzvlášť ak sa to nemá (opäť) odfláknuť. O tom že by to bolo pekelne drahé ani nehovoriac.
d) Zachovanie status quo.
BBSK sa zatiaľ tvári že problém neexistuje a ide len o nejaké občasné výpadky. Neviem koho sa tým snažia oklamať, je celkom zrejmé že to tak nie je.