Kde vykladá cestujúcich linka 2? Mám neblahý pocit, že "do jazdného pruhu" zastávky, čím už ani nehovorím o idiotizme spojenom s pseudovyuzitim NP vozu. Aspoň nástup sa deje pri chodníku či obce bežia schodok dolu, do cesty a potom do vozu?
Plánuje sa nejaké konkrétne nasadenie trolejbateriek? Ja by som to videl na linku 2 v "x" až do Rakytoviec, pričom by sa 21 mohla zrušiť úplne. Jej spoje v "a" by sa presunuli na 23. A ešte by sa aj ušetrilo.
Aha, ja som vždy mal pocit, že majú len jedno.
To, čo odkazujež z webu ČHŽ, je ale z roku 2016. Podľa webu Waldenburgerbahn (ktorý teraz neviem nájsť) bolo ponúkaných 5 HV a 9 RV.
Ateliér Parabola (o ich zmysle pre estetično hovorí najlepšie ich web, ktoerý vyzerá ako z deväťdesiaty\ch rokov) ma desí hlavne svojimi osobami, dlhoročne pricucnutými na vysávanie peňazí zo železnice jalovými kecmi.
Ja neviem, je ta Podbrezova naozaj taky zasadny zlom? Kolkokrat do dna sa tam striedaju zmeny? Stane sa inak neefektivna zeleznica efektivnou ak na nej budu jazdit 3 decentne zaplnene vlaky denne?
Tak tých vozňov je ale hnacích len päť, zvyšok sú riadiace na vytvorenie súprav. Keďže vozna majú len jedno stanovište rušňovidiča, minimálna súprava je MV+RV. A tých päť súprav sa na jednokoľajnej Waldenburgerbahn bohate využilo - niečo musí byť v zálohe.
Inak je to pomerne značné sci-fi ale Aleš Bielok bol vždy fantasta, držím mu palce, aby to dotiahol. Pokiaľ viem, tak sa plánuje veľký rozvoj, pričom elektrizovaná má byť "hlavná trať".
Najväčšie obavy však vo mne vyvoláva spolupráca s Ateliérom Parabola.
viem, aj vlečka železnice tam vedie, pracuje tam veľa ľudí a je tam aj to panelákové sídlisko. A to už je niečo, čoho obsluha by bola zaujímavá, z pohľadu toho množstva ľudí
Si prečítaj tie odkazy čo kolega pridal a zistíš, že má obsluhovať Nový závod v Podbrezovej, čiže presne to čo tomu vyčítaš. Práve táto podoba robí z nej konkurenciesxhopnú voči busom, a ak by sa ešte aj pripojenie na trati ŽSR urobili, môže to byť fajn.
Keby to práve vedelo slúžiť ako kyvadlovka pre lyžiarov alebo Osrblie, pomohlo by to financovať aj tú "muzejnú časť" prevádzky... Len tiež sa obávam, že takto sčistajasna, keď majú v ruke prakticky len papier od samosprávy a musia čakať na vhodné eurofondové výzvy, je to celkom vabank.
Mne sa to zda ako scifi.
Myslim, ze ta zeleznica nema potencial na pravidelnu dopravu osob. Ved vedie z Balogu nikam.
Keby viedla do Podbrezovej, kde je vacsia fabrika, tak by mohla sluzit aspon na dopravu zamestnancov. V sucasnej podobe jedine prestup na vlaky do Bystrici, aj to nie velmi pohodlny.
Ale drzim Alesovi palce.
Je to veľmi ambiciózny projekt v aktuálnych podmienkach, takže netrúfam si to v tejto chvíli hodnotiť. Vidím v tom však aspoň dve pozitíva:
1. ČHŽ funguje počas celého obdobia od mája 1992 na základe dobrovoľníckej činnosti, s doposiaľ nevyriešeným financovaním. Nová situácia by mohla ČHŽ zaradiť do pozície seriózneho dopravcu s personálnym a finančným krytím.
2. v súčasnosti je úsek trate Šánske - Svätý Ján - Hronec - Chvatimech, ktorý je podľa mňa najkrajším úsekom celej trate a kľúčovým z hľadiska napojenia ČHŽ na ostatnú infraštruktúru, nezjazdný pre zlý technický stav. A to je škoda, keďže turistické jazdy sa realizujú len na trasách z Čierneho Balogu po Šánske, Vydrovo a Dobroč. Komplexnou obnovou by sa zabezpečila zjazdnosť celej siete.
ČHŽ má veľmi ambicióne plány na rozširovani súčasnej siete. Okrem dlhoročne plánovanej trate do Osrblia by radi postavili aj adhéznu železnicu cez Piesok, Bystrú na Tále, dokonca výhľadovo aj s ozubnicovým predĺžením po Krupovú, kde je nástup do lyžiarskeho strediska Chopok-Juh. A toto by pri súčasnom obmedzení, príp. regulácii individuálnej automobilovej dopravy, už mohlo mať potenciál pri neustále zvyšujúcej sa návštevnosti v top sezóne. No lenže je jasné, že sa bavíme o víziách a myslím si, že naša generácia sa toho sotva dožije.
Za celkom problematickú vec vnímam aj úrovňové križovanie predĺženej trate ČHŽ s hlavnou cestou do Brezna.
Padlo mi dnes do oka: Aký má kto na to názor? Ako určite bude pekné mať na Horehroní električkovú prevádzku, ale oplatí sa to finančne? Nie len prakticky úplne nová výstavba trate, lebo súčasný zvršok tak akurát stačí na tú muzeálnu prevádzku a nie na bežnú, konkurencieschopnú cestnej individuálnej a autobusovej doprave, nehovoriac o elektrifikácii , meniarne atď. Bude mať tá trať vôbec počas celého roku potrebný dopyt? Bude vôbec mať využitie až 15 ( 2 budú na náhradné diely ) voznov ? To by chcelo rovno trať dvojkolajnú. Naviac , v terajšej situácií nebude peňazí na rozdávanie. Každopádne držím v tom palce a keď dá to dotiahne do konca, prídem sa povoziť. https://mybystrica.sme.sk/c/22382654/ciernohronska-zeleznica-ziskala-elektricky-zo-svajciarska-za-takmer-76-tisic-eur.html
Ešte som to nestihol detailne preštudovať, ale dochádza dosť k výraznému navýšeniu spojov v "x" (zrejme si niekto uvedomil, že to s tou redukciou od 2.4.2020 prehnali viac ako bolo potrebné). Nové (resp. obnovené) spoje napr. na trase Nemce - Malachov, do Hiadľa, do Španej Doliny a ďalšie.
CoJemeDoma