Reply on: fonzo #52611:
Iste. Mám na to svoje "vysvetlenie": spoj si evidentne dokáže na seba zarobiť, takže pre SAD-ku je výhodnejšie ho prevádzkovať ako komerčnú linku. Ak by však bol súčasťou PAL, znížila by sa tak celková strata generovaná nerentabilnými spojmi (čo by bolo pre VUC pozitívne), ktorú však SAD-ka dostane tak či tak preplatenú. Čiže celé to vidím tak, že SAD-ke súčasný stav vyhovuje a VUC-ka to nerieši. Ale vieme, že tento rok končia na diaľkové linky (a neskôr aj prímestské) licencie pre SAD ZV, takže je možné, že dôjde k istej reorganizácii linkového vedenia. Posledné väčšie zmeny boli pred 10-15 rokmi. Naviac, väčšina DAL liniek zvolenskej SAD-ky je registrovaných z Veľkého Krtíša, pričom reálne spoje jazdia zo Zvolen/B. Bystrice, čiže aj v tomto by sa mal spraviť poriadok.
BB-Schuhu
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/vyjadrenia-pre-media-2017/marec/zeleznice-slovenskej-republiky-realizuju-projekty-eu.html?page_id=5226
Pokiaľ ste to prečítali celé, tak aspoň vidíte, čo z toho zoznamu realizuje ŽSR v Banskobystrickom kraji a aké skvalitnenie železničnej dopravy na strednom Slovensku teda (ne)môžme očakávať.