Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #52064:
Práve si presne pomenoval, prečo je nevhodné, aby v tomto chaose fungoval súkromník na trase BB - BA, keďže v tomto štáte napriek zákonným predpokladom neexistuje zjavne žiadny dobre fungujúci IDS, pritom kade-tade neďaleko to vedia. Asi preto, že to aj skutočne chcú. A ak by mal byť tým súkromným dopravcom navyše nejaký tlčhuba, ktorý nie je schopný takú dopravu aj riadne prevádzkovať, opäť to nie je výhra. Napr. som sa až smial, keď som si minule prečítal o tom, aký je strašný dopyt po doprave medzi Prahou a Brnom a preto tam je skvelé, keď začne jazdiť súkromník. Čo už však nechápem, je skutočnosť, že v prípade veľkého dopytu sa majú zrušiť dva páry vlakov štátneho dopravcu, ktoré nahradia dva súkromného, takže reálne sa nič nezmení, akurát sa vytvorí nesystematický krok v používaní vlakov štátneho dopravcu vo vzťahu k tarife a využitia systému produktov pre zákazníkov - takže chaos. Po tomto je zbytočné túžiť u nás, kde je chaos aj bez toho - stačí len aby na našej infraštruktúre meškal jeden vlak a rozbije sa časovo doprava v širokom okolí na niekoľko hodín.
A už vôbec by som nesúhlasil, keby niekto išiel presadiť objednávanie vlakov zo strany VÚC - to už by bol úplný zánik. Tí sú neschopní skoordinovať autobusy s vlakmi aj vo vyslovenom súbehu, ako je BR - BB - ZV.
Reply on: 810zssk #52056:
Rozum je dôležitý, o tom niet pochýb, rovnako ako o tom, že v BB je väčšinou vo všetkom v menšine. Lenže jedna vec je rozum dostať a druhá ak nie je s čím ho následne použiť, kedy si myslím, že investícia do konečnej dostavby nosného systému - trolejbusovej dráhy do Sásovej tak cez Rudlovskú cestu, ako aj cez Tajovského a Janka Kráľa a cez Karlovo, po desiatkať rokoch meškania, je primárna. Následne sa rozumu zásadne rozviažu možnosti pri organizovaní MHD - keďže by získal veľkú variabilitu v trasovaní, a to dokonca priamych nosných liniek. Takže potreba zabezpečovania prestupov by sa jednala už hlavne len doplnkových liniek, kde potom možno riešiť príslušné prestupové uzly - tarifa s obnovením časových PCL zo strany DPM BB našťastie odstránila predchádzajúce šikanovanie za použitie MHD. Atrakívnosť a efektívnosť prevádzky by jednoznačne mala možnosť ísť tak konečne hore. Teda stále pri fungujúcom rozume, ktorého dlhodobá absencia však vykonala drasticky negatívne dopady v myslení potenciálnych užívateľov MHD a konečný výrazný pokles v jej využívaní.
Rozum však už cez DPM BB napriek všetkým možným prekážkam dokázal pretlačiť zlepšenie koordinácie a prekladov spojov liniek predovšetkým u dráhovej dopravy a prípadne podľa možnosti aspoň nejaké korektúry aj u autobusov, teda koľko sa pustilo ich realizovať. Ďalej ja veľmi pozitívne vnímam zvýšenie štandardu DPM BB v oblastiach zreálnenia jazdných dôb a dodržavania CP, zastavovania na zastávkach, úpravy zabrazenia informácií na označníkoch zastávok (i keď ich umiestňovanie je v mnohých prípadoch nezmyselné a nezodpovedajúce primárne tomu, na čo sú určené), výzoru vývesných CP na zastávkach (opäť našťastie sa podarilo tieto veci pretlačiť na celú sieť), správania a ustrojenia vodičov, štandardmi pre vozidlá pre polepy reklám a oznamov, zamedzeniu svojvoľných úprav dizajnu trolejbusov vodičmi, aj skutočne fungujúce hlásenie a ďalšie elektronické i grafické informácie vo vozidlách a pod. Škodou je len to, že nemožno tieto štandardy aplikovať celoplošne, keďže to už ide mimo rozum. Prioritou však musí byť víťazstvo záujmu prioritného zabezpečovania prepravných potrieb obyvateľstva prostredníctvom VHOD.
Jednoznačne však súhlasím s tým, že dlhoročné opakovanie predpokladu, že stačí kúpiť novšie vozidlá, bez toho, aby sa s rozumom používali v prevádzke, je len populistické trepanie do vetra a fakt, že sa kašle na to, ako to (ne)funguje a ako sa na to bez ohľadu na kvalitu míňajú verejné zdroje - stačí, že tu niečo behá po meste - presne takto to vyzeralo v roku 2005, akurát so starými vozidlami a bez vyššie uvedených zmien s rozumom.
Reply on: S499.1023 #52070:
Cize je nejaky legislativny problem aby ZSSK na zaklade objednavky statu technicky prevadzkovala nejaky jednotny tarifny system do ktoreho by sa povinne zapajali ostatni dopravca u ktorych si objednava vykony?

Inak osobne preferujem ten model, kedy by stat/samosprava objednaval vykony u dopravcu za fixnu sumu a prijmy z cestovneho by pripadali objednavatelovi.
Reply on: Vladimír #52069:
Aby to fungovalo, musel by cestovné vyberať objednávateľ a dopravcovi vyplácať dotáciu za celý výkon, bez odrátania tržieb. To, že to ako-tak funguje v Nemecku, kde funkciu clearingového centra akosi samospásom prevzali DB je jednak výnimkou, jednak je to umožnené tým, že Nemecko, ako jeden zo štátov, ktoré železnicu rozdelili len účtovne, je pod ďaleko tvrdším dozorom jednak EÚ, jednak samotné DB pod dozorom BNA (Bundesnetzagentur, niečo ako ÚRSO ale nie také bezzubé).
Reply on: 810zssk #52064:
PRESNE! ?
Dnes som zisťoval ako dlho majú chodci zelenú a červenú pri LIDL-i v Sásovej (priechod cez hlavnú cestu), zelenú len okolo 12 sekúnd, červenú bezmála 105 sekúnd (minútu aj trištvrte).
Reply on: 810zssk #52063:
Co ale stoji za zamyslenie je ten prestup v BB pri ceste zo Ziliny.
Napriklad ci by nebolo lepsie rameno Bratislava-BB-Zilina roztrhnut uplne s tym, ze vlaky na Zilinu by jazdili az do Zvolena, pricom v useku BB-ZV by jazdili na striedacku zilinske a bratislavske rychliky.
Neprenasalo by sa zbytocne meskanie bratislavskych rychlikov na vlaky smer Zilina. Takisto by nebolo nutne rozbit takt na trati Zilina-Ostrava v pripadne predlzenie tychto vlakov az do Ostravy.
Reply on: 810zssk #52063:
Piatoček pri zavedení vlakov zadarmo ohnivo bojoval za obnovenie osobnej dopravy na gemerských lokálkach aby mohli využívať dopravu zadarmo (nedokázal mi vysvetliť, ako chce kompenzovať obce, do ktorých koľajnice nie sú zavedené), takže evidentne odtiaľ vietor vanie.
Reply on: BB-Schuhu #52062:
Socan samozrejme nemôže podporovať súkromníka, lebo z toho sa nedajú cicať peniaze a ing. Peter Piatoček je známy ortodoxný modrogum, písal aj na iMHD.
Reply on: BB-Schuhu #52062:
Problem pri tendrovani trati je skor ten ze stat stale nema nejaku "celostatnu tarifnu platformu" do ktorej by sa zapajali vsetci dopravcovia u ktorych si objednava vykony aby cestujuci v praxi nemusel riesit s kym cestuje. Pritom by to nebolo tak narocne na realizaciu. Takto hrozi pri pripadnom uspesnom tendri ze sa nam zas zeleznica tarifne dezintegruje, co by sa pri objednavanych vykonoch stavat nemalo (pri komercnych linkach je to samozrejme vecou samotneho dopravcu).
Reply on: BB-Schuhu #52062:
Bohuzial ten komentar obsahuje viacero argumentacnych chyb. Napriklad autor uplne zanedbava to, ze trat BA-BB bude objednavana ako samostatna linka, t.j. naklad na kilometer bude skutocne naklad na kilometer na danej linke, ktory prirodzene bude inde nez priemerny naklad na kilometer v celej sieti (vratane roznych 810kovych lokalok). To mu ale nebrani v uvahe riesit porovnanie ceny ponuknutej v sutazi prave s priemernou cenou kilometra v sieti.

Dalej tvrdi, ze stat moze prerobit na tom, ze ZSSK klesnu trzby a tym sa jej prehlbi strata. To je ale predsa blbost. Trzby predsa neprevysuju naklady, pokial by to tak bolo, stat by linku vobec objednavat nemusel.

Pri prepustani je ta uvaha tiez nejaka cudna, autor ako keby mal dojem ze novy dopravca bude jazdit bez personalu, co je samozrejme hlupost. Prave naopak, zamestnanost by teoreticky mohla az stupnut, pretoze urcite pozicie su obsadzovane fixne bez ohladu na vykon (resp. neumerne vykonu) a teda ich nadalej bude mat obsadena ako ZSSK, tak aj novy dopravca.

Pochybny teda nie je "ekonomicky efekt celej sutaze", ale skor su pochybne argumentacne schopnosti autora. Ako sa zda zo zaveru textu, najma je to cele o tom ze ho zerie ze vychodna cast juznej trate nema priame spojenie s Bratislavou (mimo Polany).

Inak co sa Bystrice tyka, z pohladu ciest z BA-BB by som bol rad ak to stat zrusi, pretoze Jancura sa dusoval ze v pripade "feroveho tendra" tej linky zrusi busy (= bude mat dobru vyhovorku zrusit ich) aj ked to nevyhra on. A osobne pri sucasnom stave cestnej vs. zeleznicnej infrastuktury rozhodne povazujem za prioritnejsie mat dobre autobusove spojenie, nez mat dobre zeleznicne spojenie.
Súkromné vlaky do Banskej Bystrice začínajú byť neisté
http://nasabystrica.sme.sk/c/20213564/sukromne-vlaky-do-banskej-bystrice-zacinaju-byt-neiste.html

Je už všeobecne známe, že snahou nového vedenia na ministerstve dopravy je záujem zaviesť túto súťaž do stratena, resp. ju zrušiť. V tejto súvislosti tiež dávam do pozornosti trocha kontroverzný článok, ktorého autorom je Ing. Peter Páteček a bol uverejnený 30. júna 2016:
http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=komentar-sutaz-na-rychliky-bratislava-%96-banska-bystrica-by-mal-minister-dopravy-zrusit&cisloclanku=2016060010
Pred 20 rokmi zasiahla Horehronie veterná smršť
http://nasabystrica.sme.sk/c/20213486/pred-20-rokmi-zasiahla-horehronie-veterna-smrst-foto.html

Len tak na pripomenutie. Bola to jedna z najväčších prírodných kalamít v poslednom období v našom regióne, ktorá výrazne paralyzovala aj dopravu. Dodnes si na tento večer dňa 8.7.1996 pamätám, ako vlaky medzi Breznom a Banskou Bystricou vtedy nejazdili dlhé hodiny a ja som tiež uviazol v jednom z nich.
Reply on: BB-Schuhu #52059:
už raz bola úplná uzávierka s náhradným prístupom od Vlkanovej, tak si to len zopakujú...
Reply on: davidmik555@gmai #52050:
Po postavení nového mosta v Skubíne (2010) mal prísť na rad aj nový most v Iliaši. Neprišiel. Plánovaný je ako súvislé pokračovanie južného mosta ponad Zvolenskú cestu na úrovni vozovne Kremnička. Neviem či je to ešte reálne, prestalo sa o tom hovoriť. Až potom sa malo pristúpiť k demontáži toho provizórneho, po ktorom jazdí L41. Iliaš nemôžu nechať bez prístupu cestnou komunikáciou v žiadnom prípade. A naviac pochybujem, že január je vhodný termín na začatie rekonštrukčných prác, resp. stavby nového mosta.
Reply on: 810zssk #52056:
súhlasím
Reply on: 810zssk #52056:
prene tak, v BB nové vozy niekedy vozia vzduch a potom zrazu jazdí kĺbak niekde, kde to roky nešlo (hoci bolo treba) a naopak na kĺbových spojoch sa aj v lete objavia sóla, hoci je kĺbakov do aleluja vo vozovni.
Reply on: kvorka #52051:
V BB prioritne nie su potrebne investicie, ale zdravy rozum pri organizovani MHD. Ked bude ten, potom sa daju riesit investicie. Lebo ak sa investuje niekde, kde nie je vola to zmysluplne pouzivat, tak su to vyhodene peniaze.

Ak sa chce BB inspirovat Brnom, tak nech sa najprv inspiruje garantovanim dolezitych prestupov, nocnou dopravou, standardami pre vozidla a zamestnancov, tarifnym systemom a urovnou dopravnej obsluznosti (aj bez odvsadial-vsade liniek).

Lebo ked sa riesi najma investovanie bez skutocne dolezitych veci, tak to konci tak ako v bratislavskom IDS BK, kde sa nakupilo kvantum hovadin z eurofondov, potom vsetci chytili paniku ze to musia nejako aj pouzivat a dopadlo to spustenim paskvilu.

Napokon, teoria ze nainvestujeme do novych vozidiel a vsetci sa nam zrazu narhnu do nasej mizernej MHD sa uz aj priamo v Banskej Bystrici ukazala ako nefunkcna.
Reply on: fragma #52054:
Tak ja sa pôjdem previesť teda v nedeľu keď ten spoj podľa vyhľadávača ide a majú sa po riti ak nepôjde, spravím im vietor, nech to zvolenci opravia do nedele, lebo sem dotiahneme Arrivu a tá spraví poriadky s Balkánom. ☺
Reply on: Jeffko #52053:
A vyhľadávače (cp sk) opäť nájdu "N-kový" spoj 601471/12:20(7)44 BB-Revúca a späť 17:00(7)44, ktorý nejazdí v prázdninové nedele, pre zlé skopírovanie vysvetlivky "44" dopravcom s bludnými dátumami (aj mimonedeľnými), toto sme už riešili, spoj nepremáva! od 1.7. do 31.8. 2016, no vyhľadávač ho ponúka v tieto nedele 😞 http://web.sadzv.sk/old/pages/cest_pal/pal_bb_16/pdf/601471_010716.pdf Aspoň na tej kritizovanej výveske 1.7.2016 BB,29.august, je to uvedené správne. V CP dopravcu a vo vyhľadávačoch zle.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.