Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #52078:
úroveň myslenia a lá 1974 sa nedá u štátneho molocha, večne tunelovaného (tunelujúceho?) zmeniť zo dňa na deň - najmä keď vidíme, akú úroveň tu máme: ZV-BB elektrická lokomotíva len na R vlakoch, veselo sa tu premávajú bagetky a škatule pod drôtmi, čiže ešte sa za to platí pokuta že dízel pod drátmi, ale to súdruhom na Rožňavskej nevadí....lebo tam ani nedovidia (vlastne ani na špičku nosa). A práve preto nám treba takých ako RJ a LeoExpres, aby sa ukázalo, ako nekoncepčné to tu je a čo všetko môže fungovať, čo dosiaľ nefungovalo ?
Reply on: S499.1023 #52077:
presne to, čo sa práve zavádza v TN (+ zlacnenie PCL)
Reply on: S499.1023 #52079:
Tak Slovensko momentalne skor smeruje k objednavaniu busov statom, nez vlakov VUCkami. Pozitivom je ze uz sa to ovela viac pokazit neda.
Reply on: PIT #52073:
Keby ti išlo o fungujúci IDS, tak ten bude ťažko fungovať pri objednávaní regionálnych vlakov štátom a autobusov krajmi. A nenechajte si nakecať, že kvôli prechodu objednávania regionálnych vlakov zo štátu na kraj sa teraz cestujúci nedostanú cez hranice kraja - to má totiž dve úplne iné príčiny - jednak hlúpo nastavené pravidlá čerpania niektorých eurofondov, jednak tupá modrogumnosť toho slávneho národného dopravcu.
Reply on: PIT #52073:
A ty si vzorovým príkladom, ako aj človek, orientujúci sa v doprave, podľahne nátlaku štátu a "národného" dopravcu na to, aby cestujúci odmietali súkromníka v mene jednotnej tarify, pričom súkromník nemá možnosť takúto tarifu presadiť (hovorím z vlastnej skúsenosti). Uvedomujete si vôbec, že ako ZSSK, tak rôzne SAD-ky prikročili k zlepšeniam len pod tlakom odporných "tlčhubov"?
Reply on: PIT #52072:
Skôr než dostavba systému môže Banská Bystrica bez nejakých zásadných investícií zaviesť nástup / výstup všetkými dverami, pravidelný grafikon a redukciu počtu liniek.
Reply on: 810zssk #52071:
Problém je v tom, že ZSSK ako klasický moloch by urobila všetko pre to, aby to nefungovalo. Preto som len a jedine pre ten model, kde výber cestovného a výplatu dotácií bude robiť niekto nezávislý.
Reply on: PIT #52072:
Ja podporujem ekologicku trakciu, rozvoj trolejbusov a Sasova je ukazkovym prikladom lokality kde trolejbus naozaj zmysel ma. Len je pre mna otazne aka ma investicia zmysel v systeme, ktory ako celok nema ambiciu byt nicim viac nez sockou. Ak sa postavi trat do Sasovej, bude ochota tuto trat pouzivat ako nosnu a zabezpecit tam taky pocet spojov aby investicia bola zmysluplna? Kolko cestujucich to ma ambiciu prepravit? A aky je vyhlad toho poctu cestujucich v najblizsich rokoch?

Co sa DPMBB a nim realizovanych zlepseni tyka, to uplne kvitujem a samozrejme ten dopravca spravil v Bystrici obrovsky kus roboty - do takej miery ze skrz celu tu tragickost MHD BB by sme nasli par nimi zavedenych elementov ktore mozme v ramci SR nazvat takmer spickovymi.

Ja som rozhodne za trat do Sasovej, ale ta MHD BB nespasi. Trolejbusy pomozu zivotnemu prostrediu a za istych okolnosti mozu pomoct aj ekonomike. Z pohladu cestujuceho vsak nie je skoro ziaden rozdiel medzi autobusom a trolejbusom - a myslim si ze kluc k zatraktivnovaniu MHD je niekde uplne inde. Stale neexistuje moznost neobmedzene a bezplatne prestupovat s akymkolvek listkom (napr. v Nitre boli od 1.7. zavedene plne prestupne papierove listky), stale existuje system linkovania odvsadial-vsade raz za den, stale neexistuje nocna doprava (keby aspon tie denne linky koncili neskor...), stale neexistuje garantovanie najdolezitejsich prestupov.. toto su vsetko veci kde sa da Brnom inspirovat tak povediac zadarmo a s ovela vacsim efektom pre cestujucich.
Reply on: PIT #52073:
"Čo už však nechápem, je skutočnosť, že v prípade veľkého dopytu sa majú zrušiť dva páry vlakov štátneho dopravcu"
Nikto ale nepovedal ze sa maju zrusit dva pary vlakov statneho dopravcu. Co sa ma zrusit je objednavanie tychto vlakov statom - z logickeho dovodu, existuje niekto kto ich je ochotny jazdit bez dotacie. CD ich kludne nadalej mozu prevadzkovat nadalej, tak ako nadalej na vlastne riziko prevadzkuju expresne vlaky na trase Praha-Ostrava, aj ked ich stat prestal objednavat.
Reply on: 810zssk #52064:
Práve si presne pomenoval, prečo je nevhodné, aby v tomto chaose fungoval súkromník na trase BB - BA, keďže v tomto štáte napriek zákonným predpokladom neexistuje zjavne žiadny dobre fungujúci IDS, pritom kade-tade neďaleko to vedia. Asi preto, že to aj skutočne chcú. A ak by mal byť tým súkromným dopravcom navyše nejaký tlčhuba, ktorý nie je schopný takú dopravu aj riadne prevádzkovať, opäť to nie je výhra. Napr. som sa až smial, keď som si minule prečítal o tom, aký je strašný dopyt po doprave medzi Prahou a Brnom a preto tam je skvelé, keď začne jazdiť súkromník. Čo už však nechápem, je skutočnosť, že v prípade veľkého dopytu sa majú zrušiť dva páry vlakov štátneho dopravcu, ktoré nahradia dva súkromného, takže reálne sa nič nezmení, akurát sa vytvorí nesystematický krok v používaní vlakov štátneho dopravcu vo vzťahu k tarife a využitia systému produktov pre zákazníkov - takže chaos. Po tomto je zbytočné túžiť u nás, kde je chaos aj bez toho - stačí len aby na našej infraštruktúre meškal jeden vlak a rozbije sa časovo doprava v širokom okolí na niekoľko hodín.
A už vôbec by som nesúhlasil, keby niekto išiel presadiť objednávanie vlakov zo strany VÚC - to už by bol úplný zánik. Tí sú neschopní skoordinovať autobusy s vlakmi aj vo vyslovenom súbehu, ako je BR - BB - ZV.
Reply on: 810zssk #52056:
Rozum je dôležitý, o tom niet pochýb, rovnako ako o tom, že v BB je väčšinou vo všetkom v menšine. Lenže jedna vec je rozum dostať a druhá ak nie je s čím ho následne použiť, kedy si myslím, že investícia do konečnej dostavby nosného systému - trolejbusovej dráhy do Sásovej tak cez Rudlovskú cestu, ako aj cez Tajovského a Janka Kráľa a cez Karlovo, po desiatkať rokoch meškania, je primárna. Následne sa rozumu zásadne rozviažu možnosti pri organizovaní MHD - keďže by získal veľkú variabilitu v trasovaní, a to dokonca priamych nosných liniek. Takže potreba zabezpečovania prestupov by sa jednala už hlavne len doplnkových liniek, kde potom možno riešiť príslušné prestupové uzly - tarifa s obnovením časových PCL zo strany DPM BB našťastie odstránila predchádzajúce šikanovanie za použitie MHD. Atrakívnosť a efektívnosť prevádzky by jednoznačne mala možnosť ísť tak konečne hore. Teda stále pri fungujúcom rozume, ktorého dlhodobá absencia však vykonala drasticky negatívne dopady v myslení potenciálnych užívateľov MHD a konečný výrazný pokles v jej využívaní.
Rozum však už cez DPM BB napriek všetkým možným prekážkam dokázal pretlačiť zlepšenie koordinácie a prekladov spojov liniek predovšetkým u dráhovej dopravy a prípadne podľa možnosti aspoň nejaké korektúry aj u autobusov, teda koľko sa pustilo ich realizovať. Ďalej ja veľmi pozitívne vnímam zvýšenie štandardu DPM BB v oblastiach zreálnenia jazdných dôb a dodržavania CP, zastavovania na zastávkach, úpravy zabrazenia informácií na označníkoch zastávok (i keď ich umiestňovanie je v mnohých prípadoch nezmyselné a nezodpovedajúce primárne tomu, na čo sú určené), výzoru vývesných CP na zastávkach (opäť našťastie sa podarilo tieto veci pretlačiť na celú sieť), správania a ustrojenia vodičov, štandardmi pre vozidlá pre polepy reklám a oznamov, zamedzeniu svojvoľných úprav dizajnu trolejbusov vodičmi, aj skutočne fungujúce hlásenie a ďalšie elektronické i grafické informácie vo vozidlách a pod. Škodou je len to, že nemožno tieto štandardy aplikovať celoplošne, keďže to už ide mimo rozum. Prioritou však musí byť víťazstvo záujmu prioritného zabezpečovania prepravných potrieb obyvateľstva prostredníctvom VHOD.
Jednoznačne však súhlasím s tým, že dlhoročné opakovanie predpokladu, že stačí kúpiť novšie vozidlá, bez toho, aby sa s rozumom používali v prevádzke, je len populistické trepanie do vetra a fakt, že sa kašle na to, ako to (ne)funguje a ako sa na to bez ohľadu na kvalitu míňajú verejné zdroje - stačí, že tu niečo behá po meste - presne takto to vyzeralo v roku 2005, akurát so starými vozidlami a bez vyššie uvedených zmien s rozumom.
Reply on: S499.1023 #52070:
Cize je nejaky legislativny problem aby ZSSK na zaklade objednavky statu technicky prevadzkovala nejaky jednotny tarifny system do ktoreho by sa povinne zapajali ostatni dopravca u ktorych si objednava vykony?

Inak osobne preferujem ten model, kedy by stat/samosprava objednaval vykony u dopravcu za fixnu sumu a prijmy z cestovneho by pripadali objednavatelovi.
Reply on: Vladimír #52069:
Aby to fungovalo, musel by cestovné vyberať objednávateľ a dopravcovi vyplácať dotáciu za celý výkon, bez odrátania tržieb. To, že to ako-tak funguje v Nemecku, kde funkciu clearingového centra akosi samospásom prevzali DB je jednak výnimkou, jednak je to umožnené tým, že Nemecko, ako jeden zo štátov, ktoré železnicu rozdelili len účtovne, je pod ďaleko tvrdším dozorom jednak EÚ, jednak samotné DB pod dozorom BNA (Bundesnetzagentur, niečo ako ÚRSO ale nie také bezzubé).
Reply on: 810zssk #52064:
PRESNE! ?
Dnes som zisťoval ako dlho majú chodci zelenú a červenú pri LIDL-i v Sásovej (priechod cez hlavnú cestu), zelenú len okolo 12 sekúnd, červenú bezmála 105 sekúnd (minútu aj trištvrte).
Reply on: 810zssk #52063:
Co ale stoji za zamyslenie je ten prestup v BB pri ceste zo Ziliny.
Napriklad ci by nebolo lepsie rameno Bratislava-BB-Zilina roztrhnut uplne s tym, ze vlaky na Zilinu by jazdili az do Zvolena, pricom v useku BB-ZV by jazdili na striedacku zilinske a bratislavske rychliky.
Neprenasalo by sa zbytocne meskanie bratislavskych rychlikov na vlaky smer Zilina. Takisto by nebolo nutne rozbit takt na trati Zilina-Ostrava v pripadne predlzenie tychto vlakov az do Ostravy.
Reply on: 810zssk #52063:
Piatoček pri zavedení vlakov zadarmo ohnivo bojoval za obnovenie osobnej dopravy na gemerských lokálkach aby mohli využívať dopravu zadarmo (nedokázal mi vysvetliť, ako chce kompenzovať obce, do ktorých koľajnice nie sú zavedené), takže evidentne odtiaľ vietor vanie.
Reply on: BB-Schuhu #52062:
Socan samozrejme nemôže podporovať súkromníka, lebo z toho sa nedajú cicať peniaze a ing. Peter Piatoček je známy ortodoxný modrogum, písal aj na iMHD.
Reply on: BB-Schuhu #52062:
Problem pri tendrovani trati je skor ten ze stat stale nema nejaku "celostatnu tarifnu platformu" do ktorej by sa zapajali vsetci dopravcovia u ktorych si objednava vykony aby cestujuci v praxi nemusel riesit s kym cestuje. Pritom by to nebolo tak narocne na realizaciu. Takto hrozi pri pripadnom uspesnom tendri ze sa nam zas zeleznica tarifne dezintegruje, co by sa pri objednavanych vykonoch stavat nemalo (pri komercnych linkach je to samozrejme vecou samotneho dopravcu).
Reply on: BB-Schuhu #52062:
Bohuzial ten komentar obsahuje viacero argumentacnych chyb. Napriklad autor uplne zanedbava to, ze trat BA-BB bude objednavana ako samostatna linka, t.j. naklad na kilometer bude skutocne naklad na kilometer na danej linke, ktory prirodzene bude inde nez priemerny naklad na kilometer v celej sieti (vratane roznych 810kovych lokalok). To mu ale nebrani v uvahe riesit porovnanie ceny ponuknutej v sutazi prave s priemernou cenou kilometra v sieti.

Dalej tvrdi, ze stat moze prerobit na tom, ze ZSSK klesnu trzby a tym sa jej prehlbi strata. To je ale predsa blbost. Trzby predsa neprevysuju naklady, pokial by to tak bolo, stat by linku vobec objednavat nemusel.

Pri prepustani je ta uvaha tiez nejaka cudna, autor ako keby mal dojem ze novy dopravca bude jazdit bez personalu, co je samozrejme hlupost. Prave naopak, zamestnanost by teoreticky mohla az stupnut, pretoze urcite pozicie su obsadzovane fixne bez ohladu na vykon (resp. neumerne vykonu) a teda ich nadalej bude mat obsadena ako ZSSK, tak aj novy dopravca.

Pochybny teda nie je "ekonomicky efekt celej sutaze", ale skor su pochybne argumentacne schopnosti autora. Ako sa zda zo zaveru textu, najma je to cele o tom ze ho zerie ze vychodna cast juznej trate nema priame spojenie s Bratislavou (mimo Polany).

Inak co sa Bystrice tyka, z pohladu ciest z BA-BB by som bol rad ak to stat zrusi, pretoze Jancura sa dusoval ze v pripade "feroveho tendra" tej linky zrusi busy (= bude mat dobru vyhovorku zrusit ich) aj ked to nevyhra on. A osobne pri sucasnom stave cestnej vs. zeleznicnej infrastuktury rozhodne povazujem za prioritnejsie mat dobre autobusove spojenie, nez mat dobre zeleznicne spojenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.