Reply on: S499.1023 #51481:
Samozrejme, da sa na to pozerat aj takto, ale tam potom napadame samotnu existenciu vlakov vo verejnom zaujme na linkach kde niekto jazdi komercne. Pretoze ak je "nekalou konkurenciou" dotovanie bezplatnej prepravy, tak uz rovnako lahko tam moze spadnu aj dotovanie lacnejsieho cestovneho pre dospelych - cena pre cestujuceho je na linkach vo verejnom zaujme z podstaty veci vzdy podnakladova, ci uz ide o "vlaky zadarmo", alebo bezne cestovne. A otazka potom znie, ako by sa taketo problemy riesili. Zrusenim dotovanych vlakov na danej trase? A co potom s cestujucimi ktorych komercne vlaky neobsluzia? Pripadne ich obsluzia za viac penazi?Pretoze cela podstata objednavania vykonov vo verejnom zaujme je zabezpecit obsluhu, ktoru by nemalo zmysel prevadzkovat komercne (ci uz rozsahom dopravy, alebo cenovou dostupnostou).
810zssk