Reply on: 810zssk #51480:
To by musel najprv Protimonopolný úrad alebo súd vymedziť, čo je relevantný trh a mohlo by sa ľahko stať, že by to neboli len komerčné vlaky ale aj v záväzku verejnej služby a ktovie, či by potom medzi prostriedky nekalej konkurencie nespadlo aj štátom poskytované bezplatné cestovné pre určité skupiny obyvateľstva.
draxter
IC sú stratové + príchod konkurenta RJ + zníženie ceny
dá dostať do zisku ?
Nech sa zverejnia čísla, nech povedia z čoho sa IC financovali v čase ich stratovosti (pokiaľ teda stratovosť naozaj skončila a kedy sa tak stalo). A máme jasno. Lebo inak nijaká súkromná firma neuspeje, ani keby som zajtra vzal na lízing celú súpravu, tak nemám šancu poraziť modrý socialistický kolos ak tento jazdí podnákladovo. Šancu mám len tak, že cenu znížim pod konkurenta, ale ak konkurent jazdí za stratu, tak ma tlačí do straty. A to je obmedzenie hospodárskej súťaže s obrovskými dôsledkami pre všetkých.?