Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
S tou linkou č. 13 sa to od júla (jej vzniku) javí tak, že je to kombinácia viacerých kompromisov a nutného riešenia nových situácií, zúžených na najnižšiu možnú mieru. DPM BB doteraz nemal "normálnu" autobusovú linku (okrem citybusov, hradených trolejbusov a kyvadlovky-nepravidelnej dopravy), od júla ide s novými trolejbusmi (vyradil staré a tých 19 autobusov, za ktoré ich "nahradil", chýbajú)-teraz musel riešiť kombináciu s VUC L 601463 dopravcu SAD Zvolen, odteraz s tarifou MHD (odstránenie súbehu, vyplnenie "dier", efektivita paradoxne znížením výkonov oproti zaniknutému CITYBUSU, zavedenie KLASICKÉHO MHD autobusu na Terasu, nová zastávka Mosadzná, vyhovenie požiadavkám občanov, častokrát podobnosť s diskutérmi), preklad so svojou čiastkovou a dojazdovou DRÁHOVOU trasou, absencia vozidiel (jedno 12M vozidlo na celú linku 13 /už to nie je citybusová dodávka/, ktoré je aj ako ich záloha).
Ja si myslím, že to na prvýkrát zvládli celkom dobre, z CITYBUS/PAL, na 12M BUS/PAL MHD (netrakcia)+PREKLADY popod TROLEJ dráhu/minimum prázdnych PREJAZDOV/VÝJAZD A DOJAZD z/do Vozovne ako býv. L 13 (minimum). Kdovie, ako by to bolo dopadlo, keby L 13 náhodou prebrala SAD Zvolen, či by nenechala len riedku L 601463...
Dolaïovania sa vždy nájdu a problém 3-13 je to najposlednejšie
Reply on: 810zssk #45151:
Viem, že sa to porušovalo (pri hradení boli aj autobusové linky označené len jednociferne). Ja sa nechcem do tohto púšťať, to by mohli vysvetliť tí, čo do toho vidia...Ja som za odstránenie tohto dvojspoja (a ešte by sa prilepšilo Terasanom) približne rovnakými výkonmi s jedným dlhším prestojom navyše...
Reply on: fragma #45145:
Ako uz bolo spomenute, otazka bola aky je RACIONALNY dovod na to aby to bolo oznacene 13. Pridavam sa k tomu ze by to mala byt trojka. Neverim, ze je to problem, kedze autobusy na trolejbusovych linkach jazdili/jazdia v Bratislave*, Kosiciach a pri vylukach prakticky asi v kazdom meste kde je trolejbusova doprava (vratane BB). Ak by to aj naozaj bol problem tak nech licenciu na linku 3 vyda aj mesto a tam budu busove spoje - ale nechce sa mi verit, ze toto je naozaj problem, lebo ak hej tak sa to brutalne porusuje.
Reply on: Petik #45147:
Presne tvoj príklad s tou 4 by sa v BB nikdy nemohol stať, ako som uviedol-opačne, bola by to DVOJKA do Vozovne zachádzajúca cez Tesco hypermarket (s vloženou zachádzkovou zastávkou, kde končí skrátená odnož L 4, bolo to už aj v tomto smere), alebo by to bola ŠTVORKA ukončená v Tescu a naprázdno prejazd do Vozovne (tým sa tie dve linky líšia, ako sa zachovajú na Podháji, štvorka rovno k ZVT by nebola štvorkou ani náhodou a ešte s doplnkom do Vozovne ?).

Nejde tu o trasu linky (aj keď je rovnaká), ale o ne/trakciu, "ne/dráhovosť", AUTOBUS vs. TROLEJBUS-ová trasa, taký "záložák", náhradné vozidlo (za trolej) "3A, 3V", "x3"?, za to x si teraz dosaď "1", x3=13, ktoré sa dostáva/dokončieva "svoju" normálnu "netrakčnú" trasu ?
Reply on: Petik #45147:
S tými trolejmi, čo si uviedol, tak 2 spoje linky č.2 (41 a 51) zachádzajú od Vozovne k Tescu hypermarket, čím ako keby z pohľadu od Podhája vychádzali z TESCA ako štvorka, ale pod číslom 2 ? http://www.dpmbb.eu/documents/DPMBB_002_110701.pdf
Reply on: Petik #45147:
3 trolej, 13 bus (takto to bolo aj pri "hradení", nechalo sa to), mohol by ísť autobus s č.3 (nie 13) v dráhe trolejbusu č.3 (bolo by to v súlade s licenciou ❓).
Samozrejme, môže to byť mätúce pre cestujúcich, ale sú zvyknutí na toto číslovanie z obdobia spred 30.6., od Sládkovičovej je súbeh po Roos.nem. aj s odnožou z Terasy
Reply on: fragma #45145:
Mne ide o to, preco ide pod cislom 13, ked ide presne v trase linky 3. Je to podobne, ako keby zatajuci trolejbus linky 4 isiel pod cislom 4 s tabulkou "do vozovne", co by fakticky bola linka 2.
a opäť žiadna riadna nočná doprava. Naozaj, mesto ma "nesklamalo"...
Reply on: Petik #45143:
Bolo to tak aj od júla (vtedy ešte spoj 14:27x išiel do Vozovne, od septembra na Terasu), zrejme kvôli eliminácii prázdneho prejazdu Vozovňa-Terasa/resp. opačne (takto len prvý ranný spoj naprázdno, ako do júna L 101 a takto asi skončí posledný spoj 16:28x z Mosadznej a víkendové napájače) sa autobusový spoj L 13 zakomponoval do dráhy trolejbusu L 3 v jeho preklade (ako keď hradil trolej), teda svoju "terasovú" obsluhu začína/končí až z Roos.nem. (týmito spojmi z/do Vozovne len naňu vyjde/dojazdí, ako keby sa nesmelo odbočiť zo/do smeru Podháj na Sládkovičovej pri zast. Pršianska cesta I. (resp. čo najmenej)/.
Ja by som ich vedel zmazať: spoj 4w+12c (aspoň v "c") viezť z Roos.nem. vo "w" dráhe ešte na terasu (8:07x), s tým, že by chodil ešte jeden spoj z Terasy o 8:25x do Roos.nem. (medzi 7:21x a 9:35x ako v minulosti L 32 na Tajovského na vyučovanie začínajúce druhou hodinou na 8:50-9:00) a tam by prestojil na výkon spoja 14 o 10:22x. Ale to nezávisí odo mňa. Toľko úvaha...
Je nejake racionalne vysvetlenie, preco su 2 spoje linky 3 vedene pod cislom 13??? 9:50 z vozovne a 8:17c/7:47w z Roosveltovej nemocnice?
Dávam do pozornosti:
- nový ranný spoj na linke č. 34 o 3:47x zo Železničnej stanice a späť z Podlavíc o 4:03x (v júli sa objavila v médiách požiadavka na takýto spoj, no mesto to odôvodnilo nedostatkom financií)
- korekcia chronometráže v úseku Starohorská-Karpatská na 5 minút rovnako pre linky 24,25,27. Konečne!
Aha, Nové cestovné poriadky:
platné od 1. septembra 2011: 3 5 7 13 21 22 24 25 26 27 28 34 41 43 80 90 101
prímestské linky od 1. septembra 2011: 601454 601455 601463 ?
Reply on: fragma #45138:
Hej, ja som uz zazil v Prahe hadku, kde prisiel vodic za cestujucim a hovoril mu, ze on je primestska linka a ze u neho sa nastupuje len prednymi dvermi, tak cestujuci reagoval, ze to nema ako vediet a nech si tie autobusy premaluju na cierno:)
Reply on: fragma #45136:
No bude to ešte zaujímavé s tou linkou 601463, čo sa týka AS. Mne ako Radvančanovi (celý lístok, mesačník nemám), ktorý chcel tých pár spojov využiť ako prípoj na autobusové linky vychádzajúce z AS, to nevadí, ešte mi VUC tarifa strhne menej z kreditu karty (o 0.02€) aj v hotovosti menej o 0.05€ (pozor ale, polovičný z karty je +0.03€ naviac=0.28€ ❗ , iba v hotovosti menej o 0.05€=0.35€). No ale čo Terasania, MHD výhodami len po/z Nábrežie (na AS iná tarifa). Predstavte si aj ľudí nad 70 rokov nastupujúcich na Sládkovičovej do rôznych zastávok, jeden po Štefánikovo nábrežie za 0.01€ (evidenčná MHD) a druhý na Bus-Stanicu (0.30€-VUC tarifa nad 70), no bude to zmätok, aby vodič vysvetľoval takéto absurdnosti a dôchodcovia sa naťahovali medzi sebou, prečo ten platil takto a tento tak (skoro nič) ?
Reply on: fragma #45136:
ale na AS predsa začínali niektoré spoje L54 a 94 ráno do papierní, takže tá zastávka v systéme byť musí, ak sú aj tie iné z ex II. pásma..
Reply on: BB-Schuhu #45134:
Ono tá linka 601463 je predsa len trochu špecifická. Ostatné, mnou spomínané zastávky na L 601451-56 predsa len v minulosti zastávkami MHD boli (MHD 2.pásmo do odčlenených a priľahlých obcí), zrejme preto ich majú v systéme MHD. Pršianska linka nikdy nebola MHD, pásmo MHD sa zaviedlo len na okraj rozrastajúceho sa mesta. Tá AS, tam mali zastávku citybusy, ktoré sa v tom období ani nebrali do úvahy, že sú MHD, asi tak...
Reply on: BB-Schuhu #45134:
Ešte doplním stanovisko VUC (oficálnou odpoveďou s hlavičkou cez e-mail, to predchádzajúce #45115 bol jeho doplnok cez mail na vyvstávajúce otázky):

"Systém liniek nie je uzatvorený a v prípade akýchkoľvek požiadaviek a následovnom prerokovaní je možné v budúcnosti realizovať úpravu prímestskej autobusovej linky na úpravu tarify MHD. BBSK má naďalej záujem optimalizovať autobusovú dopravu v celom kraji."...

Takže nádej do budúcna je ?
Reply on: fragma #45133:
Som presvedčený, že na tebou uvedených zastávkach platí tarifa MHD. Napr. vždy keď som cestoval prím. linku 601456 do zastávky Šalková, mlyn, tak som platil ako v MHD. Rovnako aj zastávka Uľanka, Chemika a niektoré ďalšie.

Tie ostatné zastávky (ako Horáreň a pod.) je otázka toho, či by nebolo na zváženie rozšírenie tarify MHD na všetky prímestské linky v k.ú. Banskej Bystrice. Ale môžme ďakovať aspoň za tú 63-ku.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.