to čo som potreboval som nenašiel ale aspoň som si prečítal. Keď si mi tak ochotne odpovedal, za čo ti ďakujem, tak sa ešte chcem opýtať na pár otázok a síce ak dovolíš :
1. prečo nie je namiesto L26 (autobusu) na Internátnu radšej posilnená L7, ktorá premáva raz za hodinu, pričom pri nasadzovaní krátkych trolejbusov by tam mohol byť interval 15/20/15//30? Nebolo by to lepšie pre prehľadnosť aj pohodlie cestujúcich?
2. Prečo premávajú L21+22 v takom dlhom súbehu od Nám. slobody až do Kremničky s trolejbusmi? Nebolo by ekonomickejšie a ekologickejšie seknúť ich po centrum a posilniť L2?
Tiež sa inak seba pýtam, že ako môže DPMBB očakávať, že dakto bude trolejbusmi cestovať pri intervaloch 30 a 60min ?
v pracovné dni na linkách 1-8 jazdia trolejbusy (aj sólo aj kĺby), ale spolu s autobusmi. Bordel je nielen v ich nasadzovaní, ale aj v označovaní a tým pádom v chaose, na ktorý si zase musel cestujúci substrát chtiaqc-nechtiac zvyknúť. Čiže ak sa postavíš na spoj linky 6, nevieš či nepôjde náhodou L16 v podobe autobusu, alebo L6 v podobe autobusu alebo dokonca L6 v podobe trolejbusu ? Či pôjde kĺb alebo sólo už nezistíš vôbec, sólo väčšinou na L7 a L8, ale v zásade hocikde.
V sobotu, nedeľu jazdí len #3001 na linkách 2 a 4. Inak tam jazdia autobusy DPM.
Re #43890 no.ev.di.:
1. z križovatky Partizánska - Cesta k nemocnici hore a po Rudlovskej a tam potom jedna vetva po Rudohorskej na Pieninskú a druhá na Starohorskú.
2. Druhá cesta počítala so zatrolejovaním ulíc od Strieborného námestia, Lazovná, Severná, Komenského, Na Karlove a Sásovská cesta na Karpatskú. Mohla by potom byť predĺžená napr. L2 Vozovňa - žst. Sásová alebo niečo podobné, prípadne aj linka Sásová stanica. Prečítaj si kapitoly o trolejbusoch tu na imhd v sekcii Zaujímavosti, tam toho je.
3. Linka 34(+35+36) je určená nielen pre sídlisko Podlavice, ale aj pre vysokoškolské internáty na Tajovského, UMB. Preto je častokrát sólo voz preplňovaný, a interval spolu do centra veľmi slušný. Trolejbusy by z Roosveltky mohli jazdiť až do Podlavíc, ale chcelo by to úpravu nevhodnej cesty na začiatku Podlavíc, tzn. ešte pred vjazdom na samotné sídlisko. S/ tam obmedzenia na 40kmph, pretože je tam úzky prejazd. Ak by sa to nejak spolu vyriešilo, aj to by bolo možné, aby sa tam zaviedli trolejbusy.
Ešte sa chcem opýtať k trolejbusovej doprave pár vecí :
1. V prípade rozšírenia trolejbusovej siete na Sásovú, by mala trať viesť po ktorých komunikáciách? Počítalo sa s odklonením niektorých liniek od železničnej stanice, vznikla by nová t-bus linka na Sásovú, alebo by existujúce linky premávali zachádzkou cez žst a potom by šli na Sásovú?
2. Nebola v pláne aj druhá trať na Sásovú v trase L24+25 cez Karlovo a Strieborné námestie? Frekvencia a kapacita týchto liniek je väčšia než 21+22+23.
3. Spomínali ste tu aj dopravu do Podlavíc, že by sa tam uživli aj klbáky. Keď tak vidím, že tam premáva 5 liniek, tak nebolo by vhodné uvažovať s kapacitnou dopravou v podobe trolejbusov od Rooseveltovej nemocnice? Neviem v akom stave sú komunikácie, cez ktoré by som navrhol predĺženie trolejbusovej trate : od nemocnice po uliciach : Jedľová, Podlavická cesta, Gaštanová, Lipová, Povstalecká cesta, Podlavická cesta, Jedľová (okruh) s tým, že trolejbusy by mali vytvorené stojisko (pre 2-3 vozidlá) na Gaštanovej.
páni, uvedené ustanovenia zákona o doprave na dráhach berte ako orientačné. Tu ide najmä o to, aby OBJDENÁVATEĽ dopravy pochopil, že súbežná doprava nie je dobrá a popri tom ho zákon rovno navedie (vo väčšine prípadov) na správne riešenie situácie súbehu - preferencia železničnej dopravy. Chápte to tak, že v konečnom dôsledku - ako sa objednávateľ rozhodne, tak tak to aj nakoniec bude. Pretože PDO zadefinuje hlavne to, čo objednávateľ bude chcieť mať zadefinované. A správny orgán, v zmysle zákona o cestnej doprave, už má možnosti ako "skoncovať" so súbehmi. Ide len o to, aby príslušný správny orgán poznal svoje kompetencie.
lenže to čo je tiež rozhodujúce je stav ciest a železníc. Štát iba stavia diaľnicu BA-ZA-KE a paralelne s ňou modernizuje vlakovú trať. Je to síce hlavný ťah, ale uniká mi pointa ? Tak keď chceme modernizovať a zatraktívniť cestovanie BA-ZA-PD-KE, tak prečo sa tento sprostý štát nevenuje projektom na modernizáciu a údržbu komunikácií tam, kde vlak nie je, resp. dožíva?! Ešte 20 rokov budeme počúvať kecy o diaľnici a rýchlovlaku BA-ZA-KE, zatiaľ čo ostatné trate a cesty zchátrajú ?
Re #43874 BB-Schuhu: nedalo by sa to riešiť záchytnými parkoviskami pri vlakových staniciach alebo lokálnymi autobusovými linkami, ktoré by odvážali a navážali ľudí k vlakom? Pokiaľ viem tak v pláne BID je to tak, že z Malaciek a Pezinku a Senca má byť nosný vlak a od vlakových staníc majú chodiť autobusy a rozvážať ľudí. Inde vo svete kde majú koordináciu vlakových a autobusových spojov to tak nefunguje, že autobusy vozia ľudí z/do vlakov.
BB-Schuhu: ČIERNY BALOG. V poslednom období privádza Čiernohronská železnica (ČHŽ) do Čierneho Balogu za sezónu okolo 40 tisíc návštevníkov. Tohtoročná dvadsiata, ktorú otvoria 1. mája bude výnimočná. Po prvý raz vypravia vlak ČHŽ aj smerom na Dobroč. http://bystrica.sme.sk/c/5870697/symbolicky-vlak-vypravia-1-maja.html
Na zapade je passe co. Vies, kolko modernizovanych sukafonov jazdi v Cechach? A kolko tebou ospevovanych jednotiek RS1? Na jednu RS1-ku pripada asi 20 RegioNov. Zas si nikde nebol, nic nevies, ale hucis jak dazd do riny.
840 ZSSK ti nieco hovori? A momentalne vyrabana 861 ZSSK ti nieco hovori? Kde do p~~e si na tom nete hladal?
To, ze ceske RS1 su nakupovane Ceskymi drahami vyhradne a iba preto, ze Liberecky a myslim ze este jeden (kralovehradecky?) kraj si to dali do podmienok poskytnutia licencie a dotacie, cize kto nema moderne vozidlo, nesplna kriteria a vobec sa nemoze zucastnit? Keby si nejaky slovensky samospravny kraj dal do podmienky NP vozidla, tiez by sa museli ZSSK stiahnut alebo take vozidla rychlo kupit.
Pri tom príklade som vychádzal z konkrétnych pomerov na trati Pohronská Polhora - Tisovec, kde priemerná vyťaženosť je ešte omnoho nižšia ako spomínaných 10 ľudí (železnice tuším udávali 4 alebo 6 ľudí/vlak, neviem presne). Efektivita takého dopravného systému je už ozaj na zamyslenie. To, že tá ozubnicová trať je unikát a veľký potenciál pre CR, je vec druhá a nemalo by sa to stotožňovať s dopravnou obslužnosťou územia.
K tým "súbežným jazdám" súhlasím s tým, čo tu píšete. Aj ja zastávam názor, že v zmysle tej definície sa dá z toho veľmi ľahko vykľučkovať a ak by sme sa mali striktne držať uprednostnenia vlaku pred autobusom v súbehu, tak by sa to dotklo asi naozaj možno len niekoľko autobusových spojov. Už len kritérium dochádzkovej vzdialenosti v mnohých prípadoch (teraz nemyslím len reláciu BB-ZV) môže rozhodnúť v neprospech vlaku.
Takže sú 2 možnosti - buď sa bude kľučkovať a hľadať biele miesta v zákone, alebo sa na to niekto pozrie zdravým rozumom.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
no.ev.di.
1. prečo nie je namiesto L26 (autobusu) na Internátnu radšej posilnená L7, ktorá premáva raz za hodinu, pričom pri nasadzovaní krátkych trolejbusov by tam mohol byť interval 15/20/15//30? Nebolo by to lepšie pre prehľadnosť aj pohodlie cestujúcich?
2. Prečo premávajú L21+22 v takom dlhom súbehu od Nám. slobody až do Kremničky s trolejbusmi? Nebolo by ekonomickejšie a ekologickejšie seknúť ich po centrum a posilniť L2?
Tiež sa inak seba pýtam, že ako môže DPMBB očakávať, že dakto bude trolejbusmi cestovať pri intervaloch 30 a 60min ?