Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
PIT:Skoda,ze si si Ty poriadne neprecital,co som pisal ja.Pisal som o tom,ako to oznacovanie vzniklo a ze sa to uz nema pouzivat.A mimochodom,turista sa nezorientuje ani tak ani tak.I.
Reply on: PIT #2418:
Turista neznaly lubozvucneho jazyka nasho sa nezorientuje v kazdom pripade 🙂 Dnes uz sa hlasi skoro vsade Os, len dakde to este tety hlasatelky nepochopili 🙂
Reply on: S499.1023 #2417:

Prepáč, ale k tejto téme nemám už viac čo povedať. Odporúčam Ti prečítať si str. 3 Všeobecných pokynov knižného Cestovného poriadku ŽSR 2003 - 2004, kde je označenie vlakov uvedené.
To si fakt myslíš, že keď sa niečo robilo kedysi dávno, keď ľudia boli hotoví z toho, že vidia namiesto parnej lokomotívy elektrickú, že je nutné v dnešnej dobe s tým pokračovať i keď potreby doby sú iné? Chcel by som vedieť, ako sa má zorientovať zahraničný turista, ktorý po prečítaní CP, ako oficiálnej ponuky na poskytované služby, v praxi natrafí na iné označenia. A prepáč, ale keď v BB v nedeľu 22. 02. ohlásili Zr 1843 Turčan ako motorový osobný vlak, tak si myslím, že je to humorne absurdné.
Reply on: PIT #2384:
MOs nie je nezmysel, len zastaralosť. Kedysi sa tak rozlišovali vlaky - napríklad kvôli tomu, aby sestujúci rozoznali, ktorý vlak má menšiu kapacitu pre cestovné batožiny. Motorová trakci nerovná sa spaľovací motor. U železnice sú trakcie E/S - elektrická, T - dieselová a M - motorová. Železničiari majú inú logiku ako bežní ľudia. Elektircký motorový vlak (napr. EM488.0 resp. 460) by mal označenie EMOs.
Re #2386 Vladimír: MOs (napr. motorák do HN) a EMOs (pantograf do Košíc). Ale už sa to nemá používať.
Re #2387 Vladimír: Sú to 1) Xoxoti a 2) Alibisti. Isteže majú právo, keď je dôvodné podozrenie. Inak by nemohli ani zlodejov chytať, lebo by sa im nemohli do vreca pozrieť, čo nakradli.
Re #2389 PIT: No, no, len nebuď taký radikál, keď nevieš o čom je reč. Označenie MOs, rep. EMOs sa používalo v záujme cestujúcich (viď vyššie).
Re #2393 Vladimír: Na Slovensku žiadne parné motorové vozne neboli, takže PMOs neprichádza do úvahy. A keďže parná trakcia bola prvá a základná, žiadne P tam tiež nebolo:-). Takže proste Os. E sa pridalo, aby cestujúci vedeli o pokrokovej el. trakcii v období budovania socializmu a M aby vedeli o obmedzenej kapacite prepravy cestovných batožín.Re
Re #2401 Kami: Človeče, prekvapuješ ma, ale nepríjemne. To nie sú žiadne logické argumenty ale výhovorky typu "Vieš, to sa nedá". A nakoniec, sám v príspevku #2415 píšeš, že sa to dá.
Re #2408 Petik: To si preboha odkiaľ vyhrabal že je v nedeľu elektrina zadarmo???
I.

I.
Reply on: Schuhu #2413:
kto vie, teraz to nezistim. 😞
Reply on: PIT #2402:
ved riesenie je jednoduche. Zmena intervalu z 30 na 20 minut, z 18-20 na 15 minut. Ku kazdemu vlaku 3 posilovky (Sasova, Podlavice, Foncorda). Nech to stoji, co to stoji ... 🙂

Tu nejde o vymyslanie dovodov preco nie. Kedze mam trochu prehlad o obehu vozidiel, mozem rozmyslat dalej. Nie len kde pridam, ale aj ako to zariadim. Posilovka pomocou zalozaka mimo CP by mala vyhodu prave v operativnosti. Siel by len vtedy ked je to treba, a len po nevyhnutnej trase. Ak by sli 2 spoje spolu, len by si zavadzali.

Uvediem priklad tej linky 26. Spoj 1805 robievala klbova Karosa. Neskor tam dali solo Karosu z 34. Nie vzdy pobral ludi, tak tam pridali posilovku z L100 - ciciaka. Konciaca Karosa spravila cele kolo, ciciak sa vracal z Tatranskej naprazdno. Bolo to nelogicke, tak ich vymenili. Ciciak robil cele kolo, Karosa palila do garaze. Cez prazniny robi ciciaku posilovku zalozak 1. Funguje to tak, ze ked zalozak vidi na zastavke strapec ludi, pristavi. Inak nie. Su dni, ked staci minibus. Inokedy - hlavne v piatok, sa naplnia obaja. Keby sa jeden z nich dokazal naplnit ludmi s jednym cielom cesty (ako je pre studentov intrak), nemusel by vobec stat na medzilahlych zastavkach.

460-053-8 EASTERN (490-049-8 BB-PO)

Reply on: PIT #2409:
To ETR 460 to bola 680 z Českých Dráh.To sem nepatrí.
Dnes ráno som na L51 videl novú Karosu B952 - BB 824BK. Zrejme ide o ďalší nový voz 🙂 .
BTW ked som chodil na gymnazium, tak rano zvykli chodit 2 posilove busy ku Fakulte (bez cisla). Na Stefanikovom nabr. to vacsinou nestalo, takze som s tym isiel len par krat. Niekedy ten autobus isiel cez Svermovu ulicu (=jednosmerka popod Usvit) - mozno vzdy, uz neviem.
Reply on: Petik #2408:

Trolejbus by mohol spraviť mimoriadny spoj na bývalej L4.
Reply on: Majkl #2405:

Nemyslel som zrovna novú linku, ale keby len číslo malo byť problémom, tak prosím.
Jáj, Tebe sa nechce robiť zase novú mapku?! Však by Ti tam ešte nejaké to číslo hádam vošlo 🙂
Reply on: 460-053/054-8 BB-PO #2406:

Už som hovoril, že na mňa chodiť s týmito označeniami nie je zrovna výhra. Takže som rýchlo vyhľadával a ta tá - myslel si:
a) http://rail.sk/arp/slovakia/rolstock/coach-ph/460052.jpg;
b) http://rail.sk/etr/photos/460_22a.jpg.
Ak a), tak to tiež nie je až taký zázrak a hlavne sa opäť jedná o vozidlo prímestskej a regionálnej dopravy a nie diaľkovej, na ktorú nevhodne nasadzujú 840.
No v poslednom case je tu fakt husto:)

Myslim ze je naskodu, ze v BB je rovnaky grafikon v sobotu aj v nedelu. Toto myslim najviac vadi na linkach 22, 1, 34, 6.
Co sa tyka mimoriadnej linky... ja by som tam prihodil mimoriadny trolejbus, ten ma v nedelu len mzdove naklady, elektrina je zadarmo. Ani by nemusel zachadzat cez Sidlisko.
Reply on: 460-053/054-8 BB-PO #2406:
no len aby tú perlu východu naši "spoluobčania" v rámci rabovania nerozkradli a nepredali do zberných surovín, keď bude stáť dakde v Čiernej nad Tisou... 🙂

460-053/054-8 BB-PO

840 zo ZV je sice pekna ale 460 ja este krajsia.
Napr. 460-053/053 --PERLA VÝCHODU.
Ja som samozrejme za vyriešenie problému nedeľnej dopravy študákov na internáty, ale nie formou novej linky (iná trasa+nikde nestojí). BB má skutočne až až liniek a trend by mal byť ich počet znižovať a nie zvyšovať...
Reply on: Vladimír #2403:

Ďakujem 🙂
S PIT-om úplne súhlasím a pravdupovediac, Kami-ho argumentom sa čudujem. Nemôžem si odpoustiť poznámku, že tu doslova ide o vymýšľanie dôvodov, prečo to nejde.

Prednedávnom v Bratislave s veľkou slávou zaviedli L131, ktorá má CP zosúladený s príchodmi rýchlikov do BA a trasu vedenú účelovo pre potrebu študentov dostať sa zo stanice na internáty. Pritom sa trochu zabudlo, že v Košiciach električková linka s obdobnou funkciou fungovala už vyše 20 rokov.
Dopravca má uspokojovať dopyt po dopravných službách. V obmedzených ekonomických podmienkach sa často pod pojmom "uspokojenie" rozumie aspoň to, že sa cestujúci do autobusu dostane.
Preprava študentstva je charakteristická nárazovosťou dopravy. Ale aj s tým sa musí dopravca vysporiadať. Dopravca nemôže čakať, že cestujúci príjme s pochopením argeumnt voči tomu, že sa nedostal do autobusu, v zmysle, že dopravca má zavedený nejaký pravidelný interval. Ak treba ďalší spoj, treba zriadiť ďalší spoj. Niet jediného dôvodu, prečo by študent mal čakať na ďalší spoj 15 či 30 minút. To sa môže na celú dopravu vykašľať.
Reply on: Kami #2401:

Ja sa snažím nájsť opatrenia, ktoré by v čo najväčšej miere mohli prilákať cestujúcich bez potreby dlhého čakania na zastávkach (neviem ako pre Teba, ale pre mňa je čakanie na spoj MHD do 30 min. absurdné a pôjdem zadarmo pešo). Pretože tí ľudia na stanicu prídu a je len vecou šikovnosti, ako ich presvedčiť, aby sa previezli spojom MHD. Prijatie vhodného riešenia by rovnako ocenili aj cestujúci do Podlavíc na nasledujúcich zastávkach, keď sa im nestane, že majú čakať na spoj, ktorý ich aj odvezie, napr. 45 min. vychádzanie z AS malo zvýšiť počet záujemcov o tento spoj, ale v prípade, že by sa naplnil i pri jazde zo žel. stanice, nemusí ísť z AS.; zastavenie na ďalších zastávkach sledovalo rovnaký cieľ. Predchádzajúce posilňovacie nedeľné spoje s fixnými odchodmi stroskotali pravdepodobne na tom, že neboli k dispozícii vtedy, keď ich bolo práve za potreby a potom išli nevyťažené. Dispečerov som spomínal len preto, že na nejakom princípe to cez dispečerov vraj funguje v Blave. Tu dispečera nepotrebujem. Spoj odíde potom, čo naberie dostatok ľudí zo spomínaných vlakov (nehovorím, že musia ísť zase ako sardinky - má to byť pomocný spoj na zabezpečenie primeranej kvality prepravy - nič sa nestane, ak jeden z vlakov bude meškať - odvezie tých, čo prišli; nemôže zase čakať napr. s 30 ľuďmi ďalších 10 min.; a ostatní využijú nasledujúce spoje, na ktoré už nebudú musieť tak dlho čakať, keďže na stanicu prídu neskôr o meškanie).
Dúfam, že aspoň uznáš, že súčasný stav je nevhodný a nápravu by bolo potrebné urobiť. Odkiaľ DP zabezpečí vozidlo, z ktorej linky príde alebo či to bude záložák, je už na riešení DP. Ja nemám prečo mať prehľad o kolobehu vozidiel!
Reply on: PIT #2400:
logicke dovody su nasledovne. Ak vlozim do intervalu 30 min dalsi spoj, tak bez ohladu na dopravnu situaciu tam ten voz musim vypravit. Boli tu aj nedelne spoje, z nejakeho dovodu zakapali.

Linka 131 nie vzdy funguje ako ma. Pocul som ze odisiel prazdny voz, lebo vlak meskal. Navyse v BB nemas terennych dispecerov. Jeden sedi v Kremnicke, druhy na Partizanskej.

Teraz mozu ist L34 18:51. Kto sa nevmesti, moze pockat do 19:06 na L1. Naopak obyvatelia Podlavic sa len pozeraju na plny autobus a mozu cakat do tych 19:21. Tak som myslel alternativu.

Ak by tam dali zalozak, vobec by som to nekomplikoval odchodom z AS. Ak totiz caka na zel. stanici, vodic sam vidi kolko je ludi - ci ma vobec pristavit. Ked pristavi, hoci 18:45, tak pocka na zaplnenie (uplne) a ide priamo. Je zbytocne stat na dalsej zastavke, ked je uz plny. Riadna 34 vyzbiera ostatnych ludi (z inych zastavok, na iny ciel ako je fakulta).
A co ked zalozak nemoze? Cast studakov sa okasle a bude cakat na "svoj" expres. Tito vyuziju spoj 1/1906.

Trolejbusom by malo stacit nasadenie klbakov. Pri autobusoch je to komplikovanejsie. Ak by sa nasadili klbaky, tak na 22 - 25 a z tadial ich neradno brat. Navrhovana posilovka by mala len rukou pisanu poznamku vo vzoraku. Riadne vykonava napr. spoj 100/1600a. Myslim, ze stale su na vikend pisane 2 autobusove zalohy. Ak nie, tak by v nedelu pridali jednu delenu, alebo by na nedelne poobedie jazdila trolejbusova zaloha na autobuse.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.