Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Majkl #2112:
Tam teda rozhodne došlo k zhoršeniu. Connex je v Česku priam symbolom zhoršenia verejnej dopravy. Za tie isté peniaze, s tými istými plesnivými vozidlami, menej spojov. Doporučujem venovať pozornosť tomu, čo momentálne vyvádza s traťou Šumperk - Kouty nad Desnou/Sobotín.
I.
Reply on: Kami #2107:
Cena novostavby trolejbusovej trate sa pracne riesi tu:

http://web.k-report.cz/diskuze/messages/2484/344.html?1075288758

Doporucujem precitat.
Reply on: PIT #2095:
a v opačnom smere sa 56 určite nemenila?
Reply on: S499.1023 #2109:
A čo ČSAD podniky, ktoré sprivatizoval Connex? Aj tam došlo k zhoršeniu?
Reply on: S499.1023 #2110:
Nie, nespravili. Najnovšie si vzali do hlavy, že bloková otočka nebude a zas rokujú s Kauflandom o otočke na Matici.
End of off-topic.
TOPIC PREŠOV
Re #2106 Vladimír: Ozaj, keď už robili tú rekonštrukciu križovatky pri Kauflande, spravil tam aspoň prípravu na tú blokovú otočku?
I.
TOPIC BB
Reply on: Kami #2104:
Privatizáci a BBDS môže priniesť na 95% len zhoršenie. Sa pozri ako jazdia sprivatizované ex-ČSAD v Česku. Strqach a hrôze. Pre zlepšenie je potrebné založiť DPBB a.s. v 100% vlastníctve mesta a HLAVNE do MHD aj dať nejaké rozumné peniaze.
I.
Reply on: Kami #2107:
Zlé na súbehu je to, že jediná fončordská linka, ktorá pri pomerne slušnom intervale mierila kamsi inam ako na Nám. slobody a stanicu by bola nahradená tuctovou linkou na stanicu. Je to posledná "normálna" linka sídlisko - centrum - sídlisko.
Vladimir: vdaka za info. Takze trat na Pieninsku by stala radovo 100 mil. Sk. Plus dalsie vydavky.

Co je zle na subehu? Aspon bude sanca na zosuladenie liniek. Akurat ze 4 bude mat interval ako teraz 7. 20/30/60
Reply on: Kami #2101:
To, čo ušetríš na súbehu L51 a 53 vydáš na trolejbus kopírujúci trasu ďalších dvoch TR liniek.
L53 pre Mládežnícku nehrá takmer žiadnu rolu. Atraktívnejšia je tu L24 - s tou predsa trolejbusová trať neurobí nič, prípadne sa táto linka zruší a obyvatelia Fončordy i Sásovej budú len a len škodovať.

Re #2105 Kami: Poslednou rekonštrukciou bola obnova trate na Levočskej ulici. Trať bola kompletne znesená, všetky stožiare vymenené, zavesené nové dvojstopé vedenie, nové napájanie + kompletná reko križovatky typu "T" Levočská - Clementisova - Obrancov mieru (všetky výhybky a kríže Elektroline) + čiastočná reko križovatky typu "+" Levočská - Sabinovská - Hlavná - Duklianska (všetky rozjazdové výhybky Elektroline) + celková obnova kríženia trolejbus /vlak (kríž Elektroline). Podľa podnikového časopisu DPMP sa preinvestovalo na tejto stavbe 22,8 mil. Sk. Dĺžka rekonštruovaného úseku je cca 900 m.
Pardon, Pieninska len 5 km.

Vladimir: u vas robite kompletne vymeny pri rekonstrukcii trati. Co to stoji?
Petik: Zvolenska cesta by nebola zla. Zobral som si mapu a pocital.
Mladeznicka - 1 km, napojenie na Polnu 500 m
Tesco - 1 km
Zvolenska - 3 km
Rakytovce - 3 km
Pieninska - 7 km, plus Tatranska 2 km

PIT: systemova zmena by musela zacat takto:
1. privatizacia BBDS
2. oddelenie MHD
3. priame zainteresovanie samospravy
Bod 3 nie je zavisly od predchadzajucich. Da sa to realizovat majetkovo, alebo zmluvne. Potom sa da uvazovat o Sasovej, nastupovani vsetkymi dverami a podobne.
Tak ja miesto Mladeznickej navrhujem zatrolejoval usek Sladkovicova-Zvolenska cesta/TESCO-ZVT.
Moj stary scenar:
V urovni zastavok (Tesco a ZVT) by som vybudoval pesie lavky; tie by sa zisli uz dnes, dost ludi tam prebieha cez dialnicu. Linku 55 by som skratil do trasy Hronsek-Vlkanova-Badin-Rakytovce-Vozovna (-Ilias; vybrane spoje). Samozrejme zabezpeceny prestup na L2. L55 by bola cela v 1. pasme.
V spicke by po Zvolenskej ceste (na druhej strane dialnice) jazdili linky 52, 90, 93.
Usporili by sa tak 4 autobusy (3xL55, 1xL99)
L8 by jazdila po trase ZVT-Stanica (samozrejme:) ).
Intervaly L2,L8: 20/30/40 (v preklade 10/15/20)
Reply on: Kami #2101:

Ja sa momentálne snažím hovoriť o systémových riešeniach a nie o splnení cieľa, aby po každej ulici na Fončorde mohol prejsť 1 trolejbus za hodinu.
Najprv zrujnovať celú kvalitu MHD, stratiť obrovské množstvo cestujúcich a tým aj tržieb a ako náhradu k potom takéto riešenia. Ja takýmto postojom jednoducho nerozumiem. Momentálne nie sú schopní vhodne zosúladiť intervaly ani len L1 a 6 cez víkend a čo mám očakávať zavedením novej trolejbusovej linky na Mládežnícku, keď už v súčasnosti je L53 vyťažená v úseku Nám. slobody - Mládežnícka len v čase prepravnej špičky? To nech radšej potiahnu vedenie smerom na Rakytovce.
PIT: ano SOM PRESVEDCENY, ze tato stavba nie je mrhanim penazi. Dokonca ich moze v konecnom dosledku usetrit. Ina investicia by zakladala naroky na financie aj do buducnosti.

Iba zlucenim liniek 51 a 53 sa usetria 2 solo autobusy. Ich cena zhruba zodpoveda cene stavby. Trolejbusov je dost, mozeme ich vidlami prehadzovat. 🙂

Kvoli Sasovej by sa okram trate muselo investovat aj do meniarne a novych vozov.
Reply on: Kami #2098:

Si SKUTOČNE presvedčený, že je NUTNOU PRIORITOU sa zaoberať takouto stavbou a mrhať peniazmi, energiou i časom, aby si nahradil L53, ktorá ide ledva raz za hodinu (okrem špičkových hodín), trolejbusovou "novou L4", pričom by i tak išla v súbehu s L6 a od Úsvitu aj s L1? To radšej minúť peniaze do nového systému tarifného vybavovania cestujúcich a znova začať nastupovať ako ľudia a nie ako husi 🙂
Reply on: Danny #2091:
Možno som krutý a bez fantázie, ale na Mládežnícku si tipnem L4: Žel. stanica - Nám. slobody - Štadlerovo nábr. - Okružná - Mládežnícka a späť. Čo iné? 🙂

Re #2094 PIT: Veru, len a len súhlasím. Trolejbus na Mládežnícku je nezmysel, vyplytvanie finančných prostriedkov!
PIT: vobec Mladeznicku nevnimam ako zbytocnu. Predpokladam, ze to maju premyslene.
Ja uvazujem takto. 53 sa chcu z tadial zbavit. Nahradila by ju spominana 4. Do Nemiec by sa presmerovala 51. Jej chod by sa spravidelnil. Vznikla by tak zaujimava situacia, ked jedna linka by sla cez 3 pasma. Sasovu kludne obsluzi 31, len by musela ist po Rudlovskej.
EU peniaze si musi vybavit samosprava. Ide o drahy, takze v tomto pripade VUC. Kralik je neschopny take daco vybavit.

ad EMtest: funguje nezavisle na vozidle. Zaznamenava len tarifne a ekonomicke udaje. BB nepouziva palubaky.
Reply on: Petik #2096:

Vzhľadom na to, ako to obyčajne skončí, by došlo k tomu, že sa bude neustále v novinách, televízii a na ďalších fórach rozprávať o tom, aká fantastická vec sa vedeniu mesta a BBDS podarilo a vôbec sa nebudú zamýšľať nad reálnymi názormi, že je to hlúposť.
Reply on: PIT #2094:
To linkove vedenie po zatrolejovani Mladeznickej si neviem celkom dobre predstavit. (L4 Mladeznicka-Stanica:) ) Ale mozno by tym aspon vznikol tak neznesitelny stav v linkovom vedeni, ze by bol velky tlak aj na zatrolejovanie Sasovej.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.