Celý problém by vyriešila MHD zadarmo. Ale to je, žiaľ, nereálne, v BB dvojnásobne...
Ja len nerozumiem, aké výhody vidí SAD ZV (a nielen on) v čipových kartách. Ja vidím jedinú výhodu, a to len pre dopravcu iba v tom, že má dokonalý prehľad o tom, aká skupina cestujúcich, kedy a ktorou linkou cestuje. Teda má prehľad o hybnosti obyvateľstva. No to je všetko a z pohľadu cestujúceho je podľa mňa tento systém absolútne nepriateľný. Okrem iného je mimoriadne nespravodlivý, lebo cestujúci, ktorý sa vezie dve zastávky, zaplatí rovnako, ako ten, kto sa vezie napr. 20 zastávok. A v BB už vlastne ani nie sú cestujúci, ktorí sa prevezú len zopár zastávok (maximálne ľudia na to odkázaní zo zdravotných dôvodov). SAD ZV sa oháňal (ak si dobre pamätám), že časovo predplatné lístky nemôže zaviesť z dôvodu nízkych dotácii zo strany mesta. Ale keby sa na to pozreli komplexne, zistili by, že takýto odbavovací systém je z ekonomickej stránky porovnateľný s časovo predplatnými lístkami. Súčasný odbavovací systém totiž zvyšuje obežný čas vozidla (tento problém znásobuje aj spomínané dobíjanie čipových kariet u vodiča). To zvyšuje potrebu nasadenia viacerých autobusov (samozrejme aj vodičov), aby bola splnená určitá prepravná kapacita. Z finančnej stránky sa to nakoniec vykompenzuje, lebo treba vlastniť a prevádzkovať viac vozidiel, platiť viac vodičov, viac nafty a pod. V skratke, ušetrené peniaze minú na zvýšenú výpravu vozidiel a veci súvisiace s ňou. SAD ZV tiež prezentoval, že pri časových lístkoch je možný únik tržieb kvôli čiernym pasažierom. Ale to je možné tiež pri súčasnom systéme odbavovania cestujúcich. Takže výhody pre cestujúcich som nenašiel. Ak niekto o nejakej vie, nech mi ju napíše.
Ja len nerozumiem, aké výhody vidí SAD ZV (a nielen on) v čipových kartách. Ja vidím jedinú výhodu, a to len pre dopravcu iba v tom, že má dokonalý prehľad o tom, aká skupina cestujúcich, kedy a ktorou linkou cestuje. Teda má prehľad o hybnosti obyvateľstva. No to je všetko a z pohľadu cestujúceho je podľa mňa tento systém absolútne nepriateľný. Okrem iného je mimoriadne nespravodlivý, lebo cestujúci, ktorý sa vezie dve zastávky, zaplatí rovnako, ako ten, kto sa vezie napr. 20 zastávok. A v BB už vlastne ani nie sú cestujúci, ktorí sa prevezú len zopár zastávok (maximálne ľudia na to odkázaní zo zdravotných dôvodov). SAD ZV sa oháňal (ak si dobre pamätám), že časovo predplatné lístky nemôže zaviesť z dôvodu nízkych dotácii zo strany mesta. Ale keby sa na to pozreli komplexne, zistili by, že takýto odbavovací systém je z ekonomickej stránky porovnateľný s časovo predplatnými lístkami. Súčasný odbavovací systém totiž zvyšuje obežný čas vozidla (tento problém znásobuje aj spomínané dobíjanie čipových kariet u vodiča). To zvyšuje potrebu nasadenia viacerých autobusov (samozrejme aj vodičov), aby bola splnená určitá prepravná kapacita. Z finančnej stránky sa to nakoniec vykompenzuje, lebo treba vlastniť a prevádzkovať viac vozidiel, platiť viac vodičov, viac nafty a pod. V skratke, ušetrené peniaze minú na zvýšenú výpravu vozidiel a veci súvisiace s ňou. SAD ZV tiež prezentoval, že pri časových lístkoch je možný únik tržieb kvôli čiernym pasažierom. Ale to je možné tiež pri súčasnom systéme odbavovania cestujúcich. Takže výhody pre cestujúcich som nenašiel. Ak niekto o nejakej vie, nech mi ju napíše.
zakaznik