Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #20838:
Inak pri takomto uvažovaní by sme obrazne mohli kľudne dôjsť k tomu, že niekoho napadne umožniť cestujúcemu kúpiť si v prípade záujmu u vodiča napr. rožky. Cestujúci po určitom čase zistí, že je to pre neho zaujímavé a teda nemusí chodiť do obchodu niekde ďalej od jeho najkratšej trasy domov. A teda začne kupovať aj rožky a je s tým spokojný, lebo mu dopravca vyšiel v ústrety. Lenže zase sa nikto nepozastaví nad tým, že z hľadiska technológie hromadnej osobnej dopravy to je nezmysel a prípadnú snahu o odstránenie takejto skutočnosti sa ešte bude niekto biť za to, aké to je skvelé...a to len preto, že nemusí ísť do obchodu a premôcť svoju lenivosť. Fakt, že doprava prestane byť absolútne konkurencieschopná individuálnej automobilovej doprave, nebude nikoho zaujímať, avšak cestujúcich bude stále len ubúdať a ubúdať až napokon MHD zanikne...
Reply on: draxter #20842:
Pozri si príspevky #20803 a #20801
Pre zaujímavosť: na nástup jedného cestujúceho v ZA pri státí vozidla na zastávke (vrátane výstupu cestujúcich) trvá pri nástupe všetkými dverami a tarifnom vybavení cestujúcich pri každých dverách vozidla v priemere 1 s. Myslím, že keď sa povie, že teraz by nabtie karty trvalo 5 alebo 10 s (a to aj tieto časy sú veľmi diskutabilné, pretože v prípade potreby vydávania a akejkoľvek nejasnosti cetujúceho, či už konečne môže tú kartu priložiť a potom ešte kúpenia samotného cestovného lístka, sa tento čas môže výrazne meniť), tak je to v porovnaní s uvedeným údajom absolútne neúmerne vysoký čas.
Ale znova opakujem, podľa teórie takéto dobíjanie kreditu vo "väčších" mestách je neprijateľný a dodržiavanie cestovného poriadku nemožné.
Reply on: adrive #20839:
jasné, s tým súhlasím. Ale v rámci možností /tí skostnatenci na MsÚ asi nový systém len tak neschvália/ treba uvažovať tak, že tu istý systém je. A dobíjanie len mimo bus je blbosť. Samozrejme, časové lístky to je iné /ako jing a jang/. ?
Reply on: Danny #20840:
vieš, ja sa chodim neučím, ja už nejaké tietituly pred menom mám...ale ja myslím aj na iných ľudí, čo viem, že používajú bus jdine takto. Dobre, miesto 5 dajme 10 sekúnd...veď to je akurát stále. Aj tak nenabíja každý a na každej zastávke.
Reply on: draxter #20838:
5 sekund dobijanie? Tak to som sa zarehotal :)))

Ludia nemaju byt lenivi... Netvrd mi, ze sa z Kacice chodis rovno ucit na intraky na Tajovskeho 😃
Alebo si potom ohrozeny jedinecny druh-hroziacemu vyhynutie 🙂
Na namestie nechodis? Tak tym padom podla mna z casu na cas chodis i k Prioru. A sme doma... Ked pojdes do tejto casti budes mat v hlave, ze sa tam raz za cas stavis v infostanku MHD...
Reply on: draxter #20838:
Terajší systém je určite zlý. Žiadne dobíjanie čipových kariet, ale práve časové predplatné lístky dokážu urýchliť cestovanie. V prípade, že nastúpim druhými dverami, ale pri prvých dverách si dobíja 10 ľudí kartu, taktiež som nútený čakať na dobitie, kým sa autobus pohne.

K tým časovým lístkom, neviem si predstaviť, že by aj tie mal vydávať vodič a nebola by žiadna dopravná kancelária...
Reply on: mirkobb #20832:
no to nie je celkom tak: v buse možeš ísť druhými dvermi a nebudeš čakať na dobite. a pritom je to otázka 5 sekúnd: prosím dobiť za 100,-, priložíš a je to...a po ďalšie je to služba verejnosti, keď si tankujem do auta, tak to nie je služba verejnosti. MHD by vo svojej podstate mala čo najviac vyjsť v ústrety občanovi, a nie aby sa občan trepal kdesi na nám. Slobody. POviem príklad: ak študuješ na PrF, a bývaš na Tajovského internáte, kde si kartu dobiješ? NIKDE! a zbytočne sa voziť po meste kvoli dobitiu nie je nič moc. Tak preto som zástancom toho, že terajší systém je dobrý, len ho treba vylepšovať, a nie rušiť. Nech je v kancelárii bonus, potom to bude možno iné.Ale ak nie, tak sa mi nechce chodiť s kartou vôbec, a budem si kupovať hotovosť, a to zdrží ešte viac,či nie?
Reply on: zakaznik #20836:
Ty si uz skoro ako ja, tiez to nevies napisat v jednom prispevku.. ? ?
Reply on: zakaznik #20835:
? - smajlík mal byť tento. Sorrry.
Reply on: zakaznik #20833:
...a ešte by som sa raz doplnil. Manipulačné poplatky sa IMHO používajú len keď ich môžem nejak zakamuflovať. A tu z logiky veci vyplýva, že chcem aby o tom opatrení cestujúci vedel. Niektoré veci v Nitre chválim, ale toto zrovna nie je rozumné podľa mňa. ?
Reply on: zakaznik #20833:
Samozrejme s tým manipulačným poplatkom by som nepočítal.
#20781 S499.1023: "k voľnej inšpirácii nitrianske riešenie, čiže manipulačný poplatok za dobitie karty."
- no ja by som to marketingovo vylepšil, a to tak, že pri dobíjaní v kancelárii získaš bónus trebárs 5% kreditu navyše.
(Voľne som sa inšpiroval dobíjaním pomarančového telekomunikačného kreditu z bankomatu.)
?
Reply on: draxter #20825:
Este doplnim moju #20831 reakciu Tebe. Ked jazdis autom, tak predvidavo zajdes na pumpu natankovat, inak by sa Ti mohlo stat, ze ostanes visiet niekde pocas spicky na Stadlerovom nabrezi a ostatnych zablokujes! To je analogia so zdrziavanim ostatnych cestujucich v autobuse, tiez ich zdrzujes, ze si si vcas "nedotankoval" kartu, a to ze to robis potom v autobuse, ktory kvoli Tebe stoji(a ludia v nom) sa da prirovnat tomu statiu(ZABLOKOVANIU PREMAVKY) na tom Stadlerovom nabrezi, kym Ti niekto prinesie nejaky benzin,trebars "zlti anjeli"..!? ? ? Takze, akekolvek dobijanie kariet a predaj CL vo vozidlach MHD je prave tym BLOKOVANIM PREMAVKY, jej plynulostou, zdrziavanim a mrhanim drahocenym casom ostatnych ludi ucastnych na preprave! ?
Reply on: draxter #20825:
Napada mi prirovnanie s IAD, tiez musis ist prilezitostne natankovat("dobit") svoje auto na miesto na to urcene, a poväcsinou musis vystat aj tu radu, kym sa dostanes ku stojanu a natankujes, nikto nepride za Tebou do Tvojho auta s benzinom ponuknut Ti ho a este Ti ho aj natankovat.. ? ❓ To su fakty, a nie demagogia! ?
Reply on: Habibi #20773:
Mobil ti telekomunikačný operator tiež umožňuje dobiť ľubovoľnou sumou? Fuj, aký zásah do mojich práv!
Tak dnes sa zopakoval scenár jedného dňa z minulého týždňa, keď na spoji L26/31 išlo sólo (dnes ZV-168BH) a meškal 7 minút už z východzej zastávky Tulská I, v dôsledku čoho v tesnom závese s ním išiel spoj L6/8. To jedna ženská na zastávke už aj skonštatovala, že to by už mohli vracať cestovné...

Ďalej pozdravujem vodiča vozidla BB-824BK , ktorý včera i dnes na spoji L6/8 nemal potrebu zastavovať na Úsvite
- včera tam stál spoj L24/25 a on ho surovo predbehol i keď netušil, či niekto chce vystúpiť alebo nastúpiť a tak potom brzdil a zastavoval opmaly na prechode pred tou L24 - dvaja ľudia vystupovali a jeden nastupoval...
- dnes na zastávke stála tá nešťastná L26 a aj spomínaná L24 a náš super vodič 81225opäť bez akýchkoľvek problémov okolo nich len "preletel" - akurát, že dnes nevystupoval nikto a tí čo chceli nastúpiť mali smolu a mohli ísť akurát tak tou L26...

Potom by ma zaujímalo, prečo dovolia vodičom obliepať vozidlá kadejakými sprostosťami a krikľavými nálepkami - napr. vozidlo BB-993BC včera na L24 - a to som si navyše všimol, že vodič si svojvoľne na dvere nalepil oznamy, že cetujúci majú KAŽDÉ vystupovanie signalizovať vodičovi - čo sú toto za móresy?! Vozidlo má zastaviť na KAŽDEJ zastávke (preto sa to volá zastávka). V BB oficiálne NEEXISTUJÚ zastávky na znamenie a nie je to schválené ani v dopravnej licencii a ani v poznámkach k schválenému cestovnému poriadku! ČO je to už za manažment, ktorému si hociktorý vodič vymyslí svoj vlastný "prepravný poriadok"??? Hlavne, že majú certifikát systému riadenia (ne)kvality...

Na záver ešte jedna vec - dnes na spoji L26/25 vydávalo zaujímavé CL - veľkosť polovičná oproti normálnemu, najprv bol uvedený údaj o výške cestovného "*3.00 Sk" a potom už len údaje z klasického CL v časti od riadku "Vodič" po riadok s údajmi o čase, linke a čísle CL. O splnení požiadaviek zákona o DPH je zbytočné hovoriť a ako prišiel na cestovné 3 Sk..."chybička" sa vlúdila.
Reply on: mirkobb #20818:
Dobré ráno aj tebe mládenčok.... ?
Reply on: S499.1023 #20822:
To bude preto, lebo som optimistka a smiech ma zachvacuje pravidelne ?
Reply on: draxter #20825:
Áno, problém je niekde úplne inde. Problém je v neexistencii väčšieho počtu dobíjacích miest, v neexistencii časovej predplatnej tarify.
Ale riešenie problému určite nie je v dobíjaní kariet vo vozidle.
Reply on: S499.1023 #20821:
vôbec s tebou nesúhlsím. DObíjanie kariet u vodiča bolo v iných, podľa Teba dedinských SADkách oveľa skôr, ako naša slávna veľká BBDS vôbec zaviedla čipové karty. Nebolo nič horšie ako čakať v rade na námestí slobody na dobitie ako za komanča na banány. Problém je úplne niekde inde. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.