Reply on: draxter #20838:
Inak pri takomto uvažovaní by sme obrazne mohli kľudne dôjsť k tomu, že niekoho napadne umožniť cestujúcemu kúpiť si v prípade záujmu u vodiča napr. rožky. Cestujúci po určitom čase zistí, že je to pre neho zaujímavé a teda nemusí chodiť do obchodu niekde ďalej od jeho najkratšej trasy domov. A teda začne kupovať aj rožky a je s tým spokojný, lebo mu dopravca vyšiel v ústrety. Lenže zase sa nikto nepozastaví nad tým, že z hľadiska technológie hromadnej osobnej dopravy to je nezmysel a prípadnú snahu o odstránenie takejto skutočnosti sa ešte bude niekto biť za to, aké to je skvelé...a to len preto, že nemusí ísť do obchodu a premôcť svoju lenivosť. Fakt, že doprava prestane byť absolútne konkurencieschopná individuálnej automobilovej doprave, nebude nikoho zaujímať, avšak cestujúcich bude stále len ubúdať a ubúdať až napokon MHD zanikne...
PIT
Pre zaujímavosť: na nástup jedného cestujúceho v ZA pri státí vozidla na zastávke (vrátane výstupu cestujúcich) trvá pri nástupe všetkými dverami a tarifnom vybavení cestujúcich pri každých dverách vozidla v priemere 1 s. Myslím, že keď sa povie, že teraz by nabtie karty trvalo 5 alebo 10 s (a to aj tieto časy sú veľmi diskutabilné, pretože v prípade potreby vydávania a akejkoľvek nejasnosti cetujúceho, či už konečne môže tú kartu priložiť a potom ešte kúpenia samotného cestovného lístka, sa tento čas môže výrazne meniť), tak je to v porovnaní s uvedeným údajom absolútne neúmerne vysoký čas.
Ale znova opakujem, podľa teórie takéto dobíjanie kreditu vo "väčších" mestách je neprijateľný a dodržiavanie cestovného poriadku nemožné.