Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Kami: Prvy presovsky Renault c. 333 naklananie vobec nema. Ten druhy c. 343 naklananie ma, ale ovladany je len vodicom. To BB mala taku poziadavku, ze naklanat na kazdej zastavke automaticky? Navod na obsluhu vozidla totiz uvadza, ze kneeling sa smie pouzivat maximalne 3x v priebehu myslim stvrthodiny (plati pre klbak). Zoberme teda, ze pre solo voz by sa to mohlo 5x. Nemoze byt problem s vasim naklananim v tom, ze sa uskutocnuje pricasto? Stale totiz tvrdim (overil som si to aj u vodicov), ze v PO s tym problem nikdy nebol.

Presovky energetik je jednoznacne a nepochybne Peter K. Spytam sa ho a dam vediet.
Vladimir: po otvoreni dveri sa mierne nakloni automaticky, bez zasahu vodica. To nie je ta porucha. Vysledok je nastupna vyska 320 mm. Je to citelne a viditelne. V Presovskom Euro 2 som si naklananie nevsimol. Podobne sa naklana aj I412 v BA.
Nevies, aku tarifu maju DPMP od VSE ? Specialnu tarifu maju len ZSR, tie sa tvrdo brania prechodu na 2-3 tarif (platia len za kW bez ohladu na cas a maximum odberu). Inak sa plati okolo 1 Sk za kW plus poplatky na namerane, resp. dohodnute maximum (200 - 300 Sk).
Kami: Joj, pomylil som si autora s adresatom 😞
Prosim Ta, vysvetli mi ako sa Renault na zastavke naklana sam. To je ta porucha? Alebo je to tak umyselne?
No, presovski Renaultaci si vypinaju zabezpecenie, takze pohnut sa s otvorenymi dverami nie je problem.
Kneelingom je v PO vybaveny len druhy City Bus c. 343. Pouziva sa to pravidelne a poruchy, pokial viem, neboli ziadne. Problemy boli opakovane iba s elektrickou plosinou.
Vladimir: zavod MHD je SADka, takze ...
Citybusy maju rucnu plosinu, ale myslim ze sa ani nepouziva, vsetci sa dostanu dnu aj bez nej.
Skusil som si rozne sedadla v roznych Citybusoch, vsade som sa vmestil okrem prazskych klbovych. Tam je to nejako natlacene. Inak v pohode (mam 1,8 m).
Ked mali dojst Citybusy, nevedelo sa ci budu mat aj kneeling lebo je vraj poruchovy. Maju ho ale nepouzivaju. Autobus sa aj tak naklana na zastavke sam ...
Ku mne sa tiez nedostali reci o "plavajucom" autobuse, jediny problem malo byt citlive cidlo na dverach (nepretlaci sneh na zastavke a s otvorenymi dverami sa nepohne).

Mata: tak tak 🙂 🙂
Majkl: Jav zvany "posahane naklapanie" som si v PO nikdy nevsimol a priznam sa, ani si neviem predstavit, ako to moze vyzerat 🙂
to je super, ze existuje takato stranka :o))
Mne na tych Citybusoch vadi akurat malo miesta na nohy a blbe rozmiestnenie sedadiel.
Ale nastupovanie/vystupovanie je nepochybne pohodlnejsie. A to uz nehovorim o dochodcoch a matkach s kocikmi.
"Opitu" jazdu som si nikdy nevsimol.
Vlado: bavil som sa akurát s jedným vodičom a povedal, že nadávajú na to cestujúci, dielenskí a konieckoncov aj on. Vraj to má pošahané naklápanie a kvôli tomu to údajne cestujúci volajú "opitý autobus" 🙂
Jeden znamy - vodic autobusu v PO mi vystvetlil, ze SAD-ky zapocitavaju do "vykonu" vodica len jazdu a teda nie cas vyckavania na konecnych zastavkach. Ak to tak v MHD BB, tak som pochopil tie cudne intervaly. Na druhej strane si myslim, ze by bolo logickejsie zmenit hlupe predpisy a dosiahnut lepsie sluzby pre cestujucich.

Mimochodom, Majkl mi spominal, ze v BB mate nieco proti City Busom. Co vam vadi? (Ved by ste ich aj mohli predat do PO :))

Este jedna otazka> Maju BB City Busy elektricku vysuvnu plosinu, alebo len rucnu vyklapaciu?
Rafter: mapa je oficialne, preto tam musia byt vsetky linky. A zial, nakreslit linku 55 je lahsie ako ju zadat do CePa.

Vladimir: ano je jasne ze naklady na prevadzku v NT (nizka tarifa) su minimalne, ale kym nebude zatrolejovana Sasova, nie je sanca na vynechavanie autobusov, chybala by zakladna obsluha. Nahodou Sasova ma na smer Strieborne nam v sedle 15 min, cez vikend 30 min interval. A je x dochodcov co zaplatia 4/5 Sk za jednu zastavku, takze aj pre Mladeznicku by sa to zhorsilo.
Solo trolejbusy sa objavuju na linke 6, alebo 3. Volakedy to bola linka 4 (vylucne) a 7 (scasti). Teraz sa solo vozy vypravuju pravidelne len cez vikend na linku 3 (vylucne) a inde. A aj zalozak je solo voz. Cez prazdniny boli cez vikend von vsetky solo vozy, zvysok sa doplnil klbovymi.

Citybus jazdi okrem 80/1 aj na jednej z 26. S tym, ze 80/1 jazdi vecer na linke 24.

Vypravu na jednotlivych linkach najdes u mna pod linky.txt Mal by tam byt stav k 1.9., ber to len orientacne. Co som naposledy ratal, tak cez skolsky rok jazdilo 56 autobusov na solo linkach, 25 na klbovych, nepamatam sa ci to bolo aj so zalozakmi a nocakmi.
Pani,ze otravujem,ale......
na podrobnej mape je linka 55 co ide cez kremnicku KREMATORIUM az hen do rakytoviec.
ALe v cestovnom poriadku NIST NENI 😮 ?!
To ako ? Alebo som nieco prehliadol ?
Kami: Fotky som nasiel na Tvojej stranke...

Zrejme sa skusim doma "pohrat" s bystrickymi linkami. Neviete mi niekto povedat, kolko vozidiel vypravuje BBDS v jednotlivych rezimoch prevadzky (spicka, sedlo...)?
Kde sa daju vidiet fotky City Busov v Bytrici. Je to vobec niekde na nete?
Vidim, ze ma situacia v BB fakt zacina zaujimat...

Kami: S tymi trolejbusmi to zjednodusim. Napr. na linke c. 6 je interval v spicke 15 min. a v sedle 30 min. Z hladiska odberovych maxim plati BBDS elektrarnam takmer tolko, ako keby linka c. 6 premavala celodenne v 15 min. intervale. Ani teraz niet dovodu sa zamyslat nad posilnenim linky c. 6 v sedle aspon na 20 min., ked prud je zadarmo?
Ak by sa priamo umerne napr. obmedzila linka c. 24 v case sedla z 30 na 60 min., naklady na mzdy, pneumatiky atd. by nehrali ziadnu rolu a BBDS by tim usetrila nemale financne prostriedky, pricom pocet spojov by bol na Foncorde zachovany. (Inak, tento system = bezny postup v PO)

Som si prave pozrel CP linky c. 33. Akosi som bol presvedceny, ze jazdi castejsie (aspon 30 min. int.)

Mam este dve otazky:
Kde jazdia solo trolejbusy? Minule som ich v BB nevidel, v minulosti sa niekedy objavili na L4...

Kde este jazdia City Busy? Ved linka c. 80 ma tak malo spojov, ze si neviem predstavit, ze by 2 vozidla obsluhovali len tuto linku.
Petik: to je skor naopak. Niektore linky SAD sa presunuli do MHD (Molca, Harmanec) inak to boli za sociku mestske casti (teraz 2. pasmo).
VN = vysoke napatie (nad 1 kV), B je podnikatelska sadzba z VN (pozor obyvatelia maju tiez B ale bez cisla). Pri odberatelovi typu MHD bude este par rokov monopol SSE (liberalizacia podla velkosti odberu). S trolikmi je problem, subezne linky by
sa mali obmedzovat, co sa aj robi.

Vladimir: ak si sa s Majklom rozpraval, tak vies viac ako papier znesie. K pristupu prevadzkovatela nie je co dodat.
Sedlo nema vyznam zbytocne preplnovat, okrem elektriny ide do nakladov aj mzda vodica, pneumatiky, udrzba ... Aj tak je malo solo trolikov, tak jazdia klbove.

Mesto vlastni 100% akciovky MHD BB co nakupuje vozidla a tiez investuje do infrastruktury. Vozidla prevadzkuje BBDS, doteraz s.p. - jeho zavod MHD. Novym majitelom bude CSAD Ostrava, zvysok ziska samospravny kraj. Pozri si clanok o privatizacii BBDS, ci moju stranku. Tam je vsetko.
Este k tomu odberu prudu. Co tak posilnit sedlovu dopravu, ked prud uz mame de facto zaplateny???
Kami: To, ze sa u vas v spicke vypina kurenie mi vcera povedal Majkl, ked bol v PO. Ja som vsak nemohol uverit, ved reku zijeme v civilizovanom svete...

Este pred 7 rokmi boli Presovcania zvyknuti, ze sa vo vozidlach nehlasia zastavky, o tom, ze by v autobuse mohli byt hodiny. Dnes su tym vybavene vsetky vozidla MHD a beru to ako samozrejmost.
To, ze Bystricania su zvyknuti na neprehladne cestovne poriadky nie je dovodom na odmietnutie ich sprehladnenia.

Situacia v BB ma trochu privadza k uvaham nad tym, ze prevadzkovatel MHD nevyvija ziadnu iniciativu. To musia vsetko ziadat cestujuci. Preco nemoze podnik raz cestujucich niecim prijemne prekvapit? Len tak, pre zlepsenie sluzieb...

Otazka: Kto je vlastnikom BBDS? Ma mesto nejaky podiel v tomto podniku?
Citali ste ten clanok o tunely pod Urpinom? Vie o tom niekto viac?

Co sa tyka tej ceny za odber elektriny, to fakt netusim, neviem ani co je odber z VN a sazba B12. Ale ciste hypoteticka otazka - nemohol by sa DP dohodnut s nejakou precerpavacou elektrarnou na odbere prebytocnej energie v sedle a naopak na dodavani v spicke?

Inak k linkam z Kralik a podobne... myslim ze ich koncenie pri nemocnici tiez nedava velky zmysel. To by museli ti ludia prestupovat na iny druh dopravy (MHD) a teda by sa im to o dost predrazilo. Robit napajace trolejbusovych liniek asi nebude najrozumnejsie, pretoze tieto nie su ani rychlejsie, ani v meste ako BB neposkytuju moznost nejakeho supervyhodneho spojenia do inych casti mesta. A navyse co by ziskal autobus z Kralik tym, ze by koncil uz pri nemocnici, ked aj tak vacsinu dna niekde stoji a na Kraliky vynde 3x za den.
Skor by ma zaujimala ina vec. Preco tieto linky nie su sucastou MHD. Na zaklade coho BBDS rozhoduje, ktore linky budu MHD a ktore nie? Napr take linky na Spaniu Dolinu, Horne Prsany, Riecku... ved to ma vacsinu trasy v meste.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.