Danny co zdrazenie cestovneho je otazka casu, myslim ze Januar to isti. Pri sucastnom trende zdrazovania paliv (v Cesku o 4Ck za noc!) sa moze cena listka vysplhat kludne aj na 20Sk.
RE Luk: nejdem sa k tomu co si pisal vyjadrovat (skoda mojho drahocenneho casu), len mi tak myslou prebehla uvaha, co vsetko si aktivne urobil prave ty pre tuto MHD ?
1. Linka 91 uz ma tarifu linky 90 (teda asi aj linka 94)
Presvedcil som sa o tom dnes rano. Presvedcil sa o tom aj samotny vodic, kedze o nicom nevedel, istu dobu vydaval viac ako mal (vo svoj neprospech).
2. Prekvapila ma reklama na novy TV vysielac JOJ v BB- bol v tej 91-tke. Vyzorom pripominaj vysacky na hotelovych izbach s textom Nerusit (Zavesene na hornych tyciach-vyseli ich desiatky)
3. Videl som aj nevsedny "ukaz": na Karpatskej, cca 8:45 zastala vedla Karosy linky 25 paralelne 2. Karosa linky 24 a vyhnala ludi z nej do toho prvsieho busu. Zeby racionalizacia vyuzivania spojov? ?
Pre tích čo nevedia, ešte raz pripomínam, že oddnes premáva NOVÁ ZRÝCHLENÁ LINKA ZO SÁSOVEJ DO ZVOLENA!!!
A pozdravujem toho, kto bol taký chytrý a strhol VČERA POOBEDE nalepený poriadok tejto linky na zast. Rudohorská 1. Už dnes ráno pred samotným začiatkom prevádzky bol strhnutý. Ja by som toho, kto to urobil strhal z kože!
he he he, dievča, ale toto je Bystrica... Tu sa nič také na net nedáva... A okrem toho, TOTO NIE SÚ STRÁNKY SAD BBDS... Ale postupy sa zrejme nemenili.
Nikde neviem nájsť download tlačív, potrebných k vybaveniu preukážky v novom školskom roku, ku čipovej karte pre študenta SŠ. Vlastne ani neviem, či platia tie isté postupy ako vlani.
Ak mi viete poradiť, kde nájdem potrebné informácie a download potrebných tlačív, prosím napíšte. ?
Ako si si istý, že si spravil viac, ako väčšina ostatných... A ak ich navštevuješ s takýmito nedotiahnutými návrhmi, tak len maríš ich čas, ktorý by mohli použiť na vybavovanie niečoho zmysluplného a prospešného pre ľudí...
Aj iní niečo robia, ale nerobia okolo toho toľko humbuku! Nech sa páči, navštív kohokoľvek. Prajem Ti veľa úspechov. A hlavne, aby vôbec mali čas Ťa prijať... ?
Re #10050: ad 1) no napadla ma aj taká možnosť. Ale pre jej totálnu nezmyselnosť som sa nad ňou ďalej ani len nepozastavil... Ešte lepšie!!! Takže nielen množstvo kilometrov navyše na linkách, ale ešte k tomu aj na prázdnych jazdách... Čo si Ty vyhral prvú cenu v Športke, že chceš takto rozhadzovať??? ?
A ďalšia vec - ako zabezpečíš, aby mal kadiaľ ten Tvoj autobus prejsť popred stanicu, aby sa mohol presunúť tam, kde ho chceš odstaviť? Lebo znova Ti opakujem: ODSTAVNÉ plochy pred stanicou kapacitne nepostačujú (pri súčasnej organizácii obehov)!!! Sa choď pozrieť, kde všade sa odstavujú trolejbusy! Ešte si nevidel stáť trolejbus na Sídlisku v zákaze státia? Ešte si ich nevidel stáť v tej nevyužívanej zastávke číslo 3? Prečo asi L2 teraz stojí tam, kde stojí???
ad 4) čiže sú aj horšie veci, takže menej zlé môžeme tolerovať??? ?
ad 6) nevidím na ňom nič trhlé a neviem, čo Ti to pripomína, ale skutková podstata veci je taká, ako som napísal...
ad 7) áno, ľudia tadiaľ "vo veľkom" cestujú a aj im tam chodí veľa spojov - stačí prestúpiť!!! Ale to by sme museli mať nejakú tarifnú možnosť na to, všakže??? Lebo kým zato budeš ľudí pokutovať, tak ich k tomu nedonútiš... (ale podaktorí manažéri si nesprávne myslia opak)
Re #10052: utopista si, lebo nezmení to ani na základe toho, že budeš obchádzať kompetentných na meste apod. A s takýmito návrhmi reálne nezmeníš nič, lebo táto zmena je zaťažená toľkými negatívami, že Ti ju nikto neschváli! Keby si radšej bojoval za úpravy tarifného systému! Bolo by to osožnejšie... "Prestup zadarmo alebo za 1 Sk by isto chceli vsetci... " - tak prečo im ho nevybavíš? ?
Ja sa snazim aspon o drobne zmeny a nesedim na zadku. Lebo nie som utopista-ze vykrikovanim na diskusnom fore SADka teraz od podlahy vsetko vynovi.
A na rozdiel od Teba, drahy LUK, nekydam na vsetko preco sa to NEDA, ale snazim sa realne veci zmenit (Aj ja by som chcel zmeny, o ktorych ty pises. No tie sa tu nezmenia dovtedy, kym sa nevymetie MsU, SAD a pridu ustretovi ludia). Prestup zadarmo alebo za 1 Sk by isto chceli vsetci...
Aspon nieco ako vobec nic. Ale sa to neda! Vsakze?! ?
P.S: To bol moj pohlad, a aj ho pojdem navrhnut Ing. Dureckovi
Ad 5: A to lenivy vodic nedokaze zdvihnut zadok a prejst cca 150m na ZSR?!?! Ved cely den len sedi! Pohyb mu len prospeje
Ad 6: Tak toto je fakt perla medzi argumentami. Ja by som povedal, ze v tomto useku by bolo treba zrusit vsetku MHD. Ved je tam priserne vela aut a nakladiakov. Takyto trhly argument mi nieco silno pripomina. Niekoho pripomina... Radsej nejdem dalej rozvadzat
Ad 7: Ked tadial ludia vo velkom cestuju, tak im to zrusime?! Ludia tadial vo velkom cestuju, tak to dostanu. Maju len jedinu linku na velke spadove uzemie (na konci mesta). A basta. (neporovnavaj to s prazdnou 43-kou!)
To zvysovanie cestovneho radsej nejdem ani komentovat.
B
Od bodu 8 nahor- s Tebou v mnohom suhlasim. Systemove zmeny su priserne potrebne...
Ad 1: Vobec si ma nepochopil- ja som to myslel takto: bus by sice prisiel normalne na konecnu pred ZSR, no odtialto by hned odchadzal dalej, cca 150m na pravy okraj dvojprudovky-pri sportovom obchode na zac. Sidliska. A tu by parkoval
Len tak mimochodom, pozri si pozorne, ci sa vyuzivaju v sucastnosti pred ZSR v s e t k y trolejbusove zastavky!
Ad 2: Nic by nebolo ukoncene skor.
Ad 3: Tato cast cesty nie je bohvieako vyuzita, preto nevidim ziadny problem v tom, aby tento kratky usek bol rezervovany pre MHD, a az dalej bol zakaz statia.
Ad 4: Dalsi z tvojich argumentov, preco sa to neda. Su aj horsie useky. Nic strasne to tam nie je.
Najprv budes velmi zly a budem rypat- Polozme si otazku, kolki z vas urobili pre MHD nieco realne-rukolapne. Relne v tom zmysle, ze zodvihni svoj zadok a niekoho konkretneho navstivili, napisali ziadost na kompetentnych a aj ju poslali postou (nemyslim pisanie do nejakeho diskusneho fora)?!
Napr. svojho poslanca, odbor dopravy MsU, SAD-MHD atd. ...
Ja som to na rozdiel od vacsiny z vas urobil. A nielen 1x. (toto nie je chvalenie sa). Vyvinul som aktivitu, aby sa veci rozhybali.
Teda aspon snahu nieco zmenit.
A podobne-navstivim Ing. Durecku (odbor dopravy MsU) v stredu a navrhnem mu moje riesenie parkovania pred ZSR
1. už som Ti raz napísal, že za súčasného stavu vecí priestory pred železničnou stanicou pred MHD kapacitne nepostačujú. A na tom sa odvtedy nič nezmenilo, čiže ťahať sem ďaľšiu linku NIE JE MOŽNÉ.
2. ukončiť linku jednu zastávku pred železničnou stanicou je totálny zmysel... To nie je systémové riešenie.
3. na ulici 29.augusta platí zakáz zastavenia (snáď v celej jej dĺžke). To, že tam autobusy parkujú aj napriek tomu, by som dal do pozornosti mestskej polícii, keď si to dopravca nevie ošetriť sám...
4. otáčanie autobusov priamo na ul. 29.augusta hrozí kolíznymi situáciami
5. tie priestory nie sú určené na odstavovanie autobusov a ani nie sú vybavené potrebnými sociálnymi zariadeniami. To, že nimi nie sú vybavené ani takmer všetky ostatné konečné už je druhá vec a to by som zase dal do pozornosti inšpektorátu bezpečnosti práce alebo odborom... Takže nemôžeš to zariadiť ani tak, že určíš vodičom čerpať prestávky niekde za mestom, kde nie je vôbec nič (ani len tie platené záchody, ako na žst.)
6. v úseku Nám. slobody - Žel. stanica je už teraz bezdôvodne vysoký počet spojov - a to všetko len preto, že nie je možné s trolejbusom pokračovať niekde ďalej ako na žst. (napr. do Sásovej). Takže nie je dôvod pridávať tam ďaľšie linky. Už si zabudol, že boli opakované snahy dostať odtiaľ aj L34?
7. predĺženie L55 cez Sídlisko na žst. bude znamenať značný nárast vozokilometrov, budeš musieť viacej platiť vodičov, lebo sa im zvýšia výkony (a možno budeš potrebovať aj o jedno vozidlo a vodiča viac, lebo sa Ti predĺži jazdná doba na linke). Náklady Ti pôjdu značne hore, ale tržby sa nezmenia. Čiže kvôli tomu opäť zvýšime cestovné alebo ako?
8. čiže spravíš množstvo pre Teba navýhodných opatrení, ktoré ale pomôžu len úzkej skupine obyvateľov tohto mesta. V takom prípade sa Ti do pár dní (a buď si istý, že tých dní veľa nebude), ozvú aj obyvatelia z Jakuba a Uľanky, že aj oni sa potrebujú dostať priamo do oblasti Nám. slobody. Čiže im budeš musieť vyhoveť, keďže si len pred nedávnom vyhovel obyvateľom Kremničky. Na to sa Ti okamžite začnú ozývať ďaľší a ďaľší, že aj oni potrebujú priamy spoj tam a tam. A budeš zavádzať linky ako divý. A o chvíľu budeme mať v meste 182 liniek a každá bude premávať trikrát do mesiaca.
V SYSTÉME, KTORÝ CESTUJÚCICH ZA PRESTUPOVANIE POKUTUJE, TO ANI INAK SKONČIŤ NEMôŽE.
9. môžeme navrhnúť aj spojenie L55 s nejakou inou linkou (ktorou?), ktorá pokračuje cez Nám. slobody. Ale najskôr musíme nájsť takú linku s podobnými prepravnými nárokmi. A spojíme jednu, už tak veľmi dlhú linku, s ďaľšou (pravdepodobne) dlhou linkou a vznikne nám jedny hyperdlhá linka, na ktorej už CP bude len zdrap papiera, lebo sa nebude dať dodržiavať (najmä pre tarifný sstém zavedený v tejto MHD). A ešte k tomu opustíme aj tie jediné konečné ako-tak vybavené sociálnymi zariadeniami...
10. Priamym linkám odvšadiaľ všade vo vyspelom svete odzvonilo (a teraz už aj BA ). Svet beží na nosných linkách a prestupnej tarife. Riešeniami môžu byť:
- a) prestup za 0,- alebo 1,- SKK
- b) návrat k predplatným časovým lístkom, tzv. mesačníkom, kde sa už cestujúci sami vyselektujú do dvoch skupín - náhodní (budú ďalej jazdiť na jednotlivé lístky a za prestup platiť) a "verní", ktorým tak vlastne poskytnem tú možnosť prestupovať bezplatne tým, že im ponúknem mesačník.
- c) prechod k plnej časovej prestupnej tarife
ALE TO BY NIEKTO MUSEL POHNÚŤ MOZGOM A NIE SA STÁLE LEN NA NIEČO VYHOVÁRAŤ...
11. ja nechápem, ako sa vo svojich funkciách môžu už roky držať stále tí istí ľudia, keď ich výsledky sú viac ako diskutabilné... V roku 1995 prepravila bystrická MHD 55 miliónov cestujúcich. V roku 2002 23 miliónov, v roku 2004 17 miliónov. Tohto roku ešte menej... ? Prečo okamžite po vstupe privatizéra do SAD BBDS nezasadlo valné zhromaždenie a nepadali hlavy???
12. Ing. Snopko len prehodil problém tak, kam nepatrí. Hádam nemá dopravný odbor na MsÚ namiesto dopravcu navrhovať linkové vedenie v meste??? Linkové vedenie si (zatiaľ ešte stále) určuje dopravca na ZÁKLADE POTRIEB CESTUJÚCICH A PRIESKUMOV JEHO VYUŽÍVANOSTI. MsÚ im to má na základe odborných podkladov LEN SCHVÁLIŤ! Lenže v tomto meste sa zásahy do linkového vedenia robia (zrejme) podľa nálady (inak mi nikto neodôvodní napr. zrušenie L24) a z takto rozbitého linkového vedenia súčasne s uplaťňovanou tarifou (lebo málokedy absolvovaná cesta MHD-čkou zodpovedá skutočnej prepravnej potrebe) už ne je reálne možné zistiť prepravné potreby obyvateľstva tohto mesta.
Danny: "Ale to by musel niekto pohnut aj mozgom" - súhlas, ale to platí aj pre Teba. Nestačí len v prvom opojení z nejakého nápadu sa už len z neho tešiť, ale začať aj hľadať argumenty proti. A AŽ KEĎ ICH VŠETKY (alebo väčšinu) VYVRÁTIŠ, tak si môžeš povedať, že si navrhol niečo dobré. Viem, že mi teraz opäť povieš, že viem všetko len ofrflať, ohundrať a zamietnuť, ale ako vidíš, veci sú príliš komplikované, aby to bolo také jednoduché...
Čo poviete na to, že po novom na medzimestských a prímestských linkách pri uplatňovaní zliav pre vysokoškolákov bude stačiť len ISIC karta, na ktorej nie je uvedená presná trasa medzi bydliskom a školou, kým doteraz bola na starých typoch preukážok táto trasa uvedená (aj s počtom kilometrov). Teraz by som teoreticky mohol cestovať na všetkých trasách s 50%-nou zľavou, keďže vodič si to nemá ako overiť. Na SAD mi povedali, že to stačí, ale vodič by mi to teoreticky uznať nemusel.
Len tak mimochodom, včera som cestoval na Srdiečko (okr. Brezno) a vodič bez problémov dal na túto kartu 50% zľavu viacerým cestujúcim, pričom tam asi ťažko niekto býva, alebo študuje. Aj tak, na túto kartu sa poskytuje len zľava 10%, aj to len na vybraných diaľkových a medzinárodných linkách.
Keď som už pritom, autobus meškal 27minút!!! Keď prišiel na Srdiečko, tak v tom čase mal byť už na Predných Halnoch v smere do Brezna. Ani sa nečudujem, keď posilové spoje jazdia len do konca augusta a turisti chodia až do neskorej jesene (konca októbra).
Aj vozidlový park v Brezne nepotrebuje komentár. A ešte nechápem jednu vec, prečo majú všetky autobusy vyblednutú zadnú ŠPZ-ku (dokonca aj C954-ka).