A na zaver mojho dnesneho infobloku ? dodavam este 1 info:
RTV BB (terestrialna regionalna TV) pusta cyklicky kazdu hodinu, par minut po celej
ZAZNAM Z TLACOVEJ BESEDY SAD ZV, ktory trva do 10 minut a je tam aj zopar odpovedi na otazky novinarov.
Takze, ten kto chce byt informovany z 1. ruky, nech si do 17:00 zapne RTV a novinky vlezu az do obyvacky ?
Kto ma zaujem, moze si vypocut zaznam Zurnalu: http://www.twist.sk/ZurnalAudio.aspx
Postup: treba klik pravym gombikom mysi, dat to ulozit a otvorit. Prispevok je v 9´ 30´´ a velkost je tusim do 0,5 MB
Pred chvilou bol v Zurnale Radia Twist o 12:00 prispevok o diani okolo noveho (potencialneho) dopravcu v MHD BB.
Vysledok vyberoveho konania bude uz buduci tyzden.
Vyjadrovali sa i riaditel SAD ZV, Ing. Durecka a aj Ing. Snopko. Ako zhodnotil sutaz redaktor Dusicka, ponuka tychto firiem je neporovnatelna.
Najviac ma zaujala reakcia Ing. Snopka z BBDS. Ten sa akurat zmohol na konstatovanie, ze vysledky budu respektovat. A posobil dost nervozne (hoc tvrdil, ze nie je/su zaskoceny/i )
Osobne by som cakal vacsi boj o ´mesto´ a nie taky odovzdany pristup BBDS...
Summa summarum Bryndziari s pravdepodobnostou bliziacou sa istote, budu novym prevadzkovatelom MHD.
Teraz ´uz´ len ostava ´pracovat´ na nich.
A preto pripomienky, zlepsenia, nove trasovanie liniek (ako variant pri potencialne zrusenej trolejovej doprave (apropos linka 43, spred 10-tich rokov: Sasova-centrum-Tulska?) a pod. prosim zacnite prihadzovat na tuto stranku, do diskusneho fora.
Snad aspon nieco z toho uskutocnia ?
Ešte doplním, že v ČR sme boli svedkami jednej veľmi podobnej paralely, snahy spoločnosti ICOM Transport odkúpiť DP mesta Jihlavy, vrátane taktiež deklarovanej snahy zrušiť trolejbusy. Tam sa však, na rozdiel od BB, správa DP tak ústretovo k cestujúcim, že odpredať DP si napriek obrovskému vplyvu majiteľa ICOM Transport mestskí poslanci netrúfli.
Ponuka SAD ZV ma nejako nedokázala naplniť nadšením. Pri pohľade na web SAD ZV, do ich tarify, cenníkov a do cestovných poriadkov MHD ZV a ZH sa mi na klávesnicu derú takéto otázky:
1) Má SAD ZV časové cestovné? Nemá.
2) Má SAD ZV nástup všetkými dverami? Nemá.
3) Má SAD ZV zrozumiteľné a ľahko zapamätateľné intervalové cestovné poriadky? Nemá.
Čo teda prinesie SAD ZV navyše oproti SAD BBDS?
1) Nové autobusy? Načo? Veď SAD BBDS + SAD MHD BB má už dnes jeden z najmladších vozových parkov.
2) Zrušenie trolejbusov? Aj keď, hoci som trolejbusový fanda, pripúšťam vyššie náklady na prevádzku trolejbusov, najmä v tak dementne zatrolejovanom meste, ako je BB, väčšina fixných nákladov už bola vynaložených a nový dopravca už môže len šetriť naftu. Okrem toho protitrolejbusové argumety obsahujú rad markantných lží a poloprávd horších ako lož - napríklad o dvojnásobných nákladoch na prevádzku trolejbusu, o nemožnosti generálkovať trolejbusy či o dvojnásobnej zaobstarávacejcene trolejbusu oproti autobusu, ku ktorej sa dopracujeme obľúbeným porovnávaním neporovnávateľného - autobusu Karosa Irisbus 961 s trolejbusom Solaris Trollino 18 v plnej výbave.
Z tohto dôvodu na ponuku SAD ZV nazerám veľmi podozrievavo a vidím v tom len snahu lacno sa dostať zachovalému vozovému parku BB a výhodne rozpredať pevné aj pohyblivé trakčné zariadenia trolejbusovej prevádzky.
---V roku 2006 predpokladá SAD Zvolen vykázať zisk 300 000 Sk. Pri zefektívňovaní a zoptimalizovaní dopravy v meste ho bude v ďalších rokoch zvyšovať. "Naša stratégia smeruje k zníženiu nákladov v MHD o 8 až 10 Sk z dnešných 50 Sk na 1 km so zníženou ročnou dotáciou od mesta 39,5 milióna Sk do roku 2008, dokedy máme licenciu. ---
Mal by som vsak otazku na kompetentnych. Uz by mohli toto forum zacat sledovat aj Bryndziari ?
Budete ochotni zmenit CIPOVE KARTY z BBDS na SAD ZV za symbolicke poplatky? (prosto zmenit udaje v karte (bez prehratia zostatku-to by samozrejme cestujuci museli vyuzit v BBDS a az potom by to bolo mozne zmenit na SAD ZV) --trebars aj bez suhlasu BBDS, ved medium ako take je snad vsade pouzitelne (karty EMTEST)
=> aby obcania nemuseli hromadne kupovat dalsiu cipovu kartu za 170Sk, tentoraz SAD ZV
Chvilu to tu nemozem sledovat a taketo novoty! (Este vo stvrtok sa Ing. Durecka k tomu nechcel vyjadrit-na Kralikovom podlizovani sa obcanom).
Uvazoval som, ze na vikendove stretnutie pridem, no bol som v Martine.
Spominas si, co som Ti, Luk, spominal o tej sutazi? ? A vysledky su tu (tie trolejbusy). Ze to budu Zvolencania, to ma prekvapilo... Cisto realne zobrate, myslim, ze od januara budu Bryndziari v Pazravej jak doma Skoda tych trolejov, no s tym asi moc nezmozeme.
P.S.: Konecne si sa naucil pracovat s mojou strankou
To sibe mne, alebo ako? Pokial je cena prevadzky autobusu 40 Sk, ako chcu potom znizovat cenu km z 50 Sk, ked uz taka je ??
Odkedy stoji TB 80 Sk na km??
Co kvalitativne nove prinesie tych 250 mil. Sk? Ako sa chcu vmestit do nakladov s takymi odpismi (hoci prevadzka cisto AB umozni totalne prekopat linkove vedenie)?
Je jasne ze sa brania TB, asi by uz takej dotacie nedokazali zaplatit prenajom infrastruktury.
A len tak na okraj, tych 250 melonikov by som vedel investovat aj rozumnejsie a nebolo by to len na 4 roky.
Danny
RTV BB (terestrialna regionalna TV) pusta cyklicky kazdu hodinu, par minut po celej
ZAZNAM Z TLACOVEJ BESEDY SAD ZV, ktory trva do 10 minut a je tam aj zopar odpovedi na otazky novinarov.
Takze, ten kto chce byt informovany z 1. ruky, nech si do 17:00 zapne RTV a novinky vlezu az do obyvacky ?