Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: galiyosha #10077:
Aby som ešte doplnil - v oblúkoch nie sú ani tak dôležité výkyvné závesy, každá oblúková zostava je z princípu pevná (pri akomkoľvek pokuse o pružnosť by to viedlo len k preveseniu oblúka snahou trolejových vodičov ísť najkratšou cestou), dlhé svorky s viacnásobnými závesmi sa používajú z dôvodu lepšieho tvarovania oblúkov. Rovnako dobre sa dá oblúk vytvarovať aj z pevných svoriek s viacnásobnými závesmi (obratisko Búdková cesta) alebo aj s jednoduchými závesmi v prípade použitia kvalitného materiálu svoriek, aby sa nelámali do prapodivných tvarov. Dôležitý je čo najplynulejší tvar oblúka a jeho umiestnenie DOVNÚTRA dráhy prechádzanej vozidlom, v ideálnom prípade tak, aby zberače v každom okamihu tvorili dotyčnicu oblúka. Vtedy je pôsobenie odstredivých síl, čiže aj riziko vypadnutia zbračov, najmenšie.
Reply on: galiyosha #10077:
Ľahké zberače sú podstatné práve v oblúkoch. Heslo znie: Odstredivá sila.
Reply on: Petik #10071:
ad L20 - necestovali... ? , lebo by to bola o dosť dlhšia zbytočná zachádzka. Cez Jesenský vŕšok PREMÁVA L43 (v špičke s 30 min. int.). A tú by nebol problém poslať cez Nám. Š. Moyzesa a Hornou, lenže Karosou cez Hornú nie je žiaden med... A rušiť parkovacie miesta Ti len ťažko prejde (aj keď by som bol aj za).

ad #10069 - ja v to pevne dúfam... ?

Re #10077 galiyosha: bežná prax určite nie. Ja som si dnes z čiste výskumných dôvodov tiež dal jednu L6 a úplne som sa zhrozil, v akom stave je komunikácia, po ktorej premáva MHD... Jazdiť tadiaľ denne, tak dostanem morskú nemoc... ?

Re #10079 mimi: presunuté na www.banskabystrica.sk ?
Mozno to bude niekto kompetentny citat.Chcem upozornit na fatalne zle oznaceny docasny zakaz vjazdu na Bakosovu ulicu. Znacka zakaz odbocenia vpravo je umiestnena na ihlicnatom strome vodici ju maju len malu sancu vidiet. Pekna reklama k 750 vyrociu pani!
Taký výber z uznesení MsZ:

z 26. augusta 2005 číslo 408/2005 – MsZ

K bodu: D i s k u s i a
___________
Mestské zastupiteľstvo
I. b e r i e n a v e d o m i e
ústnu informáciu Ing. Martina Baníka, poslanca MsZ, z externého pracovného rokovania ku koncepčnej štúdii prepojenia diaľnice D1, rýchlostných ciest R1, R3 Dolný Kubín – Banská Bystrica – Zvolen a Dolný Kubín – Martin - Zvolen
II. u k l a d á
Ing. Miroslavovi Muroňovi, prednostovi MsÚ,
pripraviť návrh novely Všeobecne záväzného nariadenia o dani z nehnuteľnosti v zmysle zákona č. 582/2004 o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady a predložiť resp. zaradiť do októbrového zastupiteľstva
III. u k l a d á
JUDr. Františkovi Vaškovičovi, náčelníkovi MsP,
zriadiť stanicu mestskej polície na sídlisku Rudlová – Sásová
Termín: 31. 3. 2006
IV. ž i a d a
Ing. Jána Králika, CSc., primátora mesta,
o predloženie informácie mestskému zastupiteľstvu v mesiaci september 2005 o stave prípravy zabezpečenia prevádzky MHD na rok 2006 v nadväznosti na uznesenie č. 307/2005 v znení schválenom na MsZ 24. 5. 2005

Ing. Ján Králik, CSc.,
primátor mesta
V Banskej Bystrici, 2. septembra 2005
Minulú sobotu som bol pol dňa v Bystrici, z časového (a aj ideologického) hľadiska som si doprial len okružnú jazdu linkou 6. Dosť ma prekvapilo, že vodič spomaľoval nielen pred každou podvesnou zostavou (to by som ešte celkom chápal, vyzerali asi tak odporne a krivo, ako tie bratislavské), ale aj pred každým na pohľad úplne normálnym a pekne vyzerajúcim oblúkom na klasických viacnásobných výkyvných svorkách. Cez oblúky šiel skutočne ako s hnojom. Akoby sa bál, že sa mu ten trolejbus prevráti. To je v BB bežná prax alebo sa jednalo len o čudnú techniku jazdy daného vodiča? Dotyčný trolejbus (1002) myslím nemal ľahké zberače, ale v oblúkoch by to predsa vadiť nemalo...
Petik myslim si ze dalsia linka cez Karlovo by asi uz bola zbytocna, ved teraz ide tade 5 liniek a lokalita je pomerne dobre obsluzena. Co sa tyka odbocovania z Komenskeho na namestie, mam pocit ze zrusenie 3 parkovacich miest, len preto aby sa autobus mohol vytocit by mestsky poslanci sotva schvalili. Uz teraz nieje kde v meste parkovat.
Papyr: No, ak to chces takto porovnat, tak ide v podstate o nieco take, ako "rekonstrukcia T1(T2) na T3 vymenou skrine ..."
Tiez sa v takom pripade jednalo o nove komplet vozidlo z CKD/Tatra papierovo vedene ako povodne po modernizacii ...

Nie je to jediny takyto pripad, castejsie sa to vsak vyskytuje u solo B732 a C734, ako klbak je to dost ojedinele ...

Ta 320 ale vyzera byt povodna, len po GO (Starko ?) - je niekde aj foto interieru ?
Reply on: Jajcaj #10070:
To je nieco ako "prazska rekonstrukcia T3"? To som nevedel. Mne sa ta jeho rekonstrukcia zdala akasi prilis dokonala. OK.

A aj vozidlo 320, o ktorom si tiez myslim, ze je z roku 1991, bolo takto upravovane, alebo to je original?
http://www.imhd.sk/po/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=karosa_b_741&no=6&id=27302aeef4f021f0f2f321
Reply on: LUK #10069:
som rád, že používaš "časové predplatné CL" ☺
Reply on: LUK #10068:
L20 - minule som tade isiel autom a pacila sa mi ta trasa:) Cestovali by tym vsetci co nastupuju medzi Pieninskou a Karpatskou a tiez z Karlova. A co "dolne" gymnazium a ta VS co je tam na kopci? Necestuju tam v spicke nejaky ludia od lenina? Tiez by bolo aspon ciastocne obsluzene centrum z vychodnej strany (a spojene so ZSt?).
Z Komenskeho by sa vytocili priamo na Hornu samozrejme. Ved na tej spojke medzi Skuteckeho a Hornou bude zastavka! Z odbocenim nebude problem. Zrusime 3-4 parkovacie miesta na protilahlej strane krizovatky a vytoci sa tam aj harmonika.

L55: Zvolenska cesta - myslel som ze tam jazdi v sedle L41+42 ale vidim ze som sa mylil. V tom pripade som ochotny zmierit sa s pokracovanim L55 na Strieborne namestie.

re Zvolenska cesta: ked uz je ta stvroprudovka oznacena ako dialnica, tak by tam mohli postavit lavky pre pesich, nech tam neprebiehaju. Minimalne jednu pri TESCO a jednu pri ZVT.
A pri Radvani by zase mohli postavit protihlukovu stenu.

re #1069 predplatne listky: ty mas vazne indicie, ze dopravca to uz pochopil??
Ja som skor tipoval, ze sa zacne zaoberat hedgingom na skarede pocasie:) Druhou stranou toho zaistovacieho kontraktu by mohli byt cestovne kancelarie, ktore by sa zaistovali naopak na pekne 🙂
Reply on: Papyr #10009:


Mimochodom, toto:

http://www.imhd.sk/po/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=karosa_b_741&no=0&id=27302aeef2f021f9f1f321

http://www.imhd.sk/po/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=karosa_b_741&no=2&id=27302aeef4f021f9f1f321

urcite NIE JE vozidlo z roku 1991.

Papierovo mozno ano, v skutocnosti vsak je to iste nahrada novsou Karosou urcenou povodne mozno aj mimo CR/SR - podobne ako sa stare C734/B732 nahradzali C834/B832 na povodne TP ...
Reply on: Petik #10066:
ad L55 - riešenie je úplne jednoduché (a pomôže aj v iných prípadoch) - obnovenie časových predplatných lístkov, tzv. mesačníkov. Tie už zo svojej podstaty prestupovanie umožňujú, čím sa eliminuje bujenie liniek odvšadiaľ všade. Technicky to v BB je realizovateľné takmer okamžite. Stačí zopár úprav v EMteste... Takže treba nájsť politickú vôľu to pretlačiť a prefinancovať. A myslím si, že už aj dopravca pochopil výhodnosť tohto systému pre neho - oveľa menšie výkyvy v tržbách. Lebo mať tržby podľa toho, aké je počasie a či deti chodia do školy, alebo sú zrovna doma, tak to neviem neviem... ?
Reply on: Petik #10066:
ad L26+34 - čítaš mi myšlienky... ?
ad L20 - to už sa mi páči menej, lebo mi uniká zmysel toho preloženia. Kto s tým pôjde zo Sásovej? Jesenský vŕšok už L43 - stačí tam vrátiť nejaké spoje. A jeden technický problém - kde sa vytočí do Hornej? Priamo rovno z Komenského? Nevytočí... Komenského-Skuteckého-okolo Hungárie? Nevytočí... Cez Nám. Š. Moyzesa? Jedine...
ad L55 - nepáči sa mi zrušenie obsluhy Zvolenskej cesty mimo špičku. A ani zavádzanie výnimiek z tarify...

Trikrát je síce viac ako raz, ale až tak veľmi by som sa tým neoháňal... ? ? ?

Re #10067 VLK: hoď mi do mailu maila (alebo ICQ)
Reply on: LUK #10064:
v akej oblasti, keď sa smiem opýtať? Nie som teraz v robote, mám školu, preto sa pýtam takto...
Ani ja nesuhlasim s tym, aby sa dalsia linka trepala na stanicu.
Bystricka posadnutost touto konecnou je vysvetlitelna jedine tym, ze linkami "na stanicu" sa cestujuci dostanu na vacsinu cielov v centre. Konecna "na stanici" je len vedlajsi efekt.
Priklanam sa k tym, ktori tvrdia, ze na stanicu uplne postacia trolejbusy.

Presmeroval by som odtial aj sucasnu L34 a to nasledovnym opatrenim:
Spojit linky 26+34+35+36 do trasy Tatranska-Partizanska-Nam.Slobody-Hustak-Park-Podlavice/Skubin/Mlynska.
Okrem toho, ze sa zavedie rozumne priame spojenie z Partizanskej na Hustak, sa usetri viac autobusov ako pri kratkodobom neuspesnom experimente s jazdou L34 cez Bellusovu.

Ako nahradu za L35+36 na Komenskeho ulici by som L20 presmeroval do trasy Pieninska-Karpatska-Karlovo-Horna/Skuteckeho-ZSt (neviedol by som ich po Kolarovej ulici ako dnes ale Hornou so zastavkou pri OA a pri starom Priore. Tym by bola do urcitej miery nahradena aj byvala L100.)

Co sa tyka L55, tu by som naopak v sedle skratil do trasy Hronsek-Badin-Rakytovce-Vozovna so zabezpecenym a tarifne zvyhodnenym prestupom na L2 a L3. (a hned budu mat spojenie na ZSt?) Naco viest paralelne autobusy a trolejbusy v sedle? A v spicke nech to kludne jazdi az na ZSt alebo radsej na Strieborne namestie.

Ak ma niekto pocit, ze moje navrhy dokazuju neznalost situacie, upozornujem, ze na rozdiel od vacsiny z Vas som v juli 3x vyuzil MHD! ?
Danny: Tvoje posledné príspevky ma dosť zaskočili, pretože naozaj z nich necítiť dostatočné zamyslenie sa nad reálnosťou tohto návrhu vzhľadom na absolútnu nesystémovosť takéhoto riešenia. Hlavne by som sa však pozastavil nad skutočnosťou, odkiaľ berieš tú istotu, že si jediný v celom meste, ktorý robí niečo pre zlepšenie MHD?! Na druhej strane by sa dalo dlho polemizovať, či je vôbec racionálne robiť niečo, síce v dobrej snahe pre zlepšenie, ale pritom by to nemalo hlavu, ani pätu.
Danny & all: tarifa sa NEMENILA. To sa len prejavili kvality výrobkov značky EMtest... ?
Dufam,ze v kontexte sucasneho zdrazovania ropy uz nikoho nenapadne uvazovat nad zrusenim el.trakcie v BB MHD,ale naopak,kompetetni budu uvazovat nad jej efektivnejsom vyuziti aj presadzovanim stavby trate do Ru-Sa.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.