Reply on: superbiker #55077:
A prekvapuje Vás to v kraji kde si ľudia zvolia vždy župana a poslancov neschopných SADke pristrihnúť krídelká a vysvetliť gangstrom Polónymu s Mazánom a Kelemenovi s Kupkom, že oni nie sú objednávatelia dopravy a tí ktorí za dopravu platia ale kraj a jeho obyvatelia? Pričom, ak sa chcú pasovať do role obhajcov záujmov cestujúcich a odborníkov, tak nech vysvetlia prečo priviedli do krachu 95% svojich DAL a prečo neobnovia to, čo kedysi jestvovali a to PCL na 7, či 30 dní! Vydržiavať si cez skorumpovaných poslancov kraja nemennosť CP a linkového vedenia dovedie PAD do hrobu, čo bude mať za následok, že postupne pribudne neúnosné množstvo obcí s obsluhou iba cez pracovné dni počas práznin 2-4 pármi školských spojov a to najmä v okresoch ako Krupina, Veľký Krtíš, Rimavská Sobota a Revúca (menoviteokolie Teplého Vrchu a Ratkovej), pričom posledný menovaný okres zahučí úplne celý snáď ...
Je to smutné, ale poslanci sa nezaujímajú o VHD, ani jej nerozumejú pretože sa vozia v autách, takže im sú "nejakí" cestujúci ako cudzí ľudia. To, že "vybojujú" populistický predvolebný spoj pre dôchodcov nerieši vôbec mobilitu pracujúcich. Riešia sa iba dielčie zástupné umelo nafukované problémy, ako zaviesť žiakov autobusom pomaly až k vrátnici, pretože prejsť ráno 500m od autobusu je atletický výkon, ako zaviesť nejaký nemocenský spoj pre geriatriu či sestričky cez pol kraja, lebo dakomu je zaťažko prestúpiť 1x, či posunúť o +/- 5-10 minút spoj lebo niekto ho chce mať presne podľa seba. Potom špecialita sú starostovia ako rektálni skialpinisti SADkárov, či ich známi, alebo rodinní príslušníci a kamaráti SADkárov, ktorí vymýšľajú podnety na zmeny spojov podľa seba, či zachovanie spoja pre 1-2 cestujúcich, ktorí sú VIP kategória. Že je inde potenciál odviesť 10-20 ľudí to je nezaujímavé.
Prv než začne človek písať, tak by si mal upratať myšlienky v hlave. Ak by si si ich upratal, tak by si vedel, že na referentskej úrovni sa rieši iba to, čo nadriadený uloží za úlohu. Nadriadený referenta je vedúci oddelenia, nad ním vedúci odboru, nad ním riaditeľ úradu a nad ním predseda VÚC. Ďalej návrhy a riešenia prechádzajú komisiami zloženými väčšinou z krajských poslancov, ktorých kvalita klesá čím ďalej tým viac a úmerne s tým, do akého počtu vecí zasahujú. Keď je niekto odborník na gynekologicko-pôrodné alebo iné zdravotnícke veci, tak by sa mal vŕtať v tom a nie napríklad v kultúre, či doprave. Ale keďže aj v tvojom/Vašom prípade je "in" sa vŕtať v tom, čomu nerozumieš (to nie je zlé, všetko sa dá doučiť) a ani nechceš rozumieť, tak to takto na obraz takýchto ľudí na Slovensku vyzerá, vrátane dopravy, keď sa do nej starajú zdravotníci, dealeri "farmaceutík", ITčkári, bankári, poľnohospodári, či také esá ako telocvikári a policajti.
Prv pošli niektoré posilové spoje NR-BA, potom aj ostatné NR-BA zmizli a nakoniec linka komplet. A pozerám tak na portal.cp, že aj odborníkom zo SADiek kopa DAL skapala. Už ich zjavne netrápi ako sa dostanú ľudia z Gemera do Košíc, či Lučenca, alebo Zvolena za prácou
Pomaly sa ku dnu prepadá aj DAL z Nitry, čo si ozaj neviem vysvetliť, že ako sa majú ľudia prepraviť medzi týmito mestami. A to boli tiež SADisti jedni z tých, čo vrieskali ako im záleží na službách pre ľudí a ako obhajujú záujmy a práva ľudí na dopravnú obslužnosť. Nuž neviem ale služba poskytnutá 1-2x za deň nepravidelne namiesto 4x minimálne v 4h odstupoch (takte) s pravidelnou trasou a jazdným časom nie je službou ale paškvilom a paródiou na VHD. V takto organizovanej doprave ostane už len zúfalec bez vodičáku, či auta, alebo držiteľ preukazu ZŤP, človek do 18 rokov, dakto bez dostatočného príjmu na utiahnutie auta, či potreby cestovať a ešte dopravný fanatik, ktorý stále aj v tej mizernej ponuke vie nájsť spôsob ako cestovať a užiť si cestu.
VÚC nič nebráni so železnicami riešiť stav tratí minimálne záujmom o GVD a jeho potreby z hľadiska infraštruktúry. Keby sa okrem dopravcov na dráhe vyjadrili k stavu infraštruktúry aj VÚC a mestá/obce, prejavili záujem, tak by bol tlak na riešenie stavu tratí väčší a bola by vyššia šanca uspieť = pohnúť sa vpred s rekonštrukciou tratí. Inak vyzerá, keď stav trate 150 rieši akurát tak ZSSK so ŽSR, možno Cargo má pripomienky raz za čas a starostovia miest a obcí na trati ani nepípnu, ako keby sa ozvali všetci, čím by deklarovali seriózny záujem o železničnú dopravu. Takto to vyzerá, že nikto záujem nemá a preto vládne dojem, že to nikoho nepáli a netreba to riešiť. V systéme aký máme dnes si treba otvoriť "hubu", pretože za nás nikto nič neurobí. Časy kedy to tak bolo dávno skončili, že stačilo si odrobiť svoje a doma vyložiť nohy. Teraz sa bohužiaľ treba zaujímať o veci, inak sa neriešia.