Uhorkova sezona, tak ako vypredaje, sa zacina rozbiehat na plne obratky
P.S.: Odpoved na 2. ziadost (presun spojov 22-ky na 20-tku) neprisla a pomaly uz ani nedufam, ze pride. Chcel som vsak odpisat odvolanie. Co uz, zivot je pes ?
Môj dedko mi popisoval, ako v päťdesiatych rokoch na Stalinovom námestí, dnešnom nám. SNP v BA slávnostne vztýčili sochu Stalina a druhý deň ráno mu na krku visela ceduľka: "Stalínku, Stalínku, čo tu robíš na rínku? Veď je to námestie Andreja Hlinku!" ? ?
V PO, ked sa prejdes po meste, prechadzas sa vlastne po ulici Hlavnej, predtym Slovenskej republiky rad, predtym Stalinovej, predtym Masarykovej, predtym myslim Hlinkovej, predtym zas Masarykovej, a este predtym zas Hlavnej Taku ulicu ci namestie "Potentatov" maju v kazdom meste.
Originalne to po roku 1989 vyriesili v Trutnove - ich hlavne namestie, ktore bolo pomenovane vsetkych vladnucich masovych vrahoch 20. storocia, prekrstili z dovodu susedstva najvacsich ceskych hor na KRAKONOSOVO NAMESTI. Tak, a uz sa nemusi menit nikdy akurat maju namestie po bajnej bytosti
Hm, na presovskom fore tiez nadavame na piatky a soboty, lebo v tieto noci nam nase tri nocne spoje nestihaju poberat a dosli sme k zaveru, ze nutne potrebujeme stvrty. Len neviem, aky smajlik dat za tou spravou, aby ste si nemysleli, ze vam to zo skodoradosti pisem.
Pozeral som sa na novu historiu. Pekne spracovane!
Mam k tomu 2 poznamky:
1. Linky 7 a 13 k 31.3.1961 sa mi zdaju totozne
2. Skuteckeho ulica ma tazky osud - uz sa volala Hitlerova aj Stalinova... trochu ironicka kombinacia:)
však sa hádam nebudú prispôsobovať časovými polohami týchto "spojov" svojím zákazníkom a nebudú si znižovať náklady vytváraním tržieb z poskytovania svojich služieb, ktoré by súčasne napomohli aspoň minimálne zvýšiť spotrebiteľskú (ne)dôveru v ich spoločnosť. Ale to je zbytočné rozoberať. Skôr prežijeme atómový výbuch, akoby sa BBDS začala správať normálne ?
Tak tu je pisomna odpoved na moju ziadost o "spristupnenie" nocnych spojov (prisla az dnes):
---26.5.2005---
"Spoje [uvedene v mojej ziadosti] su vyuzivane nasou spolocnostou ako technologicke jazdy pre odvoz a dovoz zamestnancov v neskorych nocnych a skorych rannych hodinach.
Technologicke jazdy su priamo nadviazane na urcite personalne, technicke a organizacne podmienky, kt. sa v priebehu oddobia v zmysle vnutornych org. opatreni casto menia.
Z tohto dovodu sa casto meni aj casova poloha a trasa tychto technologickych jazd a v sucasnej dobe nie je mozne ich vyuzitie ako riadne spoje MHD.
Banskobystrický samosprávny kraj vyčlenil z tohtoročného rozpočtu približne 160 miliónov korún na dotáciu prímestskej autobusovej dopravy. Financie poskytne trom akciovým spoločnostiam banskobystrickej, zvolenskej a lučeneckej SAD a spoločnosti Diago Brezno, s ktorými uzavrel zmluvy o výkone vo verejnom záujme. Napriek tomu, že viaceré prímestské linky smerujú aj za hranice samosprávneho kraja - do Levíc, Žiliny, Dolného Kubína, Popradu a ďalších miest neuvažuje BBSK o ich zrušení, ani o skrátení po hranice kraja, ako to už v podobných prípadoch avizovali niektoré samosprávne kraje.
Na diaľkovú autobusovú dopravu však spomínané SAD-ky dotáciu od BBSK nedostávajú. Ani ďalší súkromní dopravcovia, ktorí majú síce licenciu na poskytovanie prímestskej autobusovej dopravy, ale BBSK s nimi zmluvu o výkone vo verejnom záujme neuzatvoril. Dopravu v rámci kraja zabezpečujú na niekoľkých linkách v čase, kedy o ich dotáciu BBSK nemá záujem. Štyri spoločnosti, s ktorými BBSK uzatvrel zmluvy, zabezpečujú autobusovú prepravu na vyše 30 diaľkových linkách. Okrem nich aj na bezmála 170 prímestských. Ostatní dopravcovia ju realizujú na približne desiatich prímestských linkách.
Samosprávny kraj vydal pre dopravcov, ktorí zabezpečujú pravidelnú autobusovú dopravu v jeho územnom obvode, cenový výmer. Platí od začiatku apríla pre vnútroštátnu pravidelnú dopravu osôb, ak vzdialenosť od východiskovej po konečnú zastávku nepresahuje sto kilometrov. Základné cestovné sa v ňom nezmenilo. Vo výmere sú aj zľavy, ktoré už niektoré samosprávne kraje neposkytujú. Týkajú sa detí do 6 rokov, prepravy invalidnéh vozíka, vodiaceho psa a ľudí nad 70 rokov veku. Za 5 alebo 10 korún podľa vzdialenosti prepravia dopravcovia jednosmerne v pracovné dni ľudí nad 70 rokov, vodiace psy a invalidné vozíky. Za zľavnené cestovné vo výške polovice obyčajného cestovného počas dní školského vyučovania, ako aj deň pred a po ňom môžu cestovať študenti.
Keďže prvá séria bratislavských 15Tr sú 750V vozy, ktoré mali ísť pôvodne do BB, len tam ešte vtedy akosi nemali po čom jazdiť (paralela Prešov 1961:-P), tak možno aj DPB by mal záujem...
Asfaltovanie Severnej je hotové. Len som zvedavý, ako dlho budú vodiči rešpektovať zákaz vjazdu...
Čo som si tak všímal vozidlá na linkách 24, 25, 35, 36, tak podlavické linky vyslovene vozia vzduch, 25ka tiež nie je nejako preťažená, ale 24ka chodí celý deň natrieskaná. Prekvapila ma obsadenosť L98.
Danny
P.S.: Odpoved na 2. ziadost (presun spojov 22-ky na 20-tku) neprisla a pomaly uz ani nedufam, ze pride. Chcel som vsak odpisat odvolanie. Co uz, zivot je pes ?