Mesto Banská Bystrica sa chce dohodnúť so Slovenskou autobusovou dopravou-Banskobystrickou dopravnou spoločnosťou (SAD-BBDS) na zachovaní súčasných cien cestovného v mestskej doprave (MHD). Obnoviť by sa tiež mali niektoré linky MHD, ktoré SAD-BBDS zrušila od januára a rozsah výkonov by sa mal vrátiť na úroveň minulého roka.
Mestské zastupiteľstvo v utorok večer schválilo pre dopravcu dotáciu do výšky 18 miliónov korún z prebytku minuloročného hospodárenia na krytie preukázateľných strát vo verejnom záujme. SAD-BBDS však bude mať na dotáciu nárok len za splnenia viacerých podmienok. Tými sú schválenie cestovného poriadku, udržanie cien cestovného lístku na minuloročnej úrovni, podpísanie nájomných zmlúv na mestské vozidlá a trolejové dráhy, uviedol primátor Ján Králik. Dopravca by mal ďalej poskytnúť 50 percentnú zľavu pre cestujúcich od 6 do 15 rokov a študentov stredných škôl a odborných učilíšť a za cestovné 1 korunu prepravovať zdravotne ťažko postihnuté osoby a deti do 6 rokov a za päťkorunové cestovné dôchodcov nad 70 rokov. Tieto zľavy sa však budú týkať výhradne občanov s trvalým pobytom na území Banskej Bystrice. Vysokoškoláci už nebudú mať nárok na žiadnu zľavu, proti čomu protestuje rektor Univerzity Mateja Bela Milan Murgaš. Ďalšou podmienkou mesta pre dopravcu je 100 percentná zľava na kategóriu sprievodca s dieťaťom v kočíku, za ktorú však SAD-BBDS nebude mať nárok na dotáciu.
Dotáciou pre dopravcu bude aj prenájom autobusov a trolejbusov, ktoré vlastí mesto a prenájom trolejového vedenia. Ak sa SAD-BBDS s mestom dohodne, za prenájom nebude musieť platiť. Z našich prepočtov vyplýva, že dotácia vo výške 30 miliónov korún za prenajatý majetok, vo výške štyri milióny za ďalší prenajatý majetok a priama dotácia 18 miliónov je postačujúca na to, aby cestovný poriadok bol na úrovni roku 2004 a aj ceny zostali na vlaňajšej úrovni, dodal Králik.
Pre SAD-BBDS sú podmienky mesta prijateľné. Bude treba ešte rokovať, ale myslím si, že návrh už vytvára rámec na to, aby sa dohody ukončili a spustil sa taký cestovný poriadok a také podmienky pre cestovanie v Banskej Bystrici, aby občania už boli spokojní, povedal pre agentúru SITA riaditeľ SAD-BBDS Igor Korniet.
BBDS od začiatku januára v Banskej Bystrici výrazne obmedzila výkony MHD, keď zrušila zhruba tretinu liniek vrátane oboch nočných a viac ako polovicu ostatných presmerovala, skrátila alebo znížila ich frekvenciu. Na krajskú samosprávu tiež poslala návrh na zvýšenie ceny základného cestovného zo súčasných 13 na 17 korún a zrušenie všetkých sociálnych zliav. Dôvodom týchto zmien je podľa riaditeľa BBDS Igora Kornieta neposkytnutie dotácie na výkony vo verejnom záujme. Kým v minulom roku podnik dostal zo štátneho rozpočtu dotáciu 54 miliónov korún, tento rok už mestský rozpočet s dotáciou nepočítal.
a este by ma zaujimalo ci nahodou neviete mená niektorých soferov z 34, lebo to su taky strasne neochotni chalani, ktory si myslia ze su bohovia, a co by sa s tym dalo robit, dakujem
? ? ?
Neviem, či existuje priamo nejaká stránka na nete, kde by tieto údaje boli, ale ak miesta a a b nie sú nejaké zašité, skús ísť na stránku www.cp.sk a vyhľadaj si priame spojenie medzi miestami a a b a mal by si dostať aspoň tarifnú vzdialenosť príslušného spoja medzi týmito dvoma miestami.
Na tohtorocného Valentína len tak skoro nezabudnem. Hned zrána som s obrovským vakom cestoval šestkou na veľkú žel. stanicu. Bola plno, a preto som musel na Zel.st. - mesto na chvíľu vystúpiť a umožniť vystupovať ostatným. Len škoda, že vodič č. 6158 nebol ani len natoľko ohľaduplný, aby počkal, kým znovu naskočím do trolejbusu. Nasli sa aj takí oneskorenci, ktorí vyskakovali za jazdy. No čo už. Keď nás je tak veľa... Týmto pozdravujem spomínaného vodiča a dúfam, že v budúcnosti sa mu podarí zlikvidovať takýchto nemožných spoluobčanov.
Samostatná čipová karta pre deti do 6 rokov je zbytočná, keďže je nereálne, aby takéto deti cestovali samé. Úplne postačuje, aby mal ČK sprievodca dieťaťa a kúpil z nej cestovný lístok aj jemu, čo systém umožňuje aj v súčasnosti.
e #7375 Pre doplnenie uznávam, že si dôchodcovia často vyberajú dosť nevhodný čas na vybavovanie záležitostí, to však nemá vplyv na to, aby nemali nárok na prepravu MHD v určitom čase. Pružné dopravné podniky (za predpokladu, že nemajú dostatočnú prepravnú kapacitu) riešia rozmiestnenie času jázd dôchodcov spôsobom, že v čase prepravného sedla im je poskytovaná väčšia zľava, ako v čase prepravnej špička, kedy je nižšia a teda ich motivujú, aby cestovali vtedy, keď to dopravcovi vyhovuje skôr - v čase sedla.
Pekne si to povedal o dôchodcoch, mali to mat zadarmo, cely zivot si platili a takto sa im odvďačujeme. Je to smutne, ked musia platit. Deti do 6 rokov mohli fakt nechat zadarmo, ale nastastie ani ta 1Sk neni vela, bude sa platit u vodica? Nemohli by byt cipove karty aj na takuto volovinu. Lebo to bude dalsie zdrziavanie vodica, cestujucich.... ?
Nemôžem súhlasiť s Tvojím názorom, že dôchodcovia zneužívajú MHD. Je prirodzené, že človek, ktorému sa chodí výrazne ťažšie, ako keď mal 20 rokov a premiestnenie chôdzou by mu trvalo neprimerane dlho, využíva službu, akou je MHD, ktorá by z hľadiska funkcie zásadne mala napĺňať požiadavky na službu vo verejnom záujme. Skús sa zamyslieť nad tým, že ľudia, ktorých si takto napadol, v čase svojho ekonomicky činného života vytvárali príjmy štátneho rozpočtu, pričom z hľadiska vtedy fungujúceho systému mali po dosiahnutí dôchodkového veku využívať služby, ktorých bezplatné zabezpečovanie pre rovnaké skupiny obyvateľov predtým platili vo forme daní. Teraz sa systém zmenil (podotýkam, že na úplne chorý systém, ktorý zďaleka nemá ani najmenšie predstavy o ľudskosti a solidarite, o ktorej sa tvárime, že je vraj charakteristická pre ľudské bytosti) a týto ľudia to majú trpieť? Dosť, čo v dôsledku vysokého veku si už nemôžu život vychutnávať s plným fyzickým nasadením, ešte im spoločnosť vytvára množstvo zákerných prekážok. Skús si pekne vojsť do svedomia a spýtaj sa, či by si Ty osobne zásadne nevyužíval MHD v prípade, keby si mal možnosť cestovať bezplatne?! Inak Ti garantujem, že po zavedení cestovného 5 Sk pre dôchodcov nad 70 rokov a pravdepodobne obyčajné cestovné pre ostatných dôchodcov, keďže sa o nich pri zľavách schválených MsZ vôbec nehovorí, títo ľudia už stratia REÁLNU možnosť sa niekam premiestniť.
Čo sa týka evidenčného cestovného, systém firmy EMtest, ktorý je inštalovaný vo vozidlách MHD v BB umožňuje vedenie evidencie cestujúcich prepravovaných bezplatne jednoduchým úkonom, kedy vodič stlačí jedno tlačidlo a takéhoto cestujúceho zaeviduje. To potvrdil i generálny riaditeľ BBDS na zasadnutí MsZ. Takže čo sa týka evidencie, žiadna platba nie je potrebná. Stačí len, aby vodiči svedomito evidovali týchto cestujúcich i keď je nutné podotknúť, že už v súčasnosti je na nich kladené množstvo úloh, ktoré by vodič vozidla nemal vykonávať. To je ale zásadný problém dopravcu a je neskutočné, že sa ako rukojemník opäť berie cestujúci - i keď už len potenciálny.
A či je takéto cestovné adekvátne? Ja hovorím, že nie. Pri platbe ďalšími cestuujúcimi musí byť tlačený cestovný lístok, čím dochádza k rýchlejšej spotreby kotúča v tlačiarni pokladne a teda i častejšej potreby jej výmeny počas jazdy. Rovnako sa opäť predĺži čas nástupu o tarifné vybavenie týchto cestujúcich, čo opäť zníži cestovnú rýchlosť všetkých cestujúcich
zdravim vsetkych z manchestru ked som bol doma v januari tak som len ziral ked som sa dozvedel ze zrusili vela liniek mhd najma 24 verim ze coskoro bude premavat tiez by ma viac zaujimalo ako to idu spravit z dochodcami nad 70 rokov lebo oni najviac vyuzivaju mhd a povedal by som ze az zneuzivaju tak zavedenie symbolickej 1skk za jazdu je adekvatne
Ahojte
Včera som si pozeral jedne moje zabudnuté poznámky a našiel som tam zaujímavú vec.
Na jeseň 1994 premával v BB nejaký nový voz. Videl som ho vždy iba cez víkend a vždy iba na linke 31 (vtedy Internátna - ŽSR). Nikdy som ho nevidel cez pracovný deň. Ale premával asi 2 - 3 mesiace - od polovici septembra do polovici decembra 1994. Bohužiaľ neviem o ňom vôbec nič. Pamätám si celkom určite, že mal bystrické ŠPZ. Bol celý biely, šofér vôbec nemal kabínku, iba akúsi stenu za chrbtom. Interiér bol do modra (nie som si istý), sedadlá mali niečo ako zamatový poťah, celkom pekný. Nad sedadlami mal priestor na batožinu, ale bol to celkom iste mestský autobus, mal trojo dverí. Potom sa akosi vytratil a celkom som naň zabudol. Nevie niekto čo to bol za voz, prípadne čo je s ním???
Majkl, LUK, Kami: Pozerali ste ten CP? Sú tam fantastické časy na konečnej zastávke 1 - 3 minúty i keď je možné, že na Starohorskej sa vozidlá majú striedať medzi linkami, čo ale nie je možné na opačnej konečnej, kde je tento čas bežne 2 - 3 minúty. Bonbónikom je, že u posledného spoja na linke je odchod z tejto konečnej zastávky v CP o 1 min. skorší, ako príchod na ňu z predchádzajúceho spoja. Nemám slov, ako môže niečo takéto niekto vymyslieť ? A pre Majklove potešenie sú na linke 3 chroná - čas spoja cez víkend v oboch smeroch 22 min., v "xwc" zo Starohorskej 25 min. a na Starohorskú do 9:00 to je 25 min. a po 9:00 až do večera 27 min. To chcem vidieť, ako sa bude dodržiavať CP poslednom spoji o 22:20
Uzasne!
Prave som videl autobus MHD! Presne v tom istom case, ako chodievala linka 10 z Karpatskej, smer Slovenka!!! (23:37)
Kolka to nostalgia ma pochytila :-)))
Dokonca sa mi zdalo (to sa mi fakt asi len zdalo), ze to bol ten povodny nocny bus (s vylepsenym motorom a pod).
A mozno sa mi nezdalo
?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Danny
Mesto Banská Bystrica sa chce dohodnúť so Slovenskou autobusovou dopravou-Banskobystrickou dopravnou spoločnosťou (SAD-BBDS) na zachovaní súčasných cien cestovného v mestskej doprave (MHD). Obnoviť by sa tiež mali niektoré linky MHD, ktoré SAD-BBDS zrušila od januára a rozsah výkonov by sa mal vrátiť na úroveň minulého roka.
Mestské zastupiteľstvo v utorok večer schválilo pre dopravcu dotáciu do výšky 18 miliónov korún z prebytku minuloročného hospodárenia na krytie preukázateľných strát vo verejnom záujme. SAD-BBDS však bude mať na dotáciu nárok len za splnenia viacerých podmienok. Tými sú schválenie cestovného poriadku, udržanie cien cestovného lístku na minuloročnej úrovni, podpísanie nájomných zmlúv na mestské vozidlá a trolejové dráhy, uviedol primátor Ján Králik. Dopravca by mal ďalej poskytnúť 50 percentnú zľavu pre cestujúcich od 6 do 15 rokov a študentov stredných škôl a odborných učilíšť a za cestovné 1 korunu prepravovať zdravotne ťažko postihnuté osoby a deti do 6 rokov a za päťkorunové cestovné dôchodcov nad 70 rokov. Tieto zľavy sa však budú týkať výhradne občanov s trvalým pobytom na území Banskej Bystrice. Vysokoškoláci už nebudú mať nárok na žiadnu zľavu, proti čomu protestuje rektor Univerzity Mateja Bela Milan Murgaš. Ďalšou podmienkou mesta pre dopravcu je 100 percentná zľava na kategóriu sprievodca s dieťaťom v kočíku, za ktorú však SAD-BBDS nebude mať nárok na dotáciu.
Dotáciou pre dopravcu bude aj prenájom autobusov a trolejbusov, ktoré vlastí mesto a prenájom trolejového vedenia. Ak sa SAD-BBDS s mestom dohodne, za prenájom nebude musieť platiť. Z našich prepočtov vyplýva, že dotácia vo výške 30 miliónov korún za prenajatý majetok, vo výške štyri milióny za ďalší prenajatý majetok a priama dotácia 18 miliónov je postačujúca na to, aby cestovný poriadok bol na úrovni roku 2004 a aj ceny zostali na vlaňajšej úrovni, dodal Králik.
Pre SAD-BBDS sú podmienky mesta prijateľné. Bude treba ešte rokovať, ale myslím si, že návrh už vytvára rámec na to, aby sa dohody ukončili a spustil sa taký cestovný poriadok a také podmienky pre cestovanie v Banskej Bystrici, aby občania už boli spokojní, povedal pre agentúru SITA riaditeľ SAD-BBDS Igor Korniet.
BBDS od začiatku januára v Banskej Bystrici výrazne obmedzila výkony MHD, keď zrušila zhruba tretinu liniek vrátane oboch nočných a viac ako polovicu ostatných presmerovala, skrátila alebo znížila ich frekvenciu. Na krajskú samosprávu tiež poslala návrh na zvýšenie ceny základného cestovného zo súčasných 13 na 17 korún a zrušenie všetkých sociálnych zliav. Dôvodom týchto zmien je podľa riaditeľa BBDS Igora Kornieta neposkytnutie dotácie na výkony vo verejnom záujme. Kým v minulom roku podnik dostal zo štátneho rozpočtu dotáciu 54 miliónov korún, tento rok už mestský rozpočet s dotáciou nepočítal.
SITA
Streda 16.Február 2005 15:00, zdroj:
http://mesto.sk/prispevky_velke/banska_bystrica/cestovnevmhdbymo1108562400.phtml