Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Petik: nerad by som o tom konkretne hovoril, lebo by sa to mozno niekomu nepacilo, poslem ti to teda mailom.

Ja sa zasa štandartne stretávam s nepochopením zo strany rodičov. A najmä sa im nepáči ak idem počas skúškového fotiť niekam mimo BA... 🙂
Chlapi, teraz neviem, či ja som o toľko od vás mladší alebo do BB dorazili B731-ky tak neskoro 🙂

No vidím, že osudy dopravákov sú podobné. Ja sa o MHD zaujímam od narodenia, takže dobre poznám pohľady dospelých, keď vám decko v školke namľuje Ikarus s ŠPZ-kou a evidenčným číslom 🙂 🙂 🙂

B731 a B732 som tiež dolho nevedel rozpoznať, i keď rozdiel som si vlastne uvedomoval. Ale len po zvuku, a že to spočíva v prevodovke... ej, to muselo ešte v Toryse veľa vody pretiecť...

Keď už spomíname, tak sa podelím, že jedny z najväčších životných prekvapení mi spôsobili 15 Tr-ky (v PO od roku 1988) a Tambusy (od 1993). B741 ma zasa dlho štvali, pretože cítil ako zradu, že "také čosi" má nahradiť moje obľúbené Ikarusy. Keď som bol starší, tak ma ešte stihli šokovať 15 TrM-ky (1995) a Ikarusy 435 (1997), no potom som sa už skontaktoval s miestnym DP. Iste, má to plno výhod, ale nemá to už to čaro, keď o všetkých dodávkach vozidiel viete vopred.
Kami - ten maly chlapec na tych fotkach si ty? 🙂

Ja nehovorim ze som rozoznal 731 od 732, ale od SM11. :o)

Ja teda tiez pridam nejake fotky (niektore som ukradol Kamimu a tie nove si s tvojim dovolenim tiez pridam).
Mna zaujimalo vsetko co malo kolesa a motor, ale o
prichode Karos 731 si pamatam len ze som ich zaregistroval. Dlho mi trvalo kym som dokazal rozoznat B731 od B732 kedze v BB mali prevahu 731.

Nepochopenie prislo ak ked som si zacal zapisovat EC a SPZ, neskor zas vlastny CP.

Mimochodom - hore je par historickych fotiek s RTO a SM11.
Majkl #725:
Moja babka vecer na pivo nechodi, takze vecer to uz ma na haku.
Ale ine som chcel.
Pises ze BBDS ma pripravene konkretne projekty na rozvoj trolejbusovej siete. Mohol by si ich trochu priblizit ak o tom vies viac?
Ked sme pri tych spomienkach…
Niekedy davno bol na parkovisku pod pamatnikom (dnes zastavka Stefanikove nabr.) stanok so zmrzlinou a kusok za nim bola velka tabula s linkami autobusov. Ako maly chlapec som tuto tabulu vzdy “studoval”, pretoze uz vtedy bola dost archaicka. Ale nic z nej si uz napamatam.
Inak zaujimalo by ma, ci ste ako “dopravofyli” trpeli niekedy nepochopenim okolia ako ja.
Raz sme sa v skolke hrali na dvore a okolo som videl 1.krat na linke 10 nasadenu Karosu 731 (volal som ju ”novka”, Sx11 bola ”starka” a RTO ”prastarka”). Od prekvapenie som vykrikol nieco ako ze tam ide novy autobus ale vsetci na mna cumeli, ze co za *****iny im to hovorim.
Reply on: Petik #706:
Este v roku 1998 mohli vodici parkovat s autobusom doma, takze podla toho boli zadelovany na linky. Takze mnohi sa s vodicmi poznali ako susedia. Aj ja sa pamatam ako sa hovorilo - dnes ide Jano, ten vzdy meska.
Okrem toho, ti co mali kratku smenu (11-12 hodin)
mali prideleny voz a jazdili len cez tyzden,
na turnusoch sa striedali dvaja, jazdili cely den
aj cez vikendy. Potom bolo lahsie poznat toho svojho vodica.
Zo zakladnej a skor si pamatam malo. Este som nevedel citat tak som rozlisoval linku 13 a 31 (dost rozdielne trasy) podla toho ktore cislo bolo na zastavke napisane skor 🙂
Az na strednej som dokonale poznal linku 31. Vedel som kto kedy pojde, vdaka rozdielnym intervalom som dokonca subehu autobusov roznych liniek urcoval rano cas (na hodinky som nedovidel).

Zvlastny vztah som mal k linke 5 (neskor 39, potom 28). Jazdili tam najkrajsie Karosy (50 a 86) a mali taky CP ze 5ka sla vzdy ked neslo nic ine. Neskor sa to zhorsilo, ostalo tam len jedno vozidlo.

Na ziadnej mape som to nenasiel, ale pamatam sa, ze linky do Sasovej nechodili okolo ako teraz 51, ale od ZS sli priamo do Sasovej kde sa tocili pri zvonici. Neskor si takto skracovali cestu niektori vodici liniek 31 (Sasova - Podlavice) ci 27. Z dnesnych na 51 tadial nechodi nikto, ani ked ide naprazdno. Vidno ze nie su miestny.
A celkovo má MHD Nitra pred BB jednu veľkú výhodu a tou je nástup všetkými dvermi pre držiteľov čip. kariet...
Uz mi je to s tym S jasne. V tych rokoch s velkou slavou zavadzali mechanizaciu - strojceky 🙂

Linka 32 ma sancu do septembra. Pokial sa na nu ludia nenaucia (pomaly sa zacina plnit), bude zrusena. Zatial je skor trpena.

Vcera sme boli s Majklom si vyskusat Citaro v Nitre. Je to dobre vozidielko. Vsade je dost miesta, ide dobre, jedine ze vodorovne madla su strasne vysoko (mne to vobec nevadi) a niektore sedadla su skor 1,5 sedadla cize pre zalubenu dvojicu, alebo jedneho obezneho cloveka. Zda sa, ze SAD nitra sa ide orientovat na Mercedesy. Okrem Citara ma aj primestske O 345 z Turecka. Budeme za par rokov zavidiet ? 😉

Petik, na zel. stanicu nepojde ziadna dalsia linka. Teraz je to napratane a 34 zvykne chodit zboku. Mozno sa spravia zmeny ked tam postavia Kaufland. Cela konecne je robena na mensiu prevadzku a hlavne len pre autobusy. Troliky nemaju kde stat pocas BP, a pri prestoji musi vodic sediet vo voze a uhynat sa.

Ked ja idem Citybusom tak je prazdny a do sedadiel sa vzdy zmestim takze problem nemam.
Keď tak nad tým rozmýšľam, za predpokladu, že by si všetci cestujúci kupovali lístok z čipovej karty, v istom slova zmysle by sa dal chápať ako samoobsluha aj dnešný systém v BB.
Dodnes písmenom "S" označuje vozidlá tuším Opava.
Reply on: Petik #724:
Na vysvetlenie... Samoobslužný predaj CL, teda "S" znamená, že lístok už nepredáva sprievodca, ale cestujúci sa musí vo vozidle obslúžiť sám. To znamená - vhodiť mincu do mašinky + následne si odtrhnúť lístok. Na tento spôsob sa prechádzalo v našich mestách cca od polovice 60. rokov. Dôvodom bol permanentný nedostatok sprievodcov. Na niektorých linkách (resp. vozidlách) slúžili sprievodcovia, na niektorých nie. A toto práve odlišovalo veľké písmeno "S" nastriekané (resp. nalepené) na karosérii vozidla v ktorom sprievodca nebol.
V druhej polovici 70. rokov (po prvý raz Praha - 1974) sa presadzuje úplne nový systém - tzv. "bezhotovostný styk s cestujúcim", tzn. cestujúci si cestovný lístok kupuje v predpredaji, t.j. mimo vozidla a označí si ho v označovači vo vozidle. Tento systém sa však už pod pojmom "samoobslužná prevádzka" nechápe a následne sa zo všetkých vozidiel písmená "S" odstraňovali.
Petik: chodí na Mládežnícku, ale len večer na 24. To je ten, čo tam prejde z 80.

Papyr: momentálne zo strany mesta nie je snaha rozvíjať trol. sieť, i keď BBDS má pripravené konkrétne projekty. Ale čo si Bystričnia zvolili, to majú...
Papyr #720 a Vladimir #723:
Chlapi tak sa dohodnite. Kupovalo sa to pred nastupom alebo az vo vozidle?

Vladimir:
Do koalicie s mojou 83-rocnou babkou?
Samoobslužný predaj CL fungoval tak, že cestujúci nastúpil do vozidla s pripravenými peniazmi, ktoré vhodil do "mašinky". Lístok teda nepredával vodič, ale nebol to ani predpredaj.


Pripájam sa k pro-City Busovej koalícii 🙂
Inak moja babka sa mi stazovala, ze na Mladeznicku nechodi Cityhnus, lebo do Karosy sa jej blbo nastupuje.
Na vine je zrejme mama, ktora ked bola u mna tie autobusy vychvalovala.

Ja ich nemam rad. Aj ked si to Kami nemysli:), je tam malo miesta na nohy a ked je to narvane, tak sa neni kde drzat.
No 32 je divna linka. Smerovo je takmer variantou linky 3, centrum tesne ale predsa obchadza (po slovensky sa tomu hovori tangencialna) :o)
Je to nova linka, takze ludia si ju najprv musia zapamatat, co pri 6 jazdach denne vobec nie je jednoduche.
Okrem toho v jej trase chodi relativne frekventovana 34 a 2, 32 ma na zastavkach blizko k centra zastavky na inych miestach ako ostatne linky.

Dalej argument proti - blbe cislo. 32 donedavna jazdila a mala inu trasu. Preco nezvolili napr 36, ktora jazdievala na trase Fortnicka-Skubin.
(Inak tie nove linky s cislami 9x si nepamatam ani ja).
Moj verdikt - ak tym chodi malo ludi, viac uz nebude => zrusit.

Asi to bude dalsia z x liniek, ktora bude chodit na vlakovu stanicu. Ale skusil by som experiment a zo zastavky Narodny dom by som ju odklonil na niekdajsiu zastavku 9.maja pri Drukose a potom popri po Bellusovej na zastavku Micinska a dalej popri Leninovi na stanicu. Aspon by sa do toho ne***ali ludia, co normalne jazdia linkou 2.
A na Bellusovej by som zriadil zastavku 'Zimny stadion' (na krizovatke s Jesenskeho ul) a to vratane liniek 80 a 31. Kedysi tam zastavka bola - tak 15 rokov a ten zastavkovy stlp tam bol donedavna, mozno stale je.
Reply on: Petik #716:
S akoze Samoobsluzny predaj listkov. Do tej doby (1974) existovali v MHD sprievodcovia, ktori vydavali listky. Potom sa postupne prechadzalo na dnesny system, ked je cestujuci povinny si zakupit listok este pred nastupom do vozidla. Vzhladom k tomu, ze v niektorych mestach sa od sprievodcov k automatom prechadzalo postupne (po jednotlivych linkach), boli linky, kde nie je sprievodca, oznacovane velkym S ako samoobsluzne.
S ako samoobsluha ? Zaujimave.

Vyskusal som si linku 32. Bola tam Karosa, lebo ciciak aj jeden MB boli pokazene. Ludia stale nemaju dopveru v tu linku. Obcas niekto nastupi, dalsi si pre istotu pozeraju kde to ide. A nasli ludia co videli Karosu tak nastupili sa cudovali sa co za cislo to maju na listku. Na dalsej zastavke prestupili na 34ku. Kto vie, co bude s tou linkou.
Reply on: Papyr #714:
Vsetci sa zhodneme, ze vzdy a za kazdych okolnosti je zodpovedny vodic. Je na nom ci sa spolahne na cestujuceho, ktoremu doveruje, ale vzdy plati doveruj ale preveruj a aj moj znamy tiez nejde uplne na slepo, ale moze mat zakryty vyhlad cestujucim, tak ho vyuzije.

Co nove ? Jedna vec je zelanie, druha vec je realny odhad a ten hovori, ze nic nove asi nebude len minimalna obnova vozoveho parku (961, 952, mozno daky minibus).
No predsa "samoobsluha".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.