Mal by som otázku pre nejakého Ikarusofila: niekedy v rokoch 1990-1992 sa na Slovensku objavilo niekoľko kusov ojazdených I-280 v dosť nezvyklom prevedení - boli celé tmavomodré, s veľkými vetračkami cez pol okna (ako napr. v Moskve) a dosť odraté, tipujem že mali minimálne osem-desať rokov. Jeden bol v Liptovskom Mikuláši, jeden v Trenčíne, v Martine a tuším som jeden videl v Tranve, ale presne si nespomínam. Neviete niekto, odkiaľ tie busy boli kúpené a či sa nejaký náhodou nevyskytol aj v Bystrici?
No ak pri 5,- SKK cestovnom získali o milión mesačne viac, tak dnes by to boli milióny dva. Síce by mohli z toho zaplatiť pár desiatok revízorov, ale však tak sa to nikdy nerobilo. Ešte že nežijem v Bystrici...
nie, nastupovanie prednymi dverami sa zaviedlo niekedy v marci 1994. Plus minus rok sa zaviedol predaj listkov len u vodica a v predajni. Neviem kedy sa potom zvysovalo, ale v roku 1996 boli ceny 6 Sk, 220 Sk mesiac, 520 Sk 3 mesiace. Casove listky sa zrusili od septembra 2000, posledne ceny boli 10/380/920 Sk z juna 2000.
ked musim niekde dalej ist tak chodim najcastejsie stopom v 90 percentach som na mieste skor ako busom sedim si usmiaty v nejakej octavii alebo niecom podobnom mam klimu mozem si zapalit proste bomba a navyse spoznam kopu pohodovych ludi kaslem na celu busdopravu
A vsetci sa hrozne cuduju ako moze niekto stopovat HEHEHE ?
pravy Zilincan by ti povedal ze tam prestupovat nemusis. Linky su predsa zokruhovane s intervalovym CP. Staci ked si tu takmer hodinku do dalsieho spoja pockas na zastavke.
1) Hej, treba (podľa doktríny istých šéfov menších DP a primátorov menších miest s veľkými ambíciami v čele s pp. Popluhárom a Slotom) cestujúcich k prestupom donútiť a každý prestup im osladiť:-P.
2) Hej, BBDS nič nestratila, tá proste natiahla intervaly a pridala meškania...
Dobre, skúsme to inak - koľko vyberie na cestovnom za rok PO, koľko BB. Koľko miestokm odjazdí PO, koľko BB. Koľko dostane ročne na dotácii (povedzme 2004) PO, koľko BB.
Odkial mate tieto informacie? Pokial viem, DPMP nepocita prepravenych cestujucich. On si to vytiahne zo zaznamov z pocitaca, pretoze kazdy autobus i trolejbus ma nainstalovane na napravach vahy a aktualna hmotnost vozidla v kazdom okamihu sa registruje palubnym pocitacom. Vecer po skonceni sluzby sa "disketky" z palubakov strcia do pocitaca a data zo vsetkych vozov sa ponahravaju do pamati.
A aby som nezabudol - počet prepravených cestujúcich je samozrejme taktiež úplne uletené a ničnehovoriace číslo - máte nejaké podklady v osobokilometroch? Lebo v počte prepravených cestujúcich napr. DP Praha prepraví omnoho viac cestujúcich ako České Dráhy.
Takže vy ste schopní prevádzkovať minimálne 1, ale pravdepodobne omnoho viac, naplno nasadených autobusov za JEDEN milión ročne? To je cca. 100.000 km!!! Vrátane všetkého? Idem do toho!
irizar