Reply on: BB-Schuhu #55700:
Tak ako o tom čítam, tak bude zrejme nutné kompletne obmeniť SW, vrátane zmeny celej architektúry systému ktorá bola navrhnutá spôsobom ktorý v reálnej prevádzke nefunguje - inak povedané, spraviť to celé nanovo od nuly. Čo je ešte horšie, minimálne v prípade tlačiarní bude možno nutná aj výmena HW, keďže sa javí že tam nakúpili nejaký náhodný retail produkt do supermarketu, ktorý nezvláda otrasy autobusu na vozovke a reštartuje sa. Žiaden quick fix teda nečakám, táto situácia bude trvať dlhodobo.
Ak náhodou nájdete nejakú chybu / zlý výpočet, píšte, opravím
BB-Schuhu
Ide tu aj o finančnú stránku veci. Župa povedala, že jazdenie zadarmo v januári bude stáť asi 750 tis. eur, v inom vyhlásení sa uvádzalo "takmer milión". Lenže je február a v mnohých autobusoch sa naďalej neplatí. Dokedy? Organizátor IDS BBSK doteraz nepriznal svoje zlyhania a ani nevysvetlil, ako mieni situáciu riešiť. Ak sa v autobusoch nebude dlhodobo platiť ani naďalej, nemôže to poviesť k finančnej neschopnosti kraja ďalej dotovať prímestskú autobusovú dopravu, ktorá by tak mohla skončiť kolapsom, v extrémnom prípade aj úplným zastavením?
Nehovorím o tom, že systém je komplikovaný a vonkoncom nie je "user friendly". Bolo to prezentované a častované prívlastkami ako niečo "moderné, nové, lepšie, výhodnejšie" a pod. Realita? V autobusoch, kde systém funguje, trvá odbavenie jedného cestujúceho oveľa dlhšie, vodič musí viac vyťukávať do tabletu, dlhšia je aj odozva na prípadné vytlačenie cestovného lístka. Aj to v ideálnom prípade, ak všetko funguje. Veľa spojov kvôli tomu mešká, ľudia nestíhajú prestupy a prípoje, je potrebné si nechávať dlhšiu časovú rezervu na prestupy. Je to pravý opak sľubovaného, ako budú spoje na seba nadväzovať, čakať sa, centrálny dispečing a neviem čo. Nič z toho nie je pravda, bolo to klamstvo na nás, cestujúcich.
Nepáči sa mi ani tarifa, ktorá pre nepravidelných cestujúcich a pri cestách na krátke vzdialenosti priniesla extrémne zdražovanie, rádovo v desiatkach %. V autobusoch nefungujú od januára svetelné tabule. Označenie vozidiel je nedostatočné, vrátili sme sa do 90. rokov, kde si cestujúci nájde za oknom pohodený papier formátu A4 s napísanou / vytlačenou cieľovou zastávkou, ktorý v tme ani nie je vidieť.
Aby som bol objektívny, spomeniem aj pozitíva. A nateraz jediné pozitívum pre mňa je celosieťový 24-hodinový cestovný lístok za 8 eur (z karty 7,20 eur), ktorý je pre mňa výhodný a viem si predstaviť, že ho budem využívať častejšie. Včera som ho využil prvýkrát a dokonca mi ho dokázal predať vodič v autobuse bez väčších ťažkostí. No trvalo to asi toľko času, počas ktorého sa dokázalo vybaviť možno 5 cestujúcich pri starom systéme.
Cítim sa vedením BBSK oklamaný a znechutený až tak, že som na pokraji záujmu o cestovanie prímestskou dopravou v Banskobystrickom kraji a niečo čo som celý život vnímal aj ako svoj koníček, beriem už len ako nevyhnutnosť, ktorú musím strpieť. Systém, ktorý fungoval a bol spoľahlivý, sa vymenil za systém, ktorý nefunguje.