Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: gigomatko #55379:
Priamo k amfiteátru nejazdí žiadna linka, ale v blízkej dostupnosti môžete využiť zastávky Tajovského - park, Strieborné námestie, ale aj Lazovná (t.č. však nie je obsluhovaná kvôli rekonštrukcii), ďalšia zastávka je na Severnej.
Aké linky idú k amfiteátru? A ako sa volá najbližšia zastávka?
S novým odbavovacím systémom EM Test v trolejbusoch sú technické problémy. Najnovšie DPM BB zakázal dobíjať dopravné karty od 31.5.2022 až do odvolania.
zdroj: http://www.dpmbb.eu
Údajne sú problémy aj s prestupnými lístkami medzi trolejbusmi a autobusmi, taktiež sú problémy, že niekomu pri prvých dverách vytlačí cestovný lístok, inému nie. V kĺbových trolejbusoch nefunguje bočný transparent vo vlečke. Na čelnom transparente namiesto veľkých čitateľných nápisov sú iba drobné nápisy, napr. malým písmom "B.B., Rooseveltova nem." Áno, aj to "B.B." je naozaj "veľmi dôležité". Návrat o 10 rokov dozadu.

Naopak čítačky z trolejbusov DPM BB putovali do autobusov SAD ZV. To znie síce pekne, ale niekoľko pár pokusov nastúpiť do vozidla 3. alebo 4. dvermi skončili neúspešne - buď mi vodič ani neotvoril zadné dvere alebo čítačka vzadu nefungovala a musel som prejsť ku 2. dverám. Pre úplnosť tohto príspevku dodám, že obaja dopravcovia SAD ZV aj DPM BB na svojich webových stránkach deklarujú nástup všetkými dverami od 1.1.2022.

Ďalšia kapitola je prestarnutý vozidlový park so zastaralými Karosami B952/B961 z rokov 2005-2006 a poruchové Citelisy z rokov 2009 a 2012, ktoré už majú tiež svoje najlepšie roky dávno za sebou. Je vôbec ešte nejaká nádej na kvalitnú MHD v Banskej Bystrici?
V Martine budú od 1. júna zadarmo cestovať obyvatelia nad 62, držitelia preukazu ŤZP a ŤZP-S, alebo Janského plakety ... https://www.zilinak.sk/prispevky/20082/v-martine-budu-od-1-juna-zadarmo-cestovat-obyvatelia-nad-62-drzitelia-preukazu-tzp-a-tzp-s-alebo-janskeho-plakety
Reply on: PeterBB #55374:
Moderná MHD (prímestská doprava) je: nejaké NOSNÉ LINKY s krátkym intervalom s prepojením protiľahlých sídlisk cez centrum a AS (ŽST), alebo prepojenie sídliska s centrom a AS (ŽST) podľa geografie mesta. A potom doplnkové, pracovné a študentské linky na rýchlejšie spojenie do práce, školy a podobne, ktoré nemusia ísť cez všetky prestupné body - uzly. A nie miš maš s linkami odvšadial všade a o ničom interval, resp. v jednom smere pekne rozložený a v opačnom smere 3 autobusy za 10 minút a potom 20 minút nič, ako je to v BB. Tie pracovné a školské linky vôbec nemusia rešpektovať takt hlavných liniek, ale práve začiatky a konce pracovných smien, aby človek stihol prísť do práce včas a odísť, tak aby sa stihol prezliecť a ukončiť smenu a nie príchod 5 - 7 minút pred koncom smeny a odchod 3 minúty po konci smeny v danej zóne. A spojenie na všetky pracovné smeny a nie že napr. sa nedostane na nočnú a nedostane s poobednej a podobne.
Reply on: PeterBB #55374:
To buhužiaľ žiadny šofér, ani sadka ani dopravný podnik nemôže nijako ovplyvniť. Autobusy ani trolejbusy, nemajú krídla ako ,,fantomasovo super auto,,. Ovplyvniť sa to trochu dá úpravou CP, ak sú tie problémy každodenné, ovšem nikdy nie presne na minútu. V krajských mestách by mal byť interval MHD v špičke taký, aby si si to obrazne povedané ani nevšimol. Ďalšia vec v MHD a prímestských linkách by cestujúci mali byť pripravený na to, že oproti CP musia počítať s odchodmi a príchodmi s toleranciou +- 2, 3 minúty a v modernom krajskom meste s intervalmi na nosných linkách, aby si si to takmer nevšimol.
Jeden môj postreh. Dnes som išiel jednotkou (07:12 odchod zo žel., vodič 621). K Rooseveltke mala prísť o 07:32, kvôli zápcham prišla až o 07:40.
Reply on: PIT #55367:
tak toto som zatiaľ nikde nevidel, to je absurdita😠
Reply on: PIT #55368:
sa divím, lebo za mojich čias bývali štvrtkové spoje vyťaženejšie než piatkové (jazdili vtedy 16:15 dokonca dva vozy, jeden po TN zrýchlený bez PD a jeden až do NM). A áno, hovorím o linke SADTN, nie o tejto....ale je to de facto jedna linka, hoci viacerými dopravcami pod rôznymi číslami.
Reply on: superbiker #55369:
Tak za bežných okolností rozumiem, že nie je dosť ľudí so záujmom o diaľkové autobusy na niektoré smery, ale čakal som, že pol roka s +2 prestupmi navyše vyvolá zmenu v dopyte.
Reply on: PIT #55367:
Tak ZSR uz nahodili a niektore zmeny zacinaju uz od 1.6.: 160tka a RR ZV - KE zatial bez zmeny, 170/150/130 uz od 1.6. rozpojenie R smer Bratislava, skrátenie iba po Levice a od Surian do BA a medzi Novou Baňou a Šaľou NAD, Poľana a piatkový a nedeľný posilový R pôjdu odklonom cez Želiezovce a Štúrovo. Zvyšok uvidíme po 12.6.
Reply on: PIT #55368:
Skôr som myslel pravidelnú DAL linku ako boli niekedy, napr. dávno RS - BR - BB - MT - ZA, ktorá premávala každý deň (ku koncu iba v piatok a nedelu). A nie takéto kvázi náhodné spoje, že premávajú iba 2 - 3 dni v týždni aj to je úspech ak po celý rok. Takých autobusových diaľkových liniek (náhrada - alternatíva rýchlikov), ktoré by premávali každý deň , resp. aspoň klasické redukcie typu X, 6, + už je ako šafranu.
Reply on: superbiker #55366:
Takže žiadne také BB - PD - TN >> 601519 od zajtra 26.05.2022 redukuje štvrtkové spoje ako nedostatočne využívané

RS - LC - VK - LV - BA >> od zajtra 26.05.2022 začína premávať nová linka 610506 VK - Šahy - Dudince - LV - NR - TT - BA v (4)(5) a (7)
https://www.bbsk.sk/%C3%9Arad/Organiza%C4%8Dn%C3%A9jednotky%C3%9AraduBBSK/Odborverejnejdopravy.aspx?eventid=17e98087-4366-43a6-9eca-207b2af32bd0&actiongroupid=1758&title=Aktuality&css=%20blue-box#dnn_ctr3402_ModuleContent
Reply on: superbiker #55365:
Na 160 úpravy diaľkových vlakov od 2. zmeny GVD budú:
- RR 923 ZV 19:13 - KE 22:38 - nebude premávať v sobotu
- RR 911 KE 5:23 - ZV 8:48 - nebude premávať v nedeľu
>> ja fakt neviem, kde na tieto úžasné nápady prichádzajú - pred začiatkom letnej sezóny obmedziť vlaky, ktorými sa ľudia majú prepraviť do/z uzlov, z/do ktorých im objednávajú letné vlaky (BBSK v BŠ ešte aj prípojné busy), ktoré sa následne nedajú z/v týchto smerom použiť... Tak ak by to bolo nevyhnutné, tak to mohli upraviť po letnej sezóne.
Reply on: Viko #55364:
Nemyslím si, že by sa SAD ZV, alebo akákoľvek SADka hrnula do obnovovania, alebo zavádzania ,,diaľkovej dopravy,,. Skôr súkromníci ako DAKA, FLIXBUS, ale tam je to skôr iba po diaľnici, alebo z HU do PL a pod. Takže žiadne také BB - PD - TN, alebo RS - LC - VK - LV - BA nebude.

Pozeral som tú NAD Nová Baňa - Šaľa a navigácia vyhodila čas autom na 55 minút, takže tých 70 min. je ešte reálnych +8 min. na prestup v NB a + 8 min. na prestup v Šali. Ale vieme, že žiadny vlak nepríde nikde načas, takže .......

Osobne som fakt zvedavý na tie reálne časy (ne)meškaní po 12.6. na 130/150/170 tke.
Reply on: BB-Schuhu #55362:
160 tka a južné R sú tam bez zmeny, tak asi to nakoniec nechali tak, aj keď som osobne čakal minimálne obmedzenie na X. Škoda, že nevyužili zmenu na nepresunuli REX do Margecian na 5:35, alebo 7:35. Inak, čo sa týka vlakov Os, tak čo som tak pozeral trate 170, 171, 154, 162, 160, 150, 152, 126, 180, 143, 145 - tak Os vlaky nezredukovali žiadny, pritom skôr, keď už chcú šetriť by som zredukoval skôr (politicky nepriechodné asi) Osobáky na slepých tratiach, tie sa dajú krásne nahradiť (alebo ani nie, ak sú tam súbehy) autobusmi. Krátiť a obmedzovať diaľkové R, RR, REX vlaky je zhovadilosť prvého stupňa, najmä tie prvé ranné a posledné večerné, keď sa chce podporovať ,,mobilita,, a ,,cestovný ruch,,. Nikto nepôjde niekam, príde tam na obed a za 2 hodiny musí ísť naspäť.....
Reply on: superbiker #55360:
Tých 70km trasy rýchlika v autobuse je celkom megalomanské riešenie, cieľom bolo nenaťahovať jazdné doby?
Trocha sa bojím, aby z toho nebol chaos, keď bude iný rozsah NAD za Os a za R, do toho pravidelné meškania a následné čakanie na nadväznosti...

Inak, nie sú info, či SADZV obnoví na leto diaľkovú 613501 alebo aspoň časť 703501? Myslím, že v tejto situácii by to dávalo zmysel.
Reply on: BB-Schuhu #55362:
CP je už zverejnený komplet. 😃
Reply on: superbiker #55360:
Čítal som, že k redukcii vlakov má prísť aj na Považí a na trati 160 Zvolen - Košice, ale podrobnosti neviem, keďže CP som zatiaľ nevidel.
Ešte nové cestovné poriadky dotknutých tratí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.