Takéto skibusy, cyklobusy, turisticke busy, alebo aj klasické linky do rekreačných oblastí sú okrem sezóny silne závislé na počasí v ten deň, kedy majú premávať. Takže keby bol krajší víkend, možno by tam bolo aj 10 - 14 cestujúcich. Druhá vec je, že už si ľudia zvykli chodiť autom, najmä tam kde nie je / nebola dlhodobo ponuka adekvátnej VHD. A tiež naozaj nedostatočná propagácia a nejasná vec, na ktorej strane Rudohorskej, dolnej to ide. Či smer na Magurskú a hore strmo popri Tatranskej, alebo smerom na Bánoš a cez Nemce hore. Myslím si, že uvedený bus, by mohol začať ako normálna linka. Premávať by mohla cez 6, + od 1.6. do 30.9. a od 1.12. do 28.2., v letnom období by mohol byť s vlečkou pre bicykle. Tým pádom by chodili v lete dva cyklobusy. Jeden ráno na 2x na Šturec a Donovaly a druhý 1x tiež ráno na Šachtičky. Ale prvý rok by to chcelo silnú dotáciu, lebo ľudia to objavia, zvyknú si až po čase a nie po mesiaci a potom nič zrušenie.
BB-Schuhu
Ale dôvod sa dá veľmi ľahko vydedukovať. Vozidlo (ZV-358BI, poradie 34/3), ktoré robí uvedený spoj 9:37x z Gaštanovej, končilo pred ŽST o 9:57. Následne odtiaľ začínalo ako linka č. 28 o 9:58 (tento spoj nešiel z toho dôvodu z Park. Mičinská). Lenže ako L28 presmerovali na AS od 1.10.2017, vozidlo sa muselo za 1 minútu presunúť manipulačne zo ŽST na AS, čo nie je možné stihnúť. Takže vyriešili to úplne geniálne, a síce tak, že spoj 9:37 z Gaštanovej dali o 7 minút skôr, aby to vodič stíhal na AS. Výsledkom je, že tento spoj pôjde 9 minút po predchádzajúcom spoji linky č. 36 a potom nepôjde 21 minút nič. Takýmto spôsobom si pekne rozbíjame systém.
Mohli to radšej vyriešiť výmenou doobedného obratu medzi 23/2 a 34/3.