Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Takéto skibusy, cyklobusy, turisticke busy, alebo aj klasické linky do rekreačných oblastí sú okrem sezóny silne závislé na počasí v ten deň, kedy majú premávať. Takže keby bol krajší víkend, možno by tam bolo aj 10 - 14 cestujúcich. Druhá vec je, že už si ľudia zvykli chodiť autom, najmä tam kde nie je / nebola dlhodobo ponuka adekvátnej VHD. A tiež naozaj nedostatočná propagácia a nejasná vec, na ktorej strane Rudohorskej, dolnej to ide. Či smer na Magurskú a hore strmo popri Tatranskej, alebo smerom na Bánoš a cez Nemce hore. Myslím si, že uvedený bus, by mohol začať ako normálna linka. Premávať by mohla cez 6, + od 1.6. do 30.9. a od 1.12. do 28.2., v letnom období by mohol byť s vlečkou pre bicykle. Tým pádom by chodili v lete dva cyklobusy. Jeden ráno na 2x na Šturec a Donovaly a druhý 1x tiež ráno na Šachtičky. Ale prvý rok by to chcelo silnú dotáciu, lebo ľudia to objavia, zvyknú si až po čase a nie po mesiaci a potom nič zrušenie.
Reply on: BB-Schuhu #53472:
Ja sa hlavne obávam toho že nedostatočnou propagáciou (nikde inde ako na imhd som túto informáciu nezachytil), bude mať tento skibus neúspech, čo nebodaj niekto v budúcnosti môže využiť ako argument aby sa to viac nezriadilo. Druhá vec je reálna využitelnosť, takéto niečo má fungovať celú sezónu, nie len na jej konci - takto je to naozaj odsúdené na zánik.

Rozmýšlam ale či by všetky tieto projekty (skibusy, cyklobusy) nemohli byť podnetom na nejakú celoročnú pravidelnú linku (či už MHD, alebo prímesto) s rekreačným využitím na štýl linky 43 v BA alebo 14 v KE.
Skibus na Šachtičky - dnes záložák ZV-357BI
Z Námestia slobody 0 cestujúcich, z Rudohorskej dolnej 4 cestujúci.

Lenže zase CP je dosť nešťastne spravený. Odchod z Nám. slobody 8:30, z Rudohorskej dolnej 8:45. Je jasné, že vozidlo toto prejde v pohode za 7 minút, určite nie za 15 minút. A ako býva zvykom vodiči (česť výnimkám) nezvyknú vyčkávať na odchod z nácestnej zastávky, takže reálne bolo vozidlo o 8:40 už fuč. Navrhoval by som posunúť odchod z Rudohorskej dolnej na 8:40. Príchod 9:00 na Šachtičky môže ostať.
Reply on: kvorka #53470:
Presne tak, v tomto prípade je to urobené dobre. "x"-spoje zabezpečujú v preklade 34+35+36 pekný 15-minútový interval, pričom každý druhý spoj ide cez Jesenský vŕšok (35+36). Tie spoje v "c" sú len vložené do linky 34. Funguje to takto od roku 2011 celkom dobre. Rozhodne toto nie je vec, ktorú by bolo potrebné meniť.
Reply on: C4H8Cl2S #53468:
lebo musíš pozerať nie len 34 ale preklad 34-35-36, kde zistíš, že to je urobené dobre (ako niečo z mála v BB). Potom zistíš, že v sedle je 15 min interval a v špičke dokonca ešte menej. Tie spoje čo sú vložené (teda tých 10 min) sú len v "c" a aj bez nich je tam 15 min, s nimi 00-10-25-40-55
Akú logiku/význam má to, že na L34 je v špičke interval 10, 20 a 30 minút? Keby to rozložili na 20 min alebo aspoň 30 a 15, tak by mal z toho dakto na DPMBB smrť?
Reply on: BB-Schuhu #53465:
A ako to tu zvyčajne chodieva tak ono sa to časom síce poobmieňa, ale tento odchod aj tak už ostane zabetonovany naveky. Viď poradia s ktorými sa postupne šachovalo tak že teraz nemajú ani jeden spoj na svojej kmeňovej linke.
SKI bus Šachtičky vo februári:

http://www.banskabystrica.sk/?program=51&module_action__0__id_ci=152775

Stredoškoláci na strednom Slovensku majú "jarné" prázdniny ako prví už od 19. do 23. februára, škoda že sa nemyslelo aj na tento termín premávky od pondelku do piatku v tento týždeň, otázne je, či by bol v tieto dni využívaný...
Reply on: draxter #53460:
Vôbec nesúhlasím s touto zmenou na linke 34. Jedna z mála liniek, ktorá funguje celkom dobre, je tam dopoludnia 30 minútový interval, v preklade s 35+36 celkom pekný 15-minútový interval.

Ale dôvod sa dá veľmi ľahko vydedukovať. Vozidlo (ZV-358BI, poradie 34/3), ktoré robí uvedený spoj 9:37x z Gaštanovej, končilo pred ŽST o 9:57. Následne odtiaľ začínalo ako linka č. 28 o 9:58 (tento spoj nešiel z toho dôvodu z Park. Mičinská). Lenže ako L28 presmerovali na AS od 1.10.2017, vozidlo sa muselo za 1 minútu presunúť manipulačne zo ŽST na AS, čo nie je možné stihnúť. Takže vyriešili to úplne geniálne, a síce tak, že spoj 9:37 z Gaštanovej dali o 7 minút skôr, aby to vodič stíhal na AS. Výsledkom je, že tento spoj pôjde 9 minút po predchádzajúcom spoji linky č. 36 a potom nepôjde 21 minút nič. Takýmto spôsobom si pekne rozbíjame systém.

Mohli to radšej vyriešiť výmenou doobedného obratu medzi 23/2 a 34/3.
Reply on: Mike #53463:
To ale nie je Schadefabrik.
Jednoducho tu niekto nemá rád intervaly (tak ako si matne pamätám kedysi v roku 2010/2011 pri kombinácii 34+35+36). 😛
Reply on: BB-Schuhu #53458:
akože úplne idiotské rozbitie intervalu tam, kde nejaký bol? ?
Škoda Electric + Iveco Urbanway 18M = nový trolejbus Škoda 35 Tr
tlačová správa: https://www.vlaky.net/upload/images/kratke/021086/18-02-06_TZ_Skoda_Novy_trolejbus_Iveco.pdf
článok+foto: http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=14288

Je evidentné, že číselné rady nových trolejbusov Škoda sú rezervované nasledovne:
Škoda 32 Tr (s karosériou SOR NS 12) - objednávka pre Opavu
Škoda 33 Tr (s karosériou SOR NS 18) - zatiaľ neexistuje, dokonca ešte nebol predstavený ani NS 18
Škoda 34 Tr (s karosériou Iveco Urbanway 12M) - zatiaľ neexistuje
Škoda 35 Tr (s karosériou Iveco Urbanway 18M) - prvý vyrobený prototyp v Plzni

Pritom už aj najnovšie Škody 30 Tr sa ponúkajú ako parciálne trolejbusy s baterkami (napr. objednávka pre Hradec Králové). "Naše" dva baterkáče majú vzhľadovo najbližšie k tomuto, avšak nie pod značkou Škoda, ale SOR TNB 12.
Zmena CP linky č. 34. Spoj 9:37 z Gaštanovej posunutý na 9:30x.
zdroj: http://www.mhdbb.sk/?id_menu=0&module_action__54803__id_info=29232#m_54803
Reply on: PIT #53456:
Noooo ? Celkom pekný projekt, hlavne tie budovy zkosené do lichobežníku sa mi páčia veľmi. Hlavne to má priaznivý vplyv na byty na nižších podlažiach, keďže tie vyššie položené podlažia z náprotivných bytoviek im budú menej tieniť. Len ma zaujíma, že pri tých cenách a platoch aké sú v BBSK, že kto to tam vôbec dokáže kúpiť. Nejak mi to nejde dokopy s tým neľahkým životom v BBSK.

Len na okraj mám otázku, že v čom som sa stratil presne? ?
Reply on: C4H8Cl2S #53455:
Tentokrát súhlasím a začínaš sa strácať.
Dám ti mobility no, tak tu knihu do Googlu a nájdeš bez potreby vymýšľania konšpiracii. I keď nikdy nie je nič zaručene.
http://www.arkonas.sk/developerske-projekty/areal-byvalej-slovenky/
Reply on: PIT #53452:
A po zbúraní má následovať čo? Existuje teoreticky šanca, žeby pozemok očistený o ruiny nadobudol na hodnote, plus by nadobudol na cene o hodnotu búracích prác a ostatných s tým spojenými prácami? Zbúranie budov ešte stále nevylučuje predaj pozemku nie?

Mňa napadá to čo je na Slovensku bežné a síce, že je možné spískať akúkoľvek zlodejinu a hlavne Smeráci sú v tom preborníci. Aj tak, čo sa im stane? Príde Kaliňák a ohlási (s prekvapeným výrazom, od vtedy vznikla nová fyzikálna jednotka "kaliňák", ktorou sa meria miera prekvapenia https://www.youtube.com/watch?v=6RTPN3GCojU), že skutok sa nestal, napíše sa o tom článok, na mesiac sa zdvihne búrka nevôle, OĽaNO urobí pár frenetických tlačoviek a celá vec zhasne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.