Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: peste.noire #53113:
Vieš, ja sa nečudujem, že každého prestane baviť diskutovať s tebou, keďže aj po výslovnej prosbe o konštruktívne a štruktúrované príspevky ti to vydrží jeden post a zas to hneď spadne do tohoto hnevlivo-nenávistného pľutia na všetky strany.
Akurát škodíš sebe samému, toľký negativizmus nemôže mať dobrý vplyv na ničí život. Vykašľať sa na toto čierne videnie naozaj oslobodzuje, a to ti vravím z vlastnej skúsenosti.
Reply on: 810zssk #53106:
Mozno je ten program v oblasti dopravy dobry preto, ze ho nepripravoval Slovak, ale Cech.
Musim povedat, ze Lunter ma v oblasti verejnej dopravy bezkonkurencne najlepsi program zo vsetkych kandidatov na zupanov na Slovensku - ako kvalitou, tak aj tym ako velmi do hlbky ide.
https://lunter2017.sk/src/files/lunter-verejna_doprava_a_prinosy_ids.pdf

Akurat by som sa trochu obaval, ze zavedenie IDS v BBSK je vacsia vyzva nez sa mu zda (ono bude vela treba vybojovat napr. aj s jednotlivymi mestami), ale napriek tomu verim ze ma sancu to aspon rozbehnut tym spravnym smerom.
Reply on: kvorka #53100:
Nech sa páči, tu je :
https://www.bbsk.sk/%c3%9arad/Oddelenia%c3%9araduBBSK/Oddelenieinvest%c3%adci%c3%adaverejn%c3%a9hoobstar%c3%a1vania/Centr%c3%a1lnyregisterzml%c3%bav,objedn%c3%a1vokafakt%c3%bar.aspx?id=385116#dnn_ctr2168_ModuleContent

No môj názor je takýto:

a) Absolútne o ničom ... Kalkuláciu má v prvom rade mať spravenú objednávateľ aby v kombináciu s celkovou cenou výkonu a koľko km na ktorej linke a akým autobusom sa ubehne vedel stanoviť akú veľkú položku bude v rozpočte potrebné vyčleniť.

b) Suma 0,77 €/km je zafixovaná na roky 2017 a 2018, avšak dodatok je do konca roka 2013. O čom je taký dodatok, ktorý daruje predĺženie zmluvy do roku 2023 avšak garantuje výhodnú cenu iba tento a budúci rok? A ešte som zvedavý, že ako sa retrospektívne uplatní vrátenie preplatku.
Ďalšia vec, ktorá ma napadla je, že darmo je zafixované, že koľko BBSK zaplatí dotáciu, keďže dotácia je iba položka podľa ktorej sa stanoví aký mesačný paušál sa vyplatí SAD Zvolen. Po uzavretí mesiaca a bilancií tržieb sa od celkových nákladov na 1 kilometer (+ primeraný zisk samozrejme) odpočíta paušálna úhrada plus tržby a buď je preplatok alebo nedoplatok. Čo potom? Dodatok vôbec neošetruje položku DOPLATOK! A tú môže SAD Zvolen smelo vymáhať. No keďže v pôvodne zmluve stojí, že v prípade, že BBSK neuhradí doplatok, tak dopravca v záujme zachovania rozsahu služieb je oprávnený si vziať úver u banky, ktorý potom musí dopravcovi ako položku v ekonomických oprávnených nákladoch kraj preplatiť! Čiže nie je zafixovaná celková cena výkonu, ktorá mala byť medziročne upravená o infláciu jednotlivých položiek na vstupoch a medziročný rast miezd. Čiže strelím ak bude cena výkonu rásť a dotácia ostane 0,77 €/km aby sa vedenie chválilo s nízkou dotáciou na km aj neskôr, tak potom čo s doplatkom, ktorý bude na 1 km rásť a rásť?!
Ďalej len ignorant dokáže poskytovať rovnakú dotáciu na všetky spoje, keď sú na nich vypravované rôzne vozidlá? Ako môže byť cena za vypravené 12 m a 10 m vozidlo rovnaká? Tie náklady na 1 km sa líšia o pár centov na km. Poviete si, že to je nič, ale ročne sa to napočítava na nemalú sumu. Bohužiaľ koľko bude celková cena výkonu, by si kraj vedel stanoviť vtedy, keby ako objednávateľ zostavoval CP a určoval, ktorú linku budú aké vozidlá obsluhovať. Predbežnú kalkuláciu by si kraj vedel spraviť tak, aby paušál dosahoval 70-80% celkových nákladov v danom mesiaci a 20-30% zvyšok by doplatil ale len do výšky dorovnania celkových nákladov. Vedel by si tak urobiť prognózu, že koľko bude zhruba potrebovať aj s uvažovaním, že tržby medziročne klesajú o nejaké percentá.
Ďalej ak nebude BBSK chcieť toľko platiť, tak možnosti sú tri : buď okrešú výkony, čo by položilo obslužnosť v najslabších okresoch ako V. Krtíš, Krupina, B. Štiavnica, Revúca a Rimavská Sobota. Druhá možnosť je dvihnúť cestovné aby sa to vykrilo. A tretia je držať hubu a doplatiť to ...

c) SADka môže veselo nakupovať čo chce a za koľko a na záver ak nevyhrajú súťaž v 2022-23, tak im BBSK musí všetko do čoho "investovali" pre plnenie zmluvy o výkone vo verejnom záujem preplatiť.

d) Sprístupnenie online údajov z autobusov je to, čo iné kraje už nejaký ten rok majú. Ak si všimnete, tak nikde tam nie je uvedený dátum alebo lehotu (60, 90 alebo 120 dní), že do kedy je SADka povinná tieto informácie nám sprístupniť. A ani tam nie je napísané, že aká sankcia im hrozí ak to nesplnia! Absolútne bezzubé.
Reply on: peste.noire #53099:
daj link, nevidel som, ale rád pozriem. Podľa medializovaných info je to však pamflet.
Naruším Vám diskusiu o t-busoch otázkou : Videli ste dodatok BBSK so SAD Zvolen? Ak áno, tak ako ho hodnotíte?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.