Reply on: 810zssk #53039:
čím vlastne dávaš za pravdu SJT.1 že kludne mohli byt nastupišta primestskych liniek kludne pokope s MHD a vlakmi a obchody mohli byt na druhej strane, tento problem by tym odpadol. s tymto sa stotožnujem, tak ako s tvojim tvrdenim
Viko
1) Ak 90% zahraničných odoberateľov máš po politickej linke, a tá politika zo dňa na deň padne a odhalí vnútorný krach všetkých tých zmluvných krajín, tak áno, zo dna na deň nemáš odoberateľov. Domáci trh bažil po západných veciach už len preto, že dovtedy neboli a vývoz do civilizovaných krajín pochoval zánik PZO a vôbec celého systému obchodných vzťahov. Tých pár licenčných Hannomagov a podobné pokusy (v rozsahu plávacích rukávikov pre topiaceho sa mamuta) proste prichádzali príliš pomaly, neskoro a v malom počte. A nepotrebujem poznať nostagické klebety majstrov zo zťs, aby som to chápal. Iste sa mnohí snažili, ale fakty čierne na bielom nepustia.
2) "Vtedy čo sa dalo vyžiť" - konkretizuj prosím, kedy.
Lebo zo socializmu mám mnoho osobných súseností o opaku, napr. ako absolvent priemyslovky musel okrem roboty ešte brigádne jazdiť v ČSAD, lebo jeho plat + plat ženy učiteľky nestačil na zariadenie bytu ani pri tých šialene dotovaných cenách všetkého.
3) "Robili v našich fabrikách" tak po a), robili alebo boli zamestnaní? Lebo viem o celých oddeleniach veľkých podnikov, kde nebolo do čoho pichnúť, a práve mantra udržania tejto prezamestnanosti potom ťahala tie firmy k zemi. A po b), fakt máš pocit, že domáci majitelia sa osvedčili viac ako zahraniční??? Česť výnimkám, ale posledné desaťročia ma presviedčajú o opaku. A hlavne, nech je majiteľ aj z Marsu alebo Alfy centauri, dôležitý je predsa jeho postoj k zamestnancom a záujem na rozvoji firmy, nie nejaká nálepka v podobe národnosti (ktorú navyše nikto v Európe nemá jednoznačne danú, keďže sme sa tu miešali hlava nehlava).