Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #51833:
Nič také neexistuje. Nedá sa všetko definovať predpisom. Uvoľníš predpis, začnú ti ho zneužívať tí "vychcánkovia". Predpis treba formulovať vágne ("cestujúci je povinný označiť si cestovný lístok bezprostredne po nástupe") a revízorom nariadiť toleranciu, napríklad nikdy sa nevrhať na cestujúceho, ktorý evidentne mieri k označovaču. A za takéto chovanie nekompromisne vyhadzovať.
Reply on: S499.1023 #51829:
súhlasíms tebou, pretože právo nevypovedať má tiež každý obvinený, nielen ten, kto je naozaj vinníkom - ja sa nevyznám v práve ako kvorka, ale gratulujem každému jednému, ktorý sa žulit nenechá (ako povedal kapitán Harris) ? Najmä keď čítam zlovôľu niektorých jednotlivcov (lietajúci a pod.), tak ma to utvrdzuje v tom, že jednoducho kto si to nenechá, má do budúcna pokoj; kto si nechá brnkať po nose, toho budú žuliť furt.?
Reply on: Petik #51835:
Cítim to nejako podobne a s veľkou časťou príspevku súhlasím. V niektorých bodoch však mám iné skúsenosti.

Skúšali sme viesť revízorov k spomínanej tolerancii (a vlastne stále to robíme). Vrátilo sa nám to na náraste sťažností. Ak revízor prižmúril oko nad jeden deň neplatným PCL, prakticky už nedokázal vyrubiť pokutu v rovnakom autobuse nikomu inému, hoci aj totálne bez lístka. Národ (vrátane nezainteresovaných cestujúcich) okamžite takmer lynčoval s krikom "a prečo jemu odpustili a tomuto nie?". V tomto je slovenská povaha strašná.

Platí zásada, že čím nižšia pokuta, tým väčšia ochota ju uhradiť a naopak. Vymožiteľnosť je pri nižších pokutách reálne vyššia. Problémom však môže byť, že v kombinácii v menej častými kontrolami sa pri nízkej pokute časti pasažierov viac vyplatí ochotne raz za čas zaplatiť pokutu, lebo ich to vyjde lacnejšie ako kupovanie PCL. Viem, tu je liekom len vyššia frekvencia kontrol. No ale keď Ti objednávateľ vyšší počet revízorov neschváli...

Ono celkovo som z reakcií ľudí sklamaný. Občas sa dobrovoľne účastním kontrol ako pozorovateľ a nikdy predtým by som neveril, koľko nadávok sa revízorom ujde od ľudí, ktorí lístok majú! (napr. "čo si to dovoľujete, už minulý týždeň ste ma kontrolovali a dnes buzerujete zas?").
Reply on: Vladimír #51833:
Vzdy budu cierni pasazieri. Nie je sposob, ako ich uplne eliminovat, jedine, ze by bola dosledna kontrola u vodica.
Cielom revizorov preto nemoze byt odchytit vsetkych pasazierov, lebo je to nerealne a ako vidime, nastavaju situacie, ked na to doplacaju nevinni cestujuci.

Pocetnost kontrol by mala byt taka, aby jazda na cierno nebola komfortna. Ak bude pravidelneho cierneho pasaziera kontrolovat kazde 3 tyzdne revizor, tak to bude zbytocne stresujuce a pocet ciernych pasazierov sa znizi. Pritom ani nie je nutne, aby ten konkretny cierny pasazier bol skutocne kontrolovany. Staci, ze revizor pojde v rovnakom autobuse a ciernemu pasazierovi trochu stupne adrenalin.
Revizori by mali by nosit uniformy. Boli by vidiet a mali by vacsiu autoritu. Zaroven by mali byt tolerantni, cim by mohli ziskat trochu respektu u platiacich cestujucich.
To ze sa budu handrkovat s niekym, kto si neskoro cvikne listok znamena, ze skontroluju menej ludi a uniknu im ini cierni pasazieri.
Alebo ak vidia, ze niekto ma jeden-dva dni neplatny kupon, nech mu predaju normalny jednorazovy listok. To sa predsa stane kazdemu, ze si nevsimne, ze mu skoncila platnost kuponu. Nemusis to pisat do tarifu, staci interny predpis.

Co sa tyka pokut, tiez si myslim, ze by nemali byt prilis drakonicke. 30 euro by malo stacit. To si este platiaci cestujuci povedia, ze si to zasluzil. Pokial bude pokuta 50 euro, tak uz mozno zacnu toho cierneho pasaziera lutovat a z revizora bude lump a vypalnik.
(Tu chvalim Bansku Bystricu alebo aj Nitru, ze pokuta je rozumna. 50 euro ako v Bratislave je extrem.)
Niekde som cital nazor prazskeho revizora, ktory hovoril, ze ked bola pokuta 400 Kc, cierni pasazieri im rovno platili cash. Dnes pri 800 Kc sa s revizormi dohaduju, utekaju alebo su agresivni.

Su 2 sposoby, ako pristupovat k nahodnym ciernym pasazierom:
1. zlava z jednej pokuty kazdy rok (alebo raz za 2 roky)
2. zlava z pokuty vymenou za to, ze si cestujuci kupi rocny (alebo polrocny) kupon.
Reply on: Vladimír #51833:
V NR napríklad už dlhší čas hľadáme riešenie novej definície druhov pokút so zámerom citeľnejšieho odlíšenia úmyselných čiernych jázd a tých, ktoré vznikli nedopatrením inak vzorného cestujúceho. Tiež to nie je také jednoduché, ako sa zdá.
Reply on: S499.1023 #51832:
Mne osobne sa to tiež nepáči. A dávno rozmýšľam nad tým, ako by ideálne malo znieť jednoduché pravidlo, ktoré zohľadní aj potreby cestujúcich, ale zároveň zaručí aj nejakú vymožiteľnosť pre dopravcu. Naozaj ma to zaujíma a za návrh "litery nedementného predpisu" 🙂 budem veľmi vďačný.
Reply on: Vladimír #51831:
Nepovažujem to za fér ale nepovažujem to ani za dostatočne relevantné na to, aby kvôli tomu boli buzerovaní všetci cestujúci napr. tým, že s rukami plnými tašiek, detí, sa musia najprv rútiť k najbližšiemu označovaču aby doslovne splnili literu dementného predpisu.
Reply on: S499.1023 #51827:
Zrejme musím konštatovať názorový rozkol. Skutočne považuješ za fér, že sú cestujúci, ktorí si označia lístok pri každej jazde a sú cestujúci, ktorí si ho označia len zoči-voči revízorovi?

A pokiaľ revízori v nejakom meste blokovanie označovačov zneužívajú, na ťahu by mal byť dopravca. Dúfam, že sa nemýlim, ale napr. v Žiline revízor nedokáže zablokovať označovač, odkiaľ vozidlo neopustí zónu zastávky.
Reply on: S499.1023 #51829:
Odpovedal si v predchádzajúcom príspevku. V tomto sa zásadne nezhodneme.
Reply on: Vladimír #51824:
Slušný človek sa nemá čoho báť? To je fráza, ktorá ma vytáča celkom mimoriadne. Ty ukazuješ lístok v autobuse hocikomu, lebo ho máš v poriadku? Občiansky preukaz ukazuješ okoloidúcim policajtom bez vyzvania?
Reply on: kvorka #51825:
Ďakujem za vysvetlenie. Otázkou je, či by si po odstránení vymenovaných nedostatkov MHD BB od sabotovania kontroly lustrovaním každého revízora ustúpil. To samozrejme vieš len Ty, ale ja si potajme myslím, že ani vtedy 😉

Ak by si si skutočne vzal starý socialistický odznak ČSAD a šiel v NR kontrolovať, reakciu ľudí neviem odhadnúť. Ak by si však natrafil na mňa, ja by som Ti bez zbytočných otázok predložil svoju čipovú kartu a so záujmom sledoval ako ju vyhodnotíš.
Reply on: Vladimír #51822:
A takisto som bol v Bratislave mnohokrát svedkom toho, ako blokovanie označovačov zneužili revízori. No ježišmária, tak by si niekto dodatočne označil lístok, splnil by tarifné podmienky, isto by sa svet zrútil. Keby sa v Bratislave alebo v Besztercebányi dodnes používal MOC systém, isto by vymysleli aj blokovanie týchto strojčekov.
Reply on: Vladimír #51823:
odsek 1: presne, tento názor ma vyslovene vytáča, lebo predstavuje klasickú sadistickú logiku. A v nadväznosti nato dodávam:
odsek 2: nehovorím, ako to bolo, ani by som si to nedovolil. Ale ak je popísaný stav pravda, ja by som postupoval úplne rovnako a na tom trvám. A niekoho, kto by len poľoval na to, aby vymákol takýmto spôsobom pokutu, by som zavesil do prievanu ?
Reply on: Vladimír #51824:
na to, že tu v BB nikto nepozná povinnosti, len práva, tak sa nenechám kontrolovať nikým, kto na to nemá prna to, že tu v BB nikto nepozná povinnosti, len práva, tak sa nenechám kontrolovať nikým, kto na to nemá právo. To si aj ja vezmem starý socialistický odznak ČSAD a pôjdem v NR kotnrolovať, myslím že by sa tu ľuďom tiež nepáčilo?

V BB nefunguje:
- riadne označovanie vozidiel (aj teraz sa smeje Fico z niektorej B961 zozadu bez výrezu)
- zastavovanie na zastávkach, čo nie sú na znamenie
- vlastné "inštrukcie" vodičov ohľadne zvonenia
- a ako čítame, povinnosť nenastupovať posledný (niekto ním však musí byť, že)
Reply on: kvorka #51818:
A načo je Tebe oprávnenie na kontrolu, pokiaľ máš lístok platný?
Reply on: kvorka #51816:
Na bezpredmetnosti poznámky "prečo nastupovala posledná" sa zhodneme, o tom sa nemusíme baviť. Cestujúci môže nastupovať v akom poradí chce. Avšak IHNEĎ po nástupe (ihneď znamená nie po uložení tašiek, nie po obložení voľného miesta, nie po dotelefonovaní, nie po dopití minerálky...) si má zakúpiť cestovný lístok, resp. označiť kartu.

Ako som už spomenul, prekáža mi posledný odstavec Tvojho predmetného príspevku, v ktorom bez poznania okolností prípadu tvrdíš, že by si postupoval rovnako ako cestujúci a že revízor, ktorého si zaradil k "všivej bande", by skončil. Akceptujem, že si bol nahnevaný, to sa stáva, ale jednoducho si prestrelil.
Reply on: S499.1023 #51821:
V tomto prípade podmieňovací spôsob nie je na mieste. Mnohí istotne máme v pamäti konfliktné situácie, ktoré vznikali v dobe, keď sa označovače neblokovali. Ja sám som bol ich svedkom mnohokrát.
Reply on: Petik #51820:
Pretože na Slovensku by to cestujúci zneužili!
Reply on: kvorka #51818:
Ja nerozumiem, naco je dobre zablokovanie oznacovacov. V Prahe sa nic neblokuje a nevsimol som si, ze by to sposobovalo nejake problemy pri kontrole.
Reply on: PIT #51815:
V nedelu na tulsku došiel kĺb a bolo vnom cca 6 ludí
Na bellušovej nás vystúpilo cca 20.
V pondelok zo štefánikového nábrežia smerom na golianovú šlo asi 10 ludí a na fončordu(vozovnu) približne rovnaký počet.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.