Reply on: milan001 #51600:
Ja viem ako je to financovane, nemusis mi to vysvetlovat. Ale to absolutne nic nemeni ze je to uhrada za poskytnutu SLUZBU, nie dotacia za nic. Inak podla tebou prezentovanaj logiky teda ZSSK dotovana je, ale RJ na Komarne nie, pretoze ten ma stanovenu fixnu sumu za km? ? ? ? Vyraz dotacia pre tieto ucely som donedavna pouzival aj ja sam a urcite by bolo mozne najst moje prispevky zpred par mesiacov kde som hovoril o dotovani. Upustil som od toho prave preto ze je to nepresne a vyvola pocity nezodpovedajuce pocity - je rozdiel medzi tym ked stat podpori nieco bezodplatne (dotacia) a tym ked si objedna sluzbu a zaplati ju (nie dotacia) a rozhodne nie je je jedno ked sa tieto dve veci zamienaju.
810zssk
1. A preco by, v tebou navrhovanom modeli, mala zostat "dotovana" cena studentskeho, dochodcovskeho atd. listka, ale uz nie cena obycajneho listka? Tam uz narast nevadi?
2. Ja som nikde nepovedal ze som proti tomu aby si linku BA-KE objednal u ineho dopravcu. Prave naopak, podporujem aby sa co najviac liniek sutazilo a aj moje prispevky na tomto fore vzdy podporovali napr. sutaz na linku BA-BB. Co namietam ako nerealne je model kedy by prevadzka BA-KE bola cisto komercna.
3. Ak si objednas sluzbu, tak jej zaplatenie nie je dotaciou, ale proste zaplatenim ceny za danu sluzbu. Obdobne to je ked si stat objednava vlaky. To nie je dotacia, ale bezny obchod kde si jedna strana nieco objedna, druha to doda a prva za to zaplati. Dotaciou by bol napr. prispevok na nakup vozidiel, kedy by stat poskytol peniaze na nejaky ucel a nic za to neziadal (okrem dodrzania ucelu). To vsak nie je tento pripad.