Reply on: milan001 #51600:
Ja viem ako je to financovane, nemusis mi to vysvetlovat. Ale to absolutne nic nemeni ze je to uhrada za poskytnutu SLUZBU, nie dotacia za nic. Inak podla tebou prezentovanaj logiky teda ZSSK dotovana je, ale RJ na Komarne nie, pretoze ten ma stanovenu fixnu sumu za km? ? ? ? Vyraz dotacia pre tieto ucely som donedavna pouzival aj ja sam a urcite by bolo mozne najst moje prispevky zpred par mesiacov kde som hovoril o dotovani. Upustil som od toho prave preto ze je to nepresne a vyvola pocity nezodpovedajuce pocity - je rozdiel medzi tym ked stat podpori nieco bezodplatne (dotacia) a tym ked si objedna sluzbu a zaplati ju (nie dotacia) a rozhodne nie je je jedno ked sa tieto dve veci zamienaju.
Petik
Mimochodom nedokoncili sme tu debatu ohladne linky z Blavy do Kosic #51532). Na tom, ci je IC novy produkt alebo stary produkt sa asi nezhodneme, takze nema cenu sa o tom dalej dohadovat.
Co sa tyka beznych rychlikov statnych zeleznic, tak tieto dotovane su. Je jedno, ze je to dotacia za sluzbu vo verejnom zaujme. A pokial tento verejny zaujem dokaze niekto uspokojit bez dotacie, tak je plytvanie verejnymi peniazmi platit na takejto linke dotacie pre vybraneho dopravcu.
Tvoje argumenty o jednom rychliku medzi BB a BA za 30€, ktory by zrusil dotovane vlaky, su demagogia. Regiojet na linke do KE jazdi za nizsie ceny ako dotovane vlaky (a aj keby Jancura zdrazil, stale budu tie ceny dobre - vid jeho autobusove linky na trasach, kde ma monopol).
Zatial ma sice iba 3 spoje denne, ale je zrejme, ze je ochotny pocet vlakov zvysit. Na linke Praha-Ostrava jazdi kazde 2 hodiny a to na trase jazdia dalsi 2 dopravcovia.