Reply on: Vladimír #51492:
práve naopak, ja cítim, že štát si už nemôže dovoliť všetko, čo si doteraz dovoľovalm teda speudohospodárenie ZSSK, pretože tu hrozil súd o niekoľko mega za obmedzenie hosp. súťaže. Keby sa bili súkromníci tými, cenami, ok. Ale ZSSK naozaj nesmie jazdiť za stratu. A v tom bol háčik, pretože ona strata tam stále bola, ako sa vedenie priznalo. Takže teraz je priestor pre ďalšieho konkurenčného dopravcu. A ja IC ZSSK nepovažujem za systém, pretože dlho ignorovali TN, potom ešte TT a teraz už je im dobré stáť aj vo Vrútkach či Ružomberku....zrazu. Pekná záhada, lebo tam stojí aj RJ. Ceny ZSSK? RJ má lepšie, lepší prístup, lepšie služby. Bodaj by jazdil v takte, tak má u mňa +. Ale možno príde Leo, alebo Arriva a ukáže, ako to má vyzerať. Z pohľadu cestujúceho čím nižšia cena a čím viac kvality. Mňa len prekvapuje, že takýto príspevok som čítal práve od Teba, lebo som myslel, že si jeden z toho mála, čo má prehľad.ZSSK nemusela zastavovať všade, mohla byť práve konkruencieshcopná rýchlosťou. Ale holt, len sa bezhlavo kopíroval RJ. A tak to potom vyzerá. Myslím si, že výsledok je zdravý rozum hospodára, ktorého akcionárom je 100% štát. ? Mne je jedno či RJ alebo kto, ale hlavne systémovo, kvalitne a pre cestujúceho.
Musím povedať, že keď idem BB-BA, alebo NR-BA, idem vždy RJ, lebo ostatní dopravcovia ma sklamú buď vozovým parkom, službami alebo najčastejšie prístupom vodiča. Takže toto isté očakávam aj na železnici.
Vladimír
Ako cestujúceho na trati BA - KE ma asi najviac mrzí, za aký krátky čas sa podarilo zlikvidovať koncept rýchlych vlakov spájajúcich východ so západom. Sme o dvadsať rokov späť, cestujeme de facto znova rýchlikmi, vychutnávame si zastávky v Považskej Bystrici, Vrútkach, Ružomberku, Spišskej Novej Vsi... Ja osobne cítim, že som vstupom súkromného dopravcu na trh ako cestujúci prehral.