Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #51492:
práve naopak, ja cítim, že štát si už nemôže dovoliť všetko, čo si doteraz dovoľovalm teda speudohospodárenie ZSSK, pretože tu hrozil súd o niekoľko mega za obmedzenie hosp. súťaže. Keby sa bili súkromníci tými, cenami, ok. Ale ZSSK naozaj nesmie jazdiť za stratu. A v tom bol háčik, pretože ona strata tam stále bola, ako sa vedenie priznalo. Takže teraz je priestor pre ďalšieho konkurenčného dopravcu. A ja IC ZSSK nepovažujem za systém, pretože dlho ignorovali TN, potom ešte TT a teraz už je im dobré stáť aj vo Vrútkach či Ružomberku....zrazu. Pekná záhada, lebo tam stojí aj RJ. Ceny ZSSK? RJ má lepšie, lepší prístup, lepšie služby. Bodaj by jazdil v takte, tak má u mňa +. Ale možno príde Leo, alebo Arriva a ukáže, ako to má vyzerať. Z pohľadu cestujúceho čím nižšia cena a čím viac kvality. Mňa len prekvapuje, že takýto príspevok som čítal práve od Teba, lebo som myslel, že si jeden z toho mála, čo má prehľad.

ZSSK nemusela zastavovať všade, mohla byť práve konkruencieshcopná rýchlosťou. Ale holt, len sa bezhlavo kopíroval RJ. A tak to potom vyzerá. Myslím si, že výsledok je zdravý rozum hospodára, ktorého akcionárom je 100% štát. ? Mne je jedno či RJ alebo kto, ale hlavne systémovo, kvalitne a pre cestujúceho.

Musím povedať, že keď idem BB-BA, alebo NR-BA, idem vždy RJ, lebo ostatní dopravcovia ma sklamú buď vozovým parkom, službami alebo najčastejšie prístupom vodiča. Takže toto isté očakávam aj na železnici.
Reply on: Vladimír #51496:
No a že na tých linkách zarábali s brutálnym ziskom, to je bez diskusie, inak by tak strašne neškrečali, keď im tam Jančura vlezie.
Reply on: Vladimír #51496:
No a čo Praha - Brno, Praha - Liberec, Praha - Karlovy Vary? Isteže produkty, ktoré si vymenoval, sú aktuálne stratové. Ale nebudú trvale, lebo on si musí na seba zarobiť.
Reply on: S499.1023 #51495:
Ja neviem, či to Jančura nechá alebo nenechá prázdne. Vyjadril som svoj názor z pozície cestujúceho na tejto trati a jednoducho konštatujem, že takéto spojenie po vyše 20 rokoch zaniká. Podľa mňa je to škoda, ale neprežívam to. Budem cestovať I. triedou v rýchlikoch ZSSK, život ide ďalej.
Re #51493 810zssk, #51495 S499.1023:

Bratislava - Viedeň od 1 €
Bratislava - Nitra za 2 €
Bratislava - Košice od 9 €

Priznávam, že nemám k dispozícii žiadnu analýzu jeho hospodárenia (tak ako nikto na tomto fóre), ide preto len o môj subjektívny názor. Cenová politika RJ ponúka cestovné podstatnou mierou nižšie ako bolo obvyklé pred jeho vstupom na trh. Na druhej strane sa prezentuje viditeľne početnejším personálom, rôznymi doplnkovými službami, nadštandardnou výbavou vozidiel, či ochotou jazdiť aj spoje v neatraktívnych časoch s minimálnou obsadenosťou. To podľa mňa dáva tušiť, že náklady má oproti konkurencii vyššie.

Zo sveta poznáme koncept nízkonákladových dopravcov, kde znížený štandard je vykúpený dobrou cenou, a naopak rôzne luxusné linky, kde sa za extra služby pripláca. Tu sme však svedkom kombinácie nadštandardu za menej než ľudové ceny.

Ak teda neprodukuje stratu, potom vidím len nasledovné možnosti. Alebo všetci ostatní pred jeho príchodom na komerčných linkách zarábali s brutálnym ziskom alebo je zakladateľ RJ géniom medzi diletantmi.
Reply on: Vladimír #51492:
Ja teda neviem o tom, že by RJ generoval stratu na všetkom, čo prevádzkuje - on totiž okrem vlakov BA-DS-KN nie je napojený na zázračný mešec zvaný dotácie a tlačiareň na peniaze, predpokladám, tiež nemá.
A aký koncept rýchlych vlakov sa podaril zlikvidovať? Tých štyroch párov IC, čo jazdili v období najväčšieho rozkvetu? A myslíš, že to Jančura nechá prázdne, ak je to zaujímavý segment trhu?
Reply on: draxter #51491:
Moj zlaty, nie ani zdaleka sa nepotvrdilo vsetko co si vravel. Ale neva, ak je niekto schopny pouzivat ako relevantny zdroj vyroky firmy co prave bola dotlacena VYDIERANIM do zrusenia produktu (sam nemozes verit tomu ze tie vlaky boli naozaj zrusene pre to co sa v tej TS pise), tak aj tak akakolvek dalsia debata nema zmysel.
Reply on: Vladimír #51492:
Suhlasim so zvyskom tvojho prispevku, ale....
"generuje stratu na všetkom čo prevádzkuje"
Toto mas podlozene cim? Pretoze podla mna to je, odpust, nezmysel.
Reply on: draxter #51491:
Takže kauza na tému stratovosti IC vlakov sa nakoniec končí triumfálnym víťazstvom dopravcu, ktorý generuje stratu na všetkom čo prevádzkuje. Nikdy som nevravel, že rozumiem všetkému, ale teraz už nerozumiem ničomu ?

Ako cestujúceho na trati BA - KE ma asi najviac mrzí, za aký krátky čas sa podarilo zlikvidovať koncept rýchlych vlakov spájajúcich východ so západom. Sme o dvadsať rokov späť, cestujeme de facto znova rýchlikmi, vychutnávame si zastávky v Považskej Bystrici, Vrútkach, Ružomberku, Spišskej Novej Vsi... Ja osobne cítim, že som vstupom súkromného dopravcu na trh ako cestujúci prehral.
Reply on: 810zssk #51479:
môj zlatý, tu si prečítaj, potvrdilo sa všetko čo som vravel: http://www.etrend.sk/ekonomika/regiojet-zvitazil-zssk-v-januari-prestane-prevadzkovat-ic-vlaky.html
IC boli sú a budú stratové a tak končia (plne logicky) ? Ale ja som za konkurenciu a tak dúfam, že tento priestor obsadí iný komerčný dopravca.
inak odpisy z nových trolejbusov a autobusov kúpených z eurofondov pre BB sú odpočítavané z dotácie mesta? Vie mi niekto kompetentný toto zodpovedať? lebo nemám pocit, žeby dotácia mesta klesla obnovou vozového parku
Reply on: Petik #51488:
možno stačilo, ak by vchod z novej AS bol aspoň hneď vľavo do stanice železnice, ale ak dobre vidím, nebude
Reply on: kvorka #51487:
Nieco take som aj ja pocul. Ale to bola od zaciatku blbost. To by museli robit stavebne zasahy do budovy vlakovej stanice.
Reply on: Agent007 #51486:
a nápad suchou nohou zo žst na as tu náhodou niekedy nebol? Lebo som čekol výsleodk a veru prepojenie žst a as nie je. ?
Reply on: quark1608 #51485:
no to sme dopadli... najskor nam tu ktosi nanuti nepouzitelnu haraburdu a potom si ju este aj kupime... ak si ma mesto nieco kupovat, tak by si malo diktovat, ako to ma vo vysledku vyzerat... lenze to by niekto na meste musel vediet nieco o doprave a mat predstavu o funkcnom terminale

a zatraktivnenie MHD = co najviac liniek???
Ahojte. Po veľmi dlho čase a mnohých rokoch sa opäť ozývam 🙂 Prekazím Vám tu diskusiu ohľadom vlakov a večnej vojny RJ a ZSSK... Všimol som si článok na bystricoviny.sk ohľadom odkúpenia dopravnej časti novej autobusovej stanice. A následnom zavedení MHD na autobusovú stanicu a zatraktívnení našej MHD- vyvstala mi v hlave otázka ako vlastne sa dá naša MHD zatraktívniť... Rieši sa niečo s otázkami ako nástup všetkými dverami, zavedenie nočných spojov, odstránenie nezmyselného tlačenia lístka pri mesačníkoch a o náväznosti na vlaky a autobusy radšej pomlčím, lebo k zatraktívneniu MHD by bolo asi potrebné aj to, čo je asi v BB nemožné... Takže mi tak napadlo, že sem nahliadnem po dlhých rokoch a popýtam sa na tieto odpovede, či sa niečo mení, či dopravca má nejaké prístupné diskusné fóra na vyjadrenie názoru cestujúceho alebo ako ❓ ?
Reply on: 810zssk #51482:
"cena pre cestujuceho je na linkach vo verejnom zaujme z podstaty veci vzdy podnakladova" - nezmysel.
Reply on: 810zssk #51482:
Este doplnim, ze cestujucimi ktorych komercne vlaky neobsluzia myslim cestujucich zo stanic kde IC nestoja (a nestali by ani pripadne pomalsie IC), pripadne cestujucich v case kedy sa komercny vlak neoplati prevadzkovat.
Reply on: S499.1023 #51481:
Samozrejme, da sa na to pozerat aj takto, ale tam potom napadame samotnu existenciu vlakov vo verejnom zaujme na linkach kde niekto jazdi komercne. Pretoze ak je "nekalou konkurenciou" dotovanie bezplatnej prepravy, tak uz rovnako lahko tam moze spadnu aj dotovanie lacnejsieho cestovneho pre dospelych - cena pre cestujuceho je na linkach vo verejnom zaujme z podstaty veci vzdy podnakladova, ci uz ide o "vlaky zadarmo", alebo bezne cestovne. A otazka potom znie, ako by sa taketo problemy riesili. Zrusenim dotovanych vlakov na danej trase? A co potom s cestujucimi ktorych komercne vlaky neobsluzia? Pripadne ich obsluzia za viac penazi?

Pretoze cela podstata objednavania vykonov vo verejnom zaujme je zabezpecit obsluhu, ktoru by nemalo zmysel prevadzkovat komercne (ci uz rozsahom dopravy, alebo cenovou dostupnostou).
Reply on: 810zssk #51480:
To by musel najprv Protimonopolný úrad alebo súd vymedziť, čo je relevantný trh a mohlo by sa ľahko stať, že by to neboli len komerčné vlaky ale aj v záväzku verejnej služby a ktovie, či by potom medzi prostriedky nekalej konkurencie nespadlo aj štátom poskytované bezplatné cestovné pre určité skupiny obyvateľstva.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.