Reply on: Agent007 #51412:
Tí samozrejme chodia dlhodobo, to považujem za samozrejmosť. Túto sezónu (resp. minulé play off) začali chodiť aj ľudia z dosť širšieho okolia. Môžeš sa ísť presvedčiť na parkovisko pri štadióne, špz ti to dosvedčia.PIT a 810zssk: Asi sme sa nepochopili, nehovoril som o situácii, keď po hokeji všetky autá odchádzajú - vznikajú zápchy. Samozrejme, každý stojí tak aby nebol odtiahnutý. Mimochodom, keď sa zamyslíte, zápasy sú v piatok a v nedeľu (utorok je ich je minimum a 1 štvrtkový zápas za sezónu s 20tkou nebudem rátať). V nedeľu sa ajtak za parkovanie neplatí. Čiže hovoríme o čase 1,5-2 hodiny, raz za dva týždne (keďže po 19. je parkovanie zadarmo). Toto naozaj mhd z biedy nevytrhne.
A keď sa tak bavíme o podpore MHD - čo tak dať dopravu mhd zadarmo, keď máš lístok na hokej/futbal/nejaké podujatie? Vo svete to funguje bežne
PIT
Tvoj uhoľ pohľadu vychádza z predpokladu, ako keby do zrušenia spoplatnenia nebolo kde parkovať, resp. ako keby zrazu vznikli nejaké nové parkovacie miesta - nevznikli, nič sa nezmenilo, len tie isté autá môžu stáť na tých istých miestach, kde dovtedy, akurát teraz bezodplatne, resp. beztrestne. Teda za to isté, za čo všetci ostatní sú povinní platiť v čase, keď sa nejdú len vo voľnom čase zabávať na hokej, ale keď musia riešiť svoje pracovné, či osobné povinnosti. Ja sa pýtam, prečo by práve v tomto prípade mala existovať takáto výnimka? Je zbytočne vytvárať dojem, že drvivá väčšina parkujúcich áut sú diváci mimo BB objektívne bez možnosti realizácie na/z zápasu prostredníctvom VHOD. Nikto mi myslím nebude tvrdiť, že napriek veľkému bezplatnému parkovisku na Mičinskej ceste tam niekto bežne parkoval pri návšteve hokejového zápasu. Obdobne tak návštevníci plavárne lezú s autom najradšej pomaly do bazéna alebo ŠH, kým na veľkom parkovisku pri Dukle parkuje minimum z nich.
A týmto: "Pointa je v tom, že pred týmto opatrením bola počas hokeja totálne upchatá polovica Uhliska, čo strpčuje život ľuďom na Uhlisku. A po zápase veľká zápcha. Na Uhlisku býva množstvo starších ľudí, čo keby niekto z nich potreboval sanitku a tá sa tam nedostane včas?" len nakoniec potvrdzuješ správnosť môjho pohľadu, keďže sú to negatívne dôsledky, keď musíme žiť pre autá - vodiči si dovolia parkovať hocikde (len aby boli najlepšie s autom rovno na ľadovej ploche alebo nemuseli platiť parkovné i keď vstupné 3 - 5,50 € im platiť problém nie je) a zodpovední si nesplnia povinnosti, aby tomu zabránili, napr. pre prípady ohrozenia bezpečnosti a zdravia. Inde v covilizovanom svete si to ľudia buď nedovolia alebo ich auto odtiahnu a nabudúce si po mastnej pokute rozmyslia, či budú parkovať slušne. Však si už konečne treba uvedomiť, že nie je možné ničiť všetko len kvôli IAD v dôsledku lenivosti a pohodlnosti.
Ja som sa pozastavoval nad tým, že sa niečo rozpráva a pravý opak sa robí. Ďalej uvádzaš niektoré opatrenia smerujúce k zatraktívneniu MHD, avšak jedna vec je, keď by si spravil pozitívne opatrenie jedným smerom a druhá vec je, keď robíš opatrenia ho negujúce, v dôsledku čoho tak akurát zhoršíš ekonomiku MHD a urobíš ešte viac škody. Ja nebránim nikomu parkovať v blízkosti podujatia, avšak ak jednoducho všetci vedia, že je tam miesto pre Y áut, tak tam nemôže parkovať napr. 4Y a preto je potrebná regulácia a zdravý rozum. Pri zvrhlom uvažovaní by sa inak mohli ponúkať ďalšie čotaz stupídnejšie riešenia - napr. zbúrajme domy na Hronskom predmestí a bude miesta na parkovanie habadej. Lenže takto to nejde a preto je potrebné rozmýšľať a brať ohľad na druhých.
Pozn. Dnes si možno na TV Hronka na záver zostrihu zo zasadnutia MsZ pozrieť jednu ženu, ktorá tvrdí, že keďže vykonáva verejnoprospešnú činnosť v občianskom združení pre mesto a musí chodiť denne vybavovať veci do mesta, tak žiada, aby sa našlo riešenie, aby dostala, rovnako tak aj všetci ďalší "aktívni ľudia", bezplatné parkovacie karty. To len dokumentuje, že tu každý chce byť výnimkou, tí ostatní platiť môžu. Skrátka, z nás uvedomelí ľudia nebudú nikdy.