Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jozef:Zaujímavé že v Žiline ten tarifný systém na vyháňanie cestujúcich z MHD obhajuješ...
Reply on: eMareq #4919:

Tieto katastrofické scenáre ohľadom MHD sa nedajú ani čítať. Hlavným vinníkom je jednoznačne vláda a minister financií, tak ako to uviedol v diskusii Majkl (4860). Vo vyspelých krajinách sa chvália koľko ľudí prepravia mestskou dopravou, zatiaľ u nás zvyšovaním (zdražovaním) cestovného cestujúcich z prepravy vyháňajú. Je všeobecne dokázané, že každým zvýšením cestovného nastáva úbytok cestujúcich. Týka sa to nielen MHD, ale aj SAD a železnice. Potom, keď to nevychádza rušia sa linky, redukujú sa spoje, likvidujú sa zľavy, vymýšľajú sa rôzne elektronické peňaženky na cestovanie, prípadne čipové karty na odpočítavanie jázd. Je to začarovaný kruh, z ktorého niet návratu.
Ja som sa zamýšľal nad týmto problémom v BB a môže byť aj v tom, že magistrát mesta nevytvoril v 90-tych rokoch vlastný DP. Napríklad v Žiline bol obnovený DP v roku 1993, aby sa odpútal od riadenia vtedajšej ČSAD š.p. Tým, že DPMŽ je mestskou organizáciou, tak za ňu nesie zodpovednosť mesto. Podobne je to aj v Prešove, kde má však dlhú tradíciu a je úzko spätý s mestom. V týchto mestách v tejto ťažkej dobe, bol prísľub primátorov, že vykryjú deficit z rozpočtu mesta. Je to tiež síce na úkor niečoho iného, ale cítia zodpovednosť za MHD, a tým aj za občana. Myslím si, že mesto a mestská doprava je neoddeliteľná súčasť. Ťažko dnes hodnotiť prečo nevznikol v tom čase aj v BB samostatný DP. Možno vtedy to MZ vyhovovalo a nechceli si zobrať na ťarchu túto organizáciu. Do toho prišla nešťastná privatizácia a výsledok vidíme. Primátor s MZ si „umýva ruky“, lebo doprava je záležitosť BBDS, a.s. A títo zas žiadajú miliónové dotácie vo verejnom záujme od mesta, ktoré ich nemá alebo nechce dať súkromnej spoločnosti. Tu je ten problém, že nie je vlastný DP a priama zodpovednosť mesta za MHD.
Smutné na tom je aj to, že aký rozmach a silu mala Banská Bystrica v budovaní trolejbusovej dopravy a MHD, a potom to kdesi nešťastne ustrnulo a dostalo sa to do dnešnej krízy. Tento problém sa však týka aj iných miest a je hanbou vlády, že sa nevie postarať o pár miest na Slovensku, kde sa prevádzkuje MHD.
Práve sa idú ťahať vodiče na odbočné stopy. mimi pridaj do kroku!
Luk 14:47 idem 24kou na Mladeznicku kde vyzdvihnem fotak a z tade peso na miesto budem tam asi o15:30
Reply on: Jozef #4930:
Tie fotky sú 2 týždne staré, odvtedy sa veľa spravilo. Trolejbusy ako také nikto nespochybňuje, ale už dávno mal byť tento mestotvorný prvok aj na našom najväčšom sídlisku...

Flash info z miesta činu: už sú nainštalované všetky vyhýbky.
Reply on: LUK #4926:

Pozrel som si nové foto z výstavby trolejbusovej trate pri Tescu. Natiahnutím troleja to vyzerá "elegantnejšie" škoda, že s tou komunikáciou trochu zaostávajú, hoci počasie je na toto obdobie pomerne dobré. Trolejbusová doprava je podľa môjho názoru dôležitý mestotvorný prvok a táto oblasť pri nákupných centrách si ho zaslúži.
Reply on: Danny #4893:
je toto dostatocna odpoved?

http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72460&level2=72464&article=883905

... platiť namiesto súčasných 13 korún o tri až štyri koruny viac. Zrušia sa tiež všetky zľavy a deväť z terajších 27 liniek, vrátane oboch nočných. Ďalších 11 liniek sa obmedzí alebo presmeruje. Redukcia spojov sa bude týkať v prvom rade okrajových častí mesta ... Na dnešnej tlačovej besede o tom informovali riaditeľ a dopravný námestník SAD-BBDS Igor Korniet a Ján Žambor. ... "Odbúranie všetkých zliav zasiahne najslabšiu sociálnu vrstvu, ako sú študenti, dôchodcovia a zdravotne postihnutí ľudia a odľahlé časti Banskej Bystrice, ktoré majú problematickú dostupnosť do centra," ... "Ak znížime výkony, tak musíme znížiť aj počet zamestnancov,"

Na spravu ma dnes upozornil Color. Cele znenie je v novinkach.
Luk mozno to bude skor citaj forum budem ta informovat o mojich krokoch
Reply on: Majkl #4922:
praveze BBDS ten vyraz pouziva, hoci v pripade trolejbusov nie vzdy zodpoveda rozsahu prac. Myslim ze aj ty si mal nejake rozpory v ziskanych zoznamoch GO trolejbusov (uz je to davno).
Bratislavsky vyraz "rozsirena VP" pri tych GO co sa robia v BB viac zodpoveda realite.
Pre nase ucely by som za GO povazoval novy lak a interier. Tieto znaky su viditelne.
Nazvoslovie pri prehliadkach trolejbusov v BBDS nepoznam.
mimi: výborne! Ale o 16-tej už je tma, tak ak chceš dnes fotiť, tak čo najskôr. Prídem určite.
Podarilo sa mi zabespecit digitalny fotak a tak dnes pojdem na prepajanie trate a budu fotky:-D Luk potrebujem odborny komentar k fotkam o 16tej som pri Jet-ke prides?
Teraz už sa mi tá novinka páči. ? Proti tomuto už sa nedá namietať nič. ?
Majkl: GO som nezávisle od vás používal aj ja. Je jedno či je korektný alebo nie (aj keď BBDS ho, zdá sa mi, používa). Mne ide skôr o to, že nemôžme označiť jedným pojmom dve rôzne veci.
Reply on: LUK #4912:
neviem, či je výraz "GO" 100% korektný, ten sme použili my s Kami-m pri tvorbe týchto stránok. Možnože v BBDS na to majú iné názvoslovie (napr. niečo typu VP...)
Dopíšte niekto predošlú info do tej novinky o dotáciách na hlavnej stránke.

mimi: čítaj pozorne, ja som nepovedal, že to vidím z okna.:-)
POZOR! VÁŽNE!

Decembrové zasadnutie MsZ, na ktorom sa bude prerokovávať

NÁVRH ROZPOČTU MESTA na rok 2005

sa uskutoční 21.decembra 2004.

Občania mesta majú voľný vstup na galériu Veľkej siene, odkiaľ môžu priebeh zasadnutia sledovať.
Reply on: Majkl #4902:
Spominany prispevok #4860) som si precital.

Bohuzial sme v EU a musime plnit ich kriteria, ak nechceme dostavat zbytocne pokuty (ktore zas budeme musiet zaplatit).

Na druhej strane momentalne na 'rozdavanie' penazi niet, casy ked bolo na vsetko su davno prec (aj ked si myslim, ze za 15 rokov po novembri '89 bolo casu dost s tym aspon nieco spravit). Nasa ekonomika sa sice pohla smerom dopredu, ale este stale mame deficitny rozpocet (co je pre postkomunisticke krajiny typicke) => nieje schopna vyprodukovat tolko, aby bolo i na skostvo, zdravotnictvo, dopravu, soc. system, tak aby obcan nebol zbytocne zatazovany. A ak chceme prilakat investorov, tak asi lepsia metoda = danove prazdniny nieje. I ked ja som proti tomu (tie peniaze, ktore mohlo dostavat mesto uz nikto nevrati). Napr. opat uvediem priklad z KE. U.S. Steel zaplatil dan vo vyske 250 mil. Sk. Dohodol sa vsak s vladou, ze tie peniaze 'vrazi' na dostavbu zimneho stadionu, ktoreho nedokoncena stavba uz strasi dobrych 7 rokov. Vlada suhlasila a stavia sa. Myslim, ze takto by to mohlo nejako fungovat. To co sa vyrobi doma, nech zostane doma. Bohuzial sa cela decentralizacia urobila tak, ze dali sa iba kompetencie a peniaze na start uz nie.
Luk poobede sa tam zberam pozriet to a tak ma mozes vyzerat z okna 😃
L98: 034BM

Drôty okolo Tesca už chytili hrdzavú farbu.:-) Naši vrchári využili výluku na údržbu.
L2: 006AG, 026AV
L3: 542AI, 460AI

mimi: Mám to kúsok od domu, takže priebežne tam odskočím, lebo je hrozná zima:-).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.