Reply on: Klaw Og #4852:
no, nebolo by to až také jednoduché. Výrazným znižovaním a obmedzovaním kvality MHD (namiesto jej preferencie) sa zvyšuje podiel individuálnej automobilovej dopravy, v dôsledku čoho sa výrazne zvyšuje prašnosť a exhaláty a ďalšie opady z prevádzky vozidiel a samozrejme zábery územia potrebné na parkovanie a garážovanie vozidiel. Takže skôr pribudnú alergie, ako sa nejakí obéznejší ľudia rozhodnú chodiť pešo minimálne cez polovicu mesta.
Kami
V Banskej Bystrici odmieta mesto financovať MHD!
Primátor Banskej Bystrice sa rozhodol pre radikálne riešenie financovania Mestskej hromadnej dopravy. V rozpočte na budúci rok nedá dopravcovi ani korunu. Mesto navrhuje zrušiť všetky zľavy a ponechať vývoj v MHD na komerčnej báze. Primátor mesta Ján Králik šokoval svojim zámerom najmä dopravcu. Ak sa návrh v zastupiteľstve presadí, cestovný lístok MHD bude stáť 18 korún! Zrušia sa zľavy pre deti, žiakov, dôchodcov i zdravotne postihnutých. Výrazne sa zredukujú spoje, do niektorých častí mesta už autobusy premávať nebudú. Pôvodný zámer: navýšiť dane pre obyvateľov mesta, aby sa vykryla zrušená štátna dotácia na MHD, - nevyšiel. Mesto by totiž získalo do rozpočtu iba deväť miliónov korún, potrebných je 52 miliónov! Návrh mesta je tak jednoznačný - žiadne dotácie, žiadne zľavy. V Žiline a v Prešove vyčlenili mestá na MHD okolo 80 miliónov korún. V Banskej Bystrici v konečnom dôsledku rozhodnú poslanci zastupiteľstva. Je však otázne, kde a či vôbec nájdu v rozpočte potrebné desiatky miliónov korún. Jozef Balko, STV balko@stvbb.sk
☠ Rabbit ? ?