Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petik #43594:
Áno máš pravdu, ten zjazd tam bol (až do druhej prestavby koncom 80. rokov). To, že tam chýba možnosť (obojsmerne) odbočiť v smere BR-RK vidím problém už v samotnom projektovaní križovatky. V čase keď sa ten uzol ešte len začal stavať a robili sa prípravné práce (t.j. roky 1973-1974), asanácia domov na Vajanského nám., určite bol priestor na to, aby sa uzol postavil poriadne. V dnešnej situácii si akékoľvek zásahy do križovatky už neviem predstaviť (okrem iného je to v tesnej blízkosti ESC), ale v čase výstavby (pred 35 rokmi) tá možnosť určite bola. V každom prípade dokončenie severného obchvatu tejto situácii pomôže, ale dôsledky neúplnej križovatky budeme znášať aj naďalej, o tom som presvedčený.

O tej Skuteckého viem že sa o tom uvažovalo. No myslím si, že v súčasnosti sa už od toho upustilo.
Reply on: Petik #43599:
kľudne nech si SOR vyrába, len nechápem prečo po rokoch stagnácie v obnove vozových parkoch DP na Slovensku sa zrazu všetci prebudia akurát keď príde SOR a to najväčšie hovno na autobusovom trhu spadne práve na Slovensku a zas môžme minimálne 10-15 rokov iba snívať o autobusoch a trolejbusov na úrovni, aká je v Nemecku, Rakúsku, či Nórsku alebo Švédsku. ? Nezaslúžili by si aj konečne slovenskí užívatelia VHD vozidlá na úrovni po toľkých rokoch čo mali trpezlivosť?
Reply on: no.ev.di. #43597:
Ty si zaryty antisorista, takze vo vsetkom co suvisi so SORom vidis davku sprostoty. Lenze ci v tom nie je naopak davka tvojej obmedzenosti?
DP v minulosti generalkoval trolejbusy Skoda Ostrov a z tohoto hladiska to moze byt zaujimava prilezitost. Vidis, ze uz dnes si sami montuju elektrovyzbroj pre vlastne trolejbusy. Takze tu vznika moznost spoluprace so SORom (ako vyrobcom) na dlhodobejsej baze. Uz pred 2-3 rokmi som sa na pive bavil o takejto moznej spolupraci s jednym nemenovanym diskuterom:)
Reply on: no.ev.di. #43597:
Kriste pane, to, ze kupuju SOR je dokaz toho, ze to bol zamer? Ten tender bol nastaveny tak, ze by som vynimocne veril tomu, ze ho SOR vyhral uplne normalnou cestou.
Reply on: 810zssk #43596:
vidíš, BB vedela ako docieliť dodanie SOR t-busu. V živote by som nekupoval ja ako dopravca niečo čo nie je overené v premávke už v nejakom počte kusov, len preto, že to stojí málo. Dnes to môže stáť málo, no neskôr môžu vystúpiť do popredia rôzne problémy s vozidlom, čo môže narobiť viac problémom ako úžitku. Robiť zo seba testovací okruh v situácií v akej je MHD na Slovensku chce silnú dávku sprostosti. ?
Reply on: no.ev.di. #43586:
Lenze ak je to z EU fondov tak to nemozes tak lahko nastavit komu chces. Vid obstaravanie Rajkabusov.
Reply on: mirkobb #43592:
Pravdu mas, co sa tyka kopcovitosti terenu. Ale co sa tyka motania, tam nie je ziadna kolizna krizovatka. Vsade si na hlavnej, ziadne semafory (tvoja alternativna trase cez Kukucinku je blbost). Po nabrezi mas 5 semaforov a potom krizovatka na Striebornom namesti. Uplne plynule to tam proste nebude.

Mimochodom, ked sme pri tych cestach v BB, neviete, ci sa realne planuje predlzit Skuteckeho ulica ku starej nemocnici? Chyba tam cca 130m.
Reply on: BB-Schuhu #43593:
To je zahadou aj pre mna. Ale zjazd v minulosti mozny bol, a to zhruba v mieste dnesneho velkeho kruhaku bol vyjazd - dost prudky 270st. Prave prestavbou krizovatky (a vystavbou toho nadjazdu smer Praha) ten zjazd zanikol.
Zjazd by sa dal vybudovat aj dnes myslim bez vacsich problemov. Medzi trafo stanicou a estakadou je dost miesta. V opacnom smere by to uz bolo horsie...
Reply on: mirkobb #43592:
A práve to, čo si uviedol v poslednej vete, je pre mňa záhadou. Doteraz som nepochopil, prečo tá vetva nebola postavená už pri výstavbe križovatky. Však dopravný uzol na Huštáku prešiel dvomi kompletnými prestavbami (prvýkrát na konci 70. rokov, druhýkrát na konci 80. rokov) a na toto sa vždy akosi "zabudlo".
Reply on: Petik #43591:
Uvidíme, či im to bude stáť za to "motanie sa" sa po 29. augusta, Partizánskej, Ceste k nemocnici, Rudlovskej, alebo resp. v alternatívnej trase po pomerne úzkych uliciach ako Horná, Kukučínova, Skouteckého a následne Rudlovská..? ? Píšem to preto, lebo po dokončení SO sa dá predpokladať, že sa presunie zo Štadlerovho nábrežia, J.Kráľa presunie na SO nielen mimomestská tranzitná doprava, ale aj veľká časť mestkej a regionálnej, tým pádom by bol prejazd popri Hrone pri dobre nastavených semafóroch so zelenou vlnou bezproblémový. Akurát ako píšeš, tá dĺžka naviac by mohla byť motivujúca, ale zas ktovie či sa tým aj ušetria pohonné hmoty..? ? Stúpanie k Starej nemocnici, resp. Kukučínovou a ďalej po nájazdovej rampe z Rudlovskej na SO by pri nízkych prevodoch mohlo vyjsť možno aj drahšie ako relatívne dlhšia trasa (popri Hrone a následne J. Kráľa) po rovinatom teréne so zaradenými vyššími prevodovými stupňami. Jedna vec je istá, na Huštáku vedľa Trosiek chýba nájazdová a zjazdová rampa hore na estakádu.
Reply on: BB-Schuhu #43589:
Tak ma zrovna napadlo, ze po dokonceni SO budu moct dialkove linke v smere Zilina a Ruzomberok ist cez Sidlisko, hore popri starej nemocnici a pri Aurise sa napojit na SO. A nielen ze sa vyhnu semaforom a zapcham, ale este som spocital, ze to bude o 1.5km kratsie.
Na www.banskabystrica.sk sa objavila sťažnosť na nedostatočnú kapacitu linky č. 34. Áno, súhlasím je to problém. Táto linka (spolu s L35 a 36) bola v novom CP 2006 výrazne obmedzená. Dovolím si tvrdiť, že ani na linkách do Sásovej to nie je už teraz také zlé (linkou č. 25 bežne cestujem v čase prepravnej špičky - okolo 15-16 hodiny, ide sólo autobus a v ňom do 15 ľudí, čiže biedna vyťaženosť). Cestujúcich ubudlo, ale L34 by mali riešiť. Je to asi posledná linka v MHD BB, kde ešte existuje taký dopyt, ktorý nie je dlhodobo kapacitne adekvátne uspokojený. V snahe nestratiť aj tých posledných cestujúcich, by naozaj malo mesto riešiť dopravu do Podlavíc.
Dnes bola položená vrchná vrstva asfaltu aj na zvyšnej časti vozovky - medzi križovatkou pri Aurise a novým kruhovým objazdom. Na preložke sa usilovne pracuje, budúca zastávka (pod estakádou) ešte nie je dokončená.

Na zrekonštruovanej ceste Komenského-Karlovo je taktiež už vrchná vrstva asfaltu, zastávkové niky aj chodníky dokončené. Dopravné značenie ešte nie je inštalované.
Reply on: BB-Schuhu #43587:
na Meďákoch máme v BA 4 dvere a stačí to bohate. SOR môže mať dverí na klbáku aj 6, no čo to pomôže keď ľudia sa pri vystupovaní môžu ísť prizabiť na tých blbých podestách, ktoré sú aj tam kde to nedáva ani trochu zmysel. Ono tie 2. a 3. dvere sú plusom pre výmenu cestujúcich no kazia priestorové riešenie interiéru.
Reply on: Petik #43585:
Ja som tiež patril k tým, ktorí mali výhrady k 4. dverám na 12M buse. Uvidíme, možno po sprevádzkovaní 30 Tr zmením názor aj ja 🙂
Reply on: 810zssk #43583:
dobre vieš ako sa robia takzvané tendre na Slovensku...
Reply on: no.ev.di. #43584:
Mne sa teda SOR z hladiska komfortu cestujucich pozdava a to tak kratky ako aj harmonika. Myslim, ze z toho, co jazdi v Prahe je to asi najlepsie. A tie jedny dvere naviac su tiez super, hoci som to predtym kritizoval.
Reply on: BB-Schuhu #43581:
a kto by sa netešil? sa divím, že to vôbec niekoho baví zastávať sa pseudoautobusu a ignorovať pritom fakt, že je to autobus, ktorý je 10-15 rokov pozadu vzhľadom a komfortom.

Re #43582 expresbb: na DF v BA sekcií to je písané... nie, že my na SORke niečo hľadáme. Ono SOR robí minimum preto, aby sme na ňom nenašli nič. Absolútne ich nezaujíma design, estetika, či komfort. Si videl ako blbo je riešený priestor na státie v točni? Alebo tie dve sedadlá pri 4. dverách v klbáku, jak tam tie schodíky nepríjemne zasahujú do priestoru na státie, či sedadlá, ktoré by mohli byť v pohode umiestnené ako NP sú na podestách a kompenzované to je sklopnými sedadlami na úkor miesta na státie. SOR jediné čo dokázal je to, že vyrobil autobus, ktorý spĺňa ekologické normy, pomáha dopravcom fakt šetriť, ba až tak, že dopravca v tom ošiali kašle na to, čo ten autobus poskytuje cestujúcim, a samozrejme SOR láka na nízku cenu, aj keď Solaris neponúka o nič vyššiu ba dokonca za oveľa krajší a lepší autobus. V BA máme Solaris od leta 2005 a človek by im netipol 6 rokov, za to chcel by som vidieť SORky NB po 4-5 rokoch prevádzky ?
Reply on: no.ev.di. #43580:
Kolko krat ti, dopekla, mame vysvetlit, ze mestska firma si NEVYBERA, ale tendruje a teda DPMBB nemohol "stavit na overenu kvalitu v podobe trolejbusov od Solarisu"?
Reply on: no.ev.di. #43580:
Aj ja by som si prial Solaris. Podľa info čo mám, je elektronika OK. Od koho máš info, že stojí na elektroniku? Prečo stále hľadáte na SOR-ke niečo?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.