Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #43076:
nech sa paci, v zlosukovej hlavicke moze dolezite byt, ale realita je niekde uplne inde
Reply on: Agent007 #43074:
Ale vsak som napisal, ze by mali byt zavedene aj predplatne listky. Ale za rovnako dolezite povazujem aj jednorazove prestupne 🙂

Kami: Ano, vacsina pouziva CK, ale novi cestujuci ti takto nepridu...
Reply on: Agent007 #43069:
dobra odpoved 🙂 a v BB lebo som niekde pocul ze ZV-487BC je uz odstavena a pravdepodobne nebude jazdit ... a vidim ju tam !!! tak ci nahodou necaka taky osud aj tu B961
Reply on: 810zssk #43072:
system sa vzdy stavia na pravidelnej klientele... preco asi mobilni operatori tak tlacia, aby ludia prechadzali na pausaly (a co navyssie) a predplatene karty maju len ako doplnok?
Reply on: 810zssk #43070:
zavedenie klasickych prestupnych listkov by boli naklady navyse. Stale sa da ist cestou zvyhodnovania prestupu, az po nitriansky system bezplatneho prestupu (staci si "pipnut" kartu). V BB ma vacsina cestujucich kartu, na tom sa da stavat.
Reply on: Agent007 #43071:
Prestupne listky nemate. Existuje zlava 50%, ale to nie je postacujuce. Navyse sa tyka len cipovych kariet, nie nahodnych cestujucich.
Reply on: 810zssk #43070:
"prestupne" listky mame, skor potrebujeme mesacne listky, aby vobec bolo cestovanie zaujimave
Reply on: Agent007 #43069:
Nesuhlasim. Najprv treba zaviest prestupne listky, az potom CP, ktory by uz mohol tuto zmenu reflektovat 😉
Reply on: 810zssk #43066:
bod 1 treba odsunut az za bod 3, pretoze najprv treba riesit CP a tarifu ako taku a az nasledne system predaja listkov...

Re #43068 JOSH: predsa na dvore nasej najgalaktickejsej...
Reply on: 810zssk #43066:
Este doplnim, ze tie body su zoradene podla dolezitosti a poradia v akom by mali byt zavadzane.
Na to co su najvacsie problemy MHD bude mat kazdy iny nazor, lebo kazdy ma ine preferencie... osobne by som to videl takto:

1. Zrusit sucasny odbavovaci system - zaviest prestupne listky v predpredaji a u vodica len doplnkovy predaj za prirazku. Tym sa zrusi nespravodlive platenie tych co musia prestupovat (mam komplikovanejsie spojenie a este za to aj platim), znizi sa odpor k prestupovaniu a zaroven vyrazne zrychli doprava.

2. Zaviest zvyhodnene predplatne cestovne listky.

3. Vyrazne zmenit system organizacie MHD.

4. Spravit system customer-friendly - lepsia komunikacia s cestujucim, zmena spravania niektorych zamestnancov dopravcov, atd.

5. Zaviest IDS - nadvaznosti na primestsku dopravu, jednotna tarifa, atd.

Problem je, ze okrem bodov 1 a 2 si ostatne neviem predstavit kym tu bude SAD ZV (3 a 5 lebo v SAD ZV nevedia robit cestovne poriadky, 4 uz z podstaty tej spolocnosti). A kym este donedavna bola sanca, ze v buducnosti sa ich podari zbavit, dnes uz to take lahke nebude, kedze vlastnia cast DP a teda aj trolejbusovu drahu, mestske vozidla, atd..
Reply on: evangelion #43063:
praveze ako prve sa musia znormalnit autobusove cestovne poriadky... ale kde nie je politicka vola, tam sa moze robit cokolvek, aj tak pocet cestujucich nestupne...
Reply on: evangelion #43063:
Aj to. Ale aj keby stál lístok 3 koruny a chodil by autobus raz za hodinu tak by som chodil radšej pešo alebo autom.
Myslím že ani nie tak prístup k cestovným poriadkom by sa mal zmeniť ale v prvom rade k samotnej výške cestovného.
Reply on: Robo #43060:
Pekne si to vystihol a je to úplná pravda. Budú tu síce jazdiť nové vozidla kvázi ekologické a ako aj píšu na iných portáloch skvalitní sa MHD ale neviem ako keď autobus alebo trolejbus ide 1x za hodinu. Z toho vyplýva, že ľudia budú naďalej používať autá a bude ich čoraz viac, ak sa nezmení prístup k CP.
Reply on: mirkobb #43058:
Povedz mi načo máme nízkopodlažné vozidlá keď ich vodiči nespustia dole. Minule som nastupoval do CNG ktoré bolo asi tak isto vysoko ako normálna Karosa. ?
Reply on: mirkobb #43058:
Najlepšia ekológia je prilákať späť ľudí do mhd. Načo budú BB ekologické vozidlá, keď nimi cestuje z roka na rok menej ľudí ?
Ad #43058 mirkobb: Ak je pravda v http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=2c252924293a2f361f24212c28253230eff2212c24293a2f36ea že súčasný celkový počet vozidiel MHD je 77, tak uvedených 48 ekologických a zároveň aj nízkopodlažných by tvorilo 62,3 % z celkového počtu, ale vie sa koľko by to bolo spolu aj s kĺbovými 15Tr-kami? A aké by bolo ich celkové zastúpenie (len odhadom)aj v dennej výprave?
V súvislosti s informáciou o príchode kĺbových plynových autobusov do MHD BB sa zdá, že BB by sa mohla stať mestom s najekologickejšou MHD na Slovensku, teda s najväčším podielom trolejbusov a CNG autobusov vzhľadom na celkový potrebný počet vozidiel a tvoril by tak prevažnú väčšinu zo všetkých vozidiel MHD. Dodávam ešte snáď, že vyššie spomenuté vozidlá dokopy v počte 48 kusov budú nielen ekologické ale aj komplet nízkopodlažné, čiže suma sumárum to bude 19 trolejbusov Škoda Tr30 SOR, 15 Irisbus Citelis 12M CNG a pravdepodobne aj tých 14 nových kĺbových autobusov bude Irisbus Citelis 18M CNG. K tomu treba pripočítať ešte aj určitý nespresnený počet starších kĺbových trolejbusov Škoda 15TrM (15TrM), ktoré budú asi aj naďalej musieť byť nasadzované hlavne na linky 1 a 6, čiže taktiež ďaľšie ekologické vozidlá, akurát že nie nízkopodlažné.
A tak mám otázku pre pre našich fachmanov, aký percentuálny podiel by takéto ekologické vozidlá tvorili z celkového potrebného počtu vozidiel MHD v BB, takisto podobne ak sa dá zhruba odhadnúť, aký podiel by tieto vozidlá tvorili v dennej výprave? Poprípade ešte aký by bol podiel v obidvoch prípadoch aj nízkopodlažných? Urobil by niekto takúto predbežnú štatistiku..? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.