Reply on: 810zssk #43117:
Tak v tom ja vidim najmensi problem. Staci ked sa presunu dotacie z autobusovych liniek, ktore su v subehu s dotovanym vlakom na linky, ktore maju zrusene vlaky nahradit.Ale inak suhlasim s tebou, ze by bolo logicke, keby vsetky druhy dopravy dotoval jeden subjekt.
Aj keď niektoré by mohli.
BB-Schuhu
a/ (Brezno / Revúca) - Červená Skala - Telgárt - Pusté Pole - (Vernár - Poprad)
b/ (Poprad - Vernár) - Pusté Pole - Dobšinská ľadová jaskyňa - Startená - Dobšinský kopec - (Dobšiná - Rožňava)
c/ (Dobšiná) - Dobšinský kopec - Dedinky - Mlynky - Hnilec - Hnilčík - Spišská Nová Ves
d/ Spišská Nová Ves - Hnilčík - Nálepkovo
Takže modelový prípad, pokiaľ by som chcel cestovať v trase súčasného vlakového spoja (napr. z Pohorelej na Mlynky), tak by som si musel (teoreticky) prestúpiť v Telgárte, na Pustom Poli a ešte aj Dobšinskom kopci. Prakticky to tak nie je, pretože ide o autobusové linky s nízkym počtom spojov a akékoľvek prípoje fungujú iba v obmedzenej miere. Zrušením železnice budú z týchto končín odrezané regióny od okolitého sveta. Nepredpokladám, že autobusová doprava by nejakým spôsobom kompenzovala zrušené vlakové spojenie. Však napokon ukáže čas, ale už teraz mám z toho isté obavy..
Podobne je na tom aj trať Handlová - Sklené - Horná Štubňa, kde paralelne neexistuje žiadne cestné spojenie. Nehovoriac o tom, že rekreačné tredisko Remäta zostane v tomto prípade bez akejkoľvek obsluhy - aj keď toto je už iba dôsledok, nemožno to považovať za argument zachovania vlakovej dopravy, ktorá má troška širšie väzby.
Druhá vec je to, čo píše aj 810zssk. Je jasné, že nalievať veľké peniaze do nejakej lokálky, ktorá jazdí 3 x za deň a na jednom spoji odvezie cca 5 cestujúcich, je mrhanie financií. Je to ako keby sme sa rozhodli postaviť trolejbusovú dopravu do Horných Pršian.. Takže to obmedzovanie je do istej miery pochopiteľné, ale malo by to byť o hľadaní kompromisov. Ten prvotný návrh tratí na redukciu beriem zatiaľ s veľkou rezervou.