Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Oznámenie o vyhlásení súťaže dáva viac otáznikov, ako odpovedí, resp. niektoré odpovede sú skôr zarážajúce, ako napr. pohotovostná hmotnosť a počet dverí (a to ešte nie je zrejmý spôsob hodnotenia, keďže nevedno, čo je lepšie, keď budú hodnoty väčšie alebo menšie). Však napr. taký počet dverí si obstarávateľ môže rovno určiť podľa svojich potrieb a hmotnosť je závislá od ďalších technických požiadaviek na výkon, kapacitu a pod.
Ako Kami píše - pri obstarávaní je smerodajné, čo je uvedené v súťažných podkladoch, kde sú jednotlivé skutočnosti bližšie popisované, avšak ak nie je kritériom žiadna konkrétna technická, resp. kvalitatívna požiadavka, resp. ak by ich súbor nebol bližšie popísaný v súťažných podkladoch, ale celé požiadavky na predmet obstarávania vyplývali len z v podstate nezmyselných kritérií, tak by bola odôvodnená obava o reálnej snahe získať súťažou kvalitné vozidlá za rozumnú cenu (to neznamená výslovne najnižšiu) a či teda dopredu nie je obstarávanie nastavené na víťazstvo určitého uchádzača, čomu by som sa vzhľadom na spôsob realizácie "súťaží" v BB vôbec nečudoval. Druhá vec je, že BB by nemala ísť zase cestou experimentov, čo sa jej rokmi opakovane preukázalo ako veľmi zlé, ale radšej by mala vyberať veci, ktoré odkúšane dobre fungujú inde.
Žiaľ aj tak nezostáva nič iné, len čakať, čo z toho vzíde, osobne sa však obávam, že výsledok zaostá za jedinečnou možnosťou čerpania peňazí z EÚ umožňujúcou získať fakt niečo účelné i keď by som bol rád milo prekvapený. Reálne si myslím, že výsledok však bude horší, ako keby sa kúpili zase nové 14/15TrM,teda keby sa vyrábali ešte aj v súčasnosti.
Reply on: 810zssk #41310:
No asi na to isté, na èo sú kĹbáky vám v BA a všade inde na svete...
Skracovanie intervalu je síce pekná vec zvyšujúca atraktivitu MHD, avšak ako písal draxter v #41314, s tým súvisí nasadzovanie väčšieho počtu vozidiel a s tým spojených nákladov vrátane zvýšenej potreby počtu vodičov, ktorá je dokonca ešte vyššia, ako počet vozidiel atď.
Ja ti garantujem, že v podmienkach obmedzeného uvažovania v BB sa situácia nahradením kĺbákov sólami zvrhne natoľko, že kvalita dopravy opäť len utrpí, pretože v BB k nejakému citeľnému zníženiu intervalov nedôjde (skôr naopak), pričom ľudia sa sprvu budú akurát tak koncentrovať v menších vozidlách, až si z nich ďalší povedia, že radšej sa na MHD vykašlú, akoby sa mali zase tlačiť, ako pred 20 rokmi, rozdielom by bolo len že v nových vozidlách, ktoré nakoniec konštrukčne asi ani nebudú kto vie čo.
Ako zásadnú vec by som ti zvýraznil fakt, že v BB keď sa niekomu zdá, že na MHD ide veľa peňazí (vtedy nikdy nezisťuje, ako sa k tomu dospelo a tak nie je podstatné, že niekto vytvára absolútne nezmyselné náklady na nezmyselný spôsob výkonu dopravy, či neefektívnosť vyplývajúcou zo zlej organizácie a technológie dopravy, či nesplnenie zákonných požiadaviek na technickú základňu, kedy vozidlá vytvárajú jalové kilometre pri tankovaní v inom meste, ktoré sa potom dajú preplatiť i keď by sa nemali atď.), tak šetrenie je VŽDY realizované tak, že sa ide cestou bezhlavého krátenia jazdného výkonu!!! = vždy menej spojov a teda väčší interval s likvidáciou základných charakteristík MHD, čo v kombinácii so sólo vozidlami je výrazný problém. Následne už nebude možné situáciu zachraňovať kapacitnejšími vozidlami, ktoré aj pri úbohom jazdnom výkone odvezú naraz viac ľudí aj pri horšom intervale. Skrátka je potrebné nájsť kompromis medzi dĺžkou intervalu, ktorá je jednoznaène tiež dôležitá (nikto nebude v rannej špičke čakať na kĺbák, ktorý pôjde raz za pol hodinu) a nasadenými vozidlami, ale hádam si nemyslíš, že v BB niekto spraví napr. namiesto 12 min s kĺbákmi interval 8 minút so sólami a pod. A to ešte keby sa v celom meste robil CP podľa predstáv SAD ZV, tak by na nosných sídliskových linkách bol v preklade interval 20 minút, ako to v skutočnosti aj zaviedli a snažili sa tu každému narozprávať, akú skvelú vec dosiahli a robili prezentácie o výsledkoch sledovaní a bla, bla, bla, obdobne rovnako skončili aj vyhodené peniaze za hlúposti v pláne dopravnej obslužnosti. Následne SAD ZV po nespokojnosti ľudí a preukázanej nedostatočnosti dopravy, o ktorej vedel každý z BB okrem "kompetentných " z SAD ZV a MsÚ už pred zmenami, začala vytvárať ďalšie linky, ďalšie nezmyselné zmeny trás, chaotické CP bez prekladov nezohľadňujúce reálne dĺžky jázd spojov medzi zastávkami.
Takže ešte raz - nesmieš zabúdať, že toto je BB a obmedzenosť s neschopnosťou, neznalosťou základného zmyslu, účelu a charakteru MHD a klientelizmom sú veci, ktoré ovplyvňujú veci okolo nás a je úplne naivné, že sa niečo zmení, keďže to sa nestalo pri zásadnejších realizovaných zmenách za posledné dve desaťročia.
Reply on: Sedemstovka #41317:
SORky BN su spolahlive vozy. NB maju detske choroby, ale skor to vyzera ze su lepsie ako Citelisy.

Z podmienok nie je celkom jasne, co tym chcel basnik povedat. Snad je to lepsie popisane v sutaznych podkladoch. Tiez je tam priestor na vysvetlenia.

"Na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti môže uchádzač alebo záujemca využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah, ktoré bude mať k dispozícii na plnenie zmluvy. V takomto prípade predloží doklad preukazujúci túto skutočnosť, ktorým môže byť prísľub tejto osoby. "
Uvidime
Reply on: draxter #41319:
Ja som si to precital a viem ze SOR to byt nemoze. Akurat spochybnujem jeho tvrdenie ze SOR je nekvalitny a kazi sa.
Reply on: 810zssk #41318:
kurňa chlapi, nečítate? #41306 - takže SOR TO UŽ BYŤ NEMOŽE!!! Nespĺňa podmienku. Skúste sa teda baviť k veci, hypotetizujete o tom, čo je vylúčené. Ok? ?
Reply on: Sedemstovka #41317:
"Predsalen SOR je menej kvalitný, ako spomínané trolejbusy." - V com? Ano, niektore detaily pri SORke nie su zrovna najlepsie, ale BB nema na to aby mohla rozhadzovat a zas nie su t take zavazne veci ako prezentujes.

"A keď sa im budú SORky furt džubať, a furt budú len na dielni" - Neviem ako to bude s trolejbusmi, ale co sa tyka busov, tak v Bratislave ide o najspolahlivejsie vozidla.
Reply on: Solider #41315:
Ja by som sa veľmi tohoto komunistického zmýšľania nezastával. Síce je pravda, že MHD slúži na odvezenie z bodu x do bodu y, ale predsalen treba tam nejaký ten komfort. Z bodu x do bodu y ťa odvezie aj V3Ska. A vravím aj všeobecne. Predsalen SOR je menej kvalitný, ako spomínané trolejbusy. A keď sa im budú SORky furt džubať, a furt budú len na dielni, a furt sa do nich budú vrážať peniaze tak komu to bude na škodu? Už radšej by som si priplatil a mal niečo kvalitnejšie. Ale keby to fakt tak bolo, keby vážne vyhralo výber. riadenie SOR, a keby sa to fakt stále kazilo, a DPMBB by oľutovalo, tak by to ešte potvrďovalo - Chceli ste hnoje, máte hnoje. Ale načo rozmýšľať dopredu?...
Reply on: Solider #41315:
*kastľou Solarisu.
Reply on: Sedemstovka #41307:
Neviem skade si prišiel, ale podľa mňa z voľakej Hornej Dolnej, lebo prioritou cestujúcich v meste je čo najrýchlejšie sa dostaviť z jedného bodu do druhého a nie si posedieť v trolejbuse... 26-28Tr je stále Škoda, aj keď s kastľou Citelisu. Kvalita stojí peniaze a tie sa často niektorým zdajú premárnené.
Reply on: 810zssk #41312:
práveže všeobecne je dobré skrátiť interval, ale na rovinu: myslíš si, že v BB dôjde k skráteniu súčasných intervalov? Po tom čo predĺžili interval L22 (z 10/12/18 na súčasných 20/30/35*)? Podľa mňa nie. A neplatí matematika: 1kĺb = 2sóla, a to ani spolovice. 2 sóla = 2vodiči, a to sú pre DPM nežiadúce náklady. V súčasnej šetrnej dobe by preto z tých 19 kusov plánovaných trolejbusov bol dobrý pomer 9+10. A to práve s ohľadom na súčasnú situáciu, nielen finančnú ale aj akcionársku a pod. ? Čiže v tomto som ja skeptik. ?
Reply on: S499.1023 #41308:
na základe toho je zrejmé, že SOR to NEBUDE ? Ale musím uznať, že tie kritériá sú nejasné, a najmä NEJEDNOZNAČNÉ. Nehovoriac o neštandardnosti kritérií samotných. To je fakt sila ?
Reply on: Sedemstovka #41311:
Ano, takze BB je specificky pripad, lebo vsade na svete to funguje, len v BB nie. Samozrejme ze by sa ti ludia rozlozili a tlacenice by mohli byt aj mensie. Vynimkou mozu byt nejake spoje ku skolam v case zaciatku vyucovania, ale to sa da riesit zdvojenym odchodom (napr. v BA svojho casu v kritickom case posielali dve supravy za sebou na L5, aj v CP to bolo uvedene ako odchody o 7:41 a 7:41).

"Zvýšenie intervalov a nasadenie sólo vozidiel by nevyriešilo nič, tlačenica by zostala, akurát by bola na viac spojoch" - Toto je uz uplna hlupost, lebo na to by sa musel zvysit pocet cestujucich a to sa nestane.
Reply on: 810zssk #41310:
Totálna ko#&@otina (pre moralistov - hlúposť) Ráno, teda v špičke sa ti ľudia vykašlú zvysoka na zvyšovanie intervalov. Každý si nájde ten sebe najlepší spoj, a tie ďalšie môžu chodiť aj prázdne, ale ten bude napráskaný. Ráno sú aj kĺbáky napráskané tak to pochop! Ty určite nebývaš v BB keď toto môžeš tvrdiť, leda ak by si to myslel ironicky. Zvýšenie intervalov a nasadenie sólo vozidiel by nevyriešilo nič, tlačenica by zostala, akurát by bola na viac spojoch. Na nahradenie kĺbov sólami treba silno vymetený mozog.
Reply on: Sedemstovka #41307:
A na co by BB boli klbaky? BB treba znizovat interval namiesto nasadzovania klbakov.
Reply on: Sedemstovka #41307:
Vidím, že militantní schotouschi, keď vidia súpísmenie SOR, tak sa im zahmlie pred očami a štartuú aj sami, ani si neprečítajú, čo im tu TeBeCe vytučnil. ***kovia ste.
Do*ebané ako sa len do*ebať dalo! Čo im šibe? Aby tu po BB pobehovali SOCky? Čo najviac dverí, čo najmenej miest na sedenie? Kde sme? Ale toto raz nepochopím! DPMBB si stojí za SORkami. Keby dostali rozum a boli poriadni, tak si dupnú a chcú dačo poriadne, kvalitné, a stoja za niečim iným (minimálne 26Tr 27Tr 28Tr), ale nie, oni len to najnekvalitnejšie, len SOCku, a ešte aj VR ako stavaný na SOCky.. Tak ja neviem či si stoja na kábli alebo chcú totalne zničiť MHD BB? Už tým že dojdu len sóla? A nech sú to aj ukrajinské MAZy, LAZy, LOFASy a neviem ešte čo? Všetci jak velice vravia, že bude BB MHD kvalitná, no so Shitelismi a SORkami určite nie!
Požadovanú technickú spôsobilosť záujemca preukáže: - predložením zoznamu dodávok (tabuľka č.2) plne nízkopodlažných trolejbusov s asynchrónnym pohonom, realizovaných za roky 2007,2008 a 2009 v minimálnom počte 19 v každom z týchto rokov.
Reply on: 810zssk #41302:
V prípade kritéria "počet dverí" navyše nie je jasné, čo tým chcel básnik povedať - či chcú viac dverí ako štandardne alebo menej. Ale zasmial by som sa, keby sa prihlásil nejaký (bielo)ruský výrobca s lacným, ľahkým 4-dverovým vozidlom.
Reply on: kvorka #41303:
Určite za nižšiu hmotnosť, naopak by to bol nezmysel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.