Reprezentatívnu vzorku verejnej mienky získaš, ke%ď budeš svoje ekoteroristické myšlienky vykladať nešotoušskej verejnosti ? . "IAD neprináša okrem pohodlia nič" je ďalšia ekoteroristická perla. Naspäť na stromy!
"IGK je v sucasnosti nutnost, aj keby hromadna doprava dosiahla vrchol dokonalosti." Prvá časť vety je pravda, ale druhá nie. V celom svojom príspevku len porovnávaš SÚČASNÝ stav VHD s IAD. A to je presne to, o čom hovorím. Že v súčasnosti ľudia preferujú IAD predovšetkým kvôli nekvalitným službám VHD. A celé to dospelo k tomu, že mnohí (zjavne vrátane Teba) si už natoľko na tú nekvalitnú zvykli, že sa rozlúčili s myšlienkou, že to niekedy bude inak.
"By dokázal" nie je ekoteroristický žvást, akurát podmieňovací spôsob slovesa "dokázať". Elektrina, počítače aj internet na rozdiel od IAD pomáhajú chrániť životné prostredie. Je síce pravda, že nie všetky spôsoby výroby el. energie sú ekologické, ale aj keď je napríklad teoreticky trolejbusová dráha napájaná čisto z tepelnej elektrárne spaľujúcej uhlie (čo, samozrejme, nie je), je to stále ekologickejšie ako by miesto trolejbusov mali jazdiť autobusy. Takže výroba el. energie síce niekedy znečisťuje životné prostredie, ale zároveň ho pomáha chrániť, a to vo väčšej miere ako ho znečisťuje. To isté počítače a internet. Tiež spotrebujú el. energiu, musia sa z niečoho vyrobiť, ale ušetria nespočetné množstvo papiera, o tom čo všetko sa ušetrí náhradou klasickej pošty elektronickou by sa dalo napísať X riadkov. A je to oveľa pohodlnejšie. Naproti tomu IAD neprináša okrem pohodlia v podstate nič. Ale to pohodlie by vedela priniesť aj verejná doprava, keby sme ju takou urobili. Ak bude verejná doprava poskytovať väčšiu rýchlosť prepravy, pohodlie, bude zároveň premávať s dostatočnou hustotou spojov (na všetko potenciál rozhodne má) a budú jej výhody verejnosti prezentované, určite sa aspoň časť ľudí k nej vráti. Možno mi budeš teraz oponovať, že VHD nikdy neposkytne takú nezávislosť ako IAD, pretože tým jej obhajcovia radi argumentujú. Lenže aká je to nezávislosť, keď tvrdnem niekde 2 hodiny v zápche, keď sa niekde pol hodinu motám dokola ako Maďar v kukurici lebo nemám kde zaparkovať? A budovať donekonečna nové cesty a parkovacie miesta sa nedá, lebo toľko miesta na svete nie je. O tom je práve tá TRVALO UDRŽATEĽNÁ mobilita. Kým si toto nepripustíš, je, myslím, úplne zbytočné, aby sme na túto tému ďalej diskutovali.
Mimochodom, na základe čoho tvrdíš, že ako to vnímajú ľudia? Myslíš, že Ty spolu so ZloŠukom ste reprezentatívna vzorka verejnej mienky? Ak máš k dispozícii nejaký prieskum, hoď sem naň link, ale o tom pochybujem.
Ja som si nevsimol, ze by tu niekto preferoval IGK. Naopak su tu ludia, ktori preferuju hromadnu dopravu za kazdu cenu.
Vratte sa do reality. IGK je v sucasnosti nutnost, aj keby hromadna doprava dosiahla vrchol dokonalosti. Vacsinou je mozne vyhnut sa jej v meste, ale v medzimestskej doprave vacsinou nema konkurenciu.
Je v meste jazdim skoro vyhradne MHD. Ale ked mam ist niekde dalej, tak auto je obvykle 2-3x rychlejsie ako akakolvek alternativa.
Mojko, veľká väčšina ľudí rozmýšla oveľa horšie - pozri sa na tie dopravné zápchy v rannej špičke. A ja som medzi nimi. Keby som býval v BB, na tú vašu paródiu na MHD by som pravdepodobne zvysoka dlabal a tiež väčšinou používal auto. Majo jednu vec npísal veľmi výstižne - kvalita verejnej dopravy u nás v drvivej väčšine prevádzok nepredstavuje alternatívu k autám. Isté náznaky zlepšenia tu sú ale je ich veľmi málo, objavujú sa veľmi pomaly a obvykle pomôžu akurát udržať existujúcich cestujúcich; o nejakom prilákaní nových a nedajbože stiahnutí ľudí z áut do verejnej dopravy sa nám môže tak akurát snívať.
#41033 DADORIUS: CNG pohon sa vyskytuje po celej Európe a na mnohých miestach na plynové vozy nedajú dopustiť. Napríklad Veolia v Stavangeri používa Volvá 7700 na CNG a sú s nimi úplne spokojní. Lenže samozrejme oni kúpili kvalitu a nie najlacnejší bazmeg aký na trhu našli. Takže ak SAD ZV vadí, že sa im Citelisy kazia, príde mi to podobné ako kúpiť si tenisky od Číňana v stánku a potom fňukať že sa po dvoch mesiacoch rozpadli.... A o kvalite údržby v slovenskýcb podmienkach si tiež nerobím ilúzie.
"by dokázal" je alibistický ekoteroristický žvást. Svet by dokázal plnohodnotne existiovať aj bez elektriny, poočítačiov, internetu, ocele... Otázka znie len, či to chceme. Individuálna doprava existovala vždy, konská, povozná...
A tvrdenie "že negatívny vplyv IAD prevyšuje pozitívny, je ľahko dokázateľný fakt" je ďalší ekoteroristický žvást.
Pokiaľ tvrdíš, že je to ľahko dokázateľný fakt, prosím o vykonanie ľahkého dôkazu.
Každopádne Zlošukovo konštatovanie "Prave vdaka takymto vyhlaseniam su ludia presadzujuci MHD a jej preferenciu stavani na jednu uroven s ekoteroristami" sadlo ako riť na šerbeľ. A teraz vôbec nie je podstatné, že ty to tak nevnímaš. Podstatné je, ako to vnímajú tí ľudia.
Dňa 14. apríla 2010 bola podpísaná zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku kde Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR prostredníctvom Sociálnej implementačnej agentúry poskytne Dopravnému podniku mesta Banská Bystrica, a. s. (DPM) nenávratný finančný príspevok do výšky 800 179,26 € čo predstavuje 70 % z celkových oprávnených výdavkov projektu, ktorého zámerom je vzdelávanie zamestnancov spoločnosti Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, a. s. Finančné prostriedky budú poskytnuté v zmysle operačného programu Zamestnanosť a sociálna inklúzia, kde spolufinancovaným fondom je Európsky sociálny fond. Realizačná fáza projektu začína
1. mája 2010 a ukončený bude najneskôr v máji 2011. Nenávratný finančný príspevok tvoria prostriedky Európskej únie a štátneho rozpočtu Slovenskej republiky. http://dpmbb.eu/
nie ze spravili dobre. Oni neurobili nic.
Taketo narazove navaly sa zvladaju tazko, ale iste riesenia existuju:
- organizator to mal predpokladat a upozornit dopravcu
- ak bol zvyseny dopyt cely den, tak mali byt nasadene klbove autobusy
- ocakavany jednorazovy dopyt sa da zvladnut aj pomocou zalohy (kriticka byva Sasova)
vybav SADZV nech najblizsi piatok pojde L22 solo vozidlo vetrieskA moze sa zapozicat s hrochoti ODBAVOVACI system zapozicia sad balkan ,... to bude paradicka zazitky z mladosti ako pred 50 rokmi ked sa este na streche ludia vozili ?
takze linky MHDBB zase nezvladnute po 21:00 smer sasova od banky majales bol ale L21 solo , a dost problemove dostat sa do busu , a este aj prednymi dverami , asi koly ciernym pasazierom , a tak veselo nam bolo spievalo sa , potlacili sme sa , a dobre bolo ,... i ked mohol aj nejaky spoj navise nabehnut ,,, ale to asi ne ved kseft taxikom by pokazili, ja fakt nechapem posillnit spoje vsak ne zadarmo by sme zaplatili , ale cest tym ktory na posledny isly , potlůaicly sa ak ne tak na pretriezvenie pesovacka zabahnenou krizovatkou rudlovskou ,.. sme my JEDEN VELKY CHLIEV MY BYSTRICANIA ze si toto nechame a len sa kukame , ci uz mhd ci uz cistota ci uz ,... skoda reci , sme my jedno velke mesto hovad ,....
V piatok a sobotu okolo polnoci jedna bageta v trase Vrútky - Horná Štubňa. Som si istý, že by sa naplnila. V iných dňoch pochybujem, že má niekto po 22.30 v danej relácii záujem cestovať.
Re #41058 S499.1023: Argumenty mám, ale považujem za stratu času baviť sa s ním na túto tému.
Re #41059 erik.pauer: Nie, nemám. Zato však Ty zjavne máš, súdiac podľa bratislavskej diskusie, nejaké komplexy z MHD, keďže v polovici svojich príspevkoch nezabudneš zdôrazniť, že ju zásadne nevyužívaš. ?