Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mirkobb #40203:
Bohužiaľ, pohľad na trať Trstená - Suchá Hora je zdrvujúci a zároveň ako hrozivé memento ďalšieho smerovania slovenských železníc (aspoň teda väčšiny regionálnych tratí).
Spomínaný úsek spolu s traťou Šahy-Drégelypalánk MÁV takpovediac kopírujú koridor R3, a teda celkom vhodná alternatíva pre (najmä) nákladnú dopravu ako odľahčenie súčasnej (resp. ešte neexistujúcej) R3-ky.
Reply on: neoBB #40202:
Podobná situácia je na slovensko-poľskej hranici na Orave, kedysi tam bola trať Trstená - Suchá Hora - Podczerwone - Nowy Targ. Pokým na poľskej strane ešte existuje (aj keď už mimo prevádzky) trať fakticky až po št. hranicu, tak na slovenskom území ju "snaživí" oravskí ľudkovia rozkradli za 20 rokov skoro kompletne, železné časti ako koľajnice a mosty ako prvé, neskôr aj vrátane štrkového lôžka. ? http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=1465 Škoda! ?
železničné spojenie zvolen-šahy by bolo ešte efektívnejšie ak by "niekdo" pouvažoval o dostavbe iba 6 km useku šahy-dregelypalank čím by mohla vzniknut spojnica Zvolen -krupina-šahy-vác-budapešt ?
Reply on: expresbb #40197:
Aké bohom zabudnuté trate máš konkrétne na mysli?
Reply on: BB-Schuhu #40198:
Citelis 18m sa vyrába veru aj v trojdveromvom prevedení, a to rovnako dlho ako 4-dverovka. Pozri si ľavý stĺpec aj tu: http://www.corex.sk/citelis_12m.htm
Reply on: expresbb #40197:
Súhlasím, integrácia by priniesla veľa. Len je nám všetkým jasné, aký význam je kladený železničnej doprave v našom regióne (myslím v celoštátnom meradle, viď prerozdelenie nových vlakových jednotiek - čo tu už bolo dávnejšie spomínané). A pokiaľ nepríde výrazný impulz "zhora" = rekonštrukcia tratí, obnova vozidlového parku, tak situácia sa významne nezlepší.

Obnovenie trate Zvolen - Šahy. Kebyže sa niekomu toto podarilo, tak by som bol neskutočne rád. Po jej zrušení 2.2.2003 je spojenie Krupiny so Zvolenom biedne, hlavne cez víkendy. Keď jazdili vlaky, nebol žiadny problém.
U naších susedov sa v premávke objavilo takéto zaujímavé "čudo":
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=394773.jpg&httpref=2484/2423

Citelis 18M v trojdverovom prevední, niečo akokeby prímestský autobus. Vyzerá to zaujímavo, žeby nejaký nový produkt od Irisbusu? Je to jediný vyrobený voz svojho druhu?
Reply on: vladis888 #40188:
zatiaľ si VUC BB neobjednáva dopravu od železníc. Čo sa týka súbehu železníc a autobusu, to rieši zákon 314/2009; § 20 Plán dopravnej obslužnosti; (5) Objednávateľ dopravných služieb musí vypracovať plán dopravnej obslužnosti tak, aby riešil efektívnosť a hospodárnosť zabezpečovania dopravnej obslužnosti, najmä racionálne usporiadanie dopravných služieb, odstránenie neúčelných paralelných trás a liniek a vytvorenie funkčnej nadväznosti verejnej autobusovej dopravy na železničnú verejnú osobnú dopravu. V súbežnej doprave má prednosť železničná doprava.
Takže tak. Ale možno od roku 2011 sa to už zmení. Lebo regionálnu dopravu mal objednávať kraj už niekoľko rokov.
Re #40189 810zssk: Mala by, len by niekde niekto musel rozmýšľať. Neinvestovať len do ciest, ale aj modernizovať bohom zabudnuté trate.
Re #40190 brefos: U nás zatiaľ o tom ticho, tak uvidíme čo a ako.
Re #40194 Tao: Nepáči sa ti integrovaný systém ala SAD ZV? To chceš, aby na železnici nefungovalo to, čo ešte funguje? Ja som za integráciu dopravy. Ale nie za integráciu takú, ako je DPMBB a SAD ZV.Takže tak. Integrácia by veľa vyriešila. Hlavne by sa zefektívnila tak aj železničná ako aj autobusová doprava.
Reply on: Trop2 #40195:
Niekde som počul, že DP podal žiadosť na výrobu trolejbusov do Solarisu, ale či to je pravda, to neviem.
neviem ci som dobre porozumel,ale kvoli zalostnemu stavu trolejov v DPM,boli zaradene do prevadzky autobusy,samozrejme,musela prist zmena cestovneho poriadku,a to kvoli tomu aby sa mohlo poziadat o peniaze z eurofondov,na ekologizaciu dopravy,a mohli byt autobusy nahradene(opet)za ekologicke trolejbusy.tak mi to vysvetloval clovek z mestskeho uradu. no,zaujimavy postup. len keby tu uz boli tie nove troleje ?
Medzi BB a ZV by sa mal zaviesť integrovaný systém a to tak, že by čipka platila aj na vlak. Tak to majú napríklad v Žiline, že človek môže isť na čipku do Rajca vlakom. Tu by sa to zišlo pretože BB a ZV su blízko a vlaky by sa viac využívali. (o ekolégii nejdem hovoriť) Ale to by musel zobrať samosprávny kraj do rúk lebo sad balkán si nebude srať do hniezda ?
Reply on: BB-Schuhu #40192:
oprava vláčik so seliec nebude premávať ani 27 a 28.2.2010
Od 1.3.2010 je zrušený vláčik Pretórium (Ski Čachovo).
Môžme ďakovať "priaznivému" počasiu. Súčasné zimy nestoja za nič. Bohužiaľ. Klíma sa mení a ak to takto pôjde ďalej, nebudeme sneh ani vidieť. ?
Reply on: vladis888 #40178:
Celorocny volny listok na rok 1974 na vsetky spoje CSAD Banska Bystrica.
Ozaj keď sa bavíme o železnici. Pán Maňka mal vo volebnom programe aj obnovu osobnej železničnej dopravy na úseku Zvolen-Krupina a možno až do Šiach. Vie niekto niečo bližšie o tom? Prešli dva mesiace od zvolenia a nepočul som o tom zatiaľ nič. Alebo zrejme teraz má iné "zaujímavé" povinnosti.
Reply on: vladis888 #40188:
Neobjednava.

Ale ked uz, tak by sa mohli rusit skor niektore spoje, ktore kopiruju autobusove, lebo niekde ta zeleznica je fakt nezmysel.
Chcem sa opýtať župa si objednáva aj vlakovú dopravu tak ako autobusovú? Lebo ak nie tak sa kľudne môžu zrušiť niektoré spoje ktoré kopírujú železničné. ?
Reply on: vladis888 #40184:
hovoril o PD (Prievidzi), tam už majú čerpačku ready. V BB netuším, ale tiež som videl Citelis vo ZV.
Za posledné dva týždne videný vežkári pri výmene informačných tabúľ na lampách.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.